Orwandel Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) På mange måter så tror jeg dette er spillet som enten drar Bioware opp av søla etter 3 dårlige spill og mye surr rundt fans og måten de har taklet det på. Ellers så får det den motsatte effekt, ihvertfall veldig spennende. Mange utviklere som går i den fella til slutt og ikke lenger kan levere kvalitet på kvalitet, skjer med de fleste. Jeg tipper det kommer til å bli ganske bra, og havner på rundt 8/10 hos anmeldere. Jeg kommer antageligvis til å like det, men vil savne dybde i skills/spells/klasser og vil like dialogen/historien/karakterene uten å bli slått i bakken. Det vil trolig føles som Bioware er friskmeldt og tilbake i slag, dog med en litt for grunn og kommersiell tilnærming til at de klarte å lage et legendarisk rollespill. La oss se hvor rett jeg hadde når spillet er ute Endret 15. oktober 2014 av Orwandel 1 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Neeeeeeeei.. Skyrim er ikke veien å gå! Jeg er sikker en av få, men de ødela rollespill-aspekteret med Skyrim kontra de eldre. Jeg ønsker litt mer kontroll over erfaringspoeng, stats osv. Gleder meg til spillet, men som mange andre har skrevet venter jeg til noen anmeldelser er ute og noen videoer fra YouTube. Ble latterlig skuffet over DA2, og gidder ikke å kaste bort penger på et slikt spill igjen. Syntes leveling funket greit i skyrim, har noe andre svakheter spesielt quests. Også medhjelpere var ganske messed up i skyrim, spesielt det med standard utstyr som også var i fallout men funket greit der. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Og hva legger vi i ord som "dybde" når det kommer til skills og spells? Forstår meg virkelig ikkje på dype spill entusiastiske folk sin skrivemåte. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Og hva legger vi i ord som "dybde" når det kommer til skills og spells? Forstår meg virkelig ikkje på dype spill entusiastiske folk sin skrivemåte. Dybde i den betydningen at spells/abilities ikke bare er "I win"-knapper, men at man må tenke litt på hvilke spells/abilities man velger å bruke i en gitt situasjon. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Dybde i den betydningen at spells/abilities ikke bare er "I win"-knapper, men at man må tenke litt på hvilke spells/abilities man velger å bruke i en gitt situasjon. Yes sir. Gjerne at man må lage en taktikk etter hvem man sloss mot og hva man gjør. Litt kjedelig når den første man lærer kan drepe alle i hele spillet. Syntes leveling funket greit i skyrim, har noe andre svakheter spesielt quests. Også medhjelpere var ganske messed up i skyrim, spesielt det med standard utstyr som også var i fallout men funket greit der. Litt uenig. Det er for simpelt. Ingen dybde i det hele tatt. Steg et nivå, velg: Life, Mana or stamina <-- Lame. Vil gjerne ha valget til å øke egenskaper som er viktige for akkurat min karakter, i form av Intelligens, styrke osv..osv.. Jeg ønsker større mulighet til å lage en karakter akkurat slik jeg ønsker at den skal bli. Gjerne hent tilbake litt av egenskapene som "Agility" og "Endurance" som var tilstede i tidligere spill. Da ga det plutselig mening å springe rundt (økning i Endurance) eller hoppe fra plass til plass (økning i agility). Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Eg skjønner no hva det menes med dybde og sier meg helt enig :-P 1 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Og hva legger vi i ord som "dybde" når det kommer til skills og spells? Forstår meg virkelig ikkje på dype spill entusiastiske folk sin skrivemåte. Dybde i den betydningen at spells/abilities ikke bare er "I win"-knapper, men at man må tenke litt på hvilke spells/abilities man velger å bruke i en gitt situasjon. Og ikke bare det, men muligheten til å forme karakteren innenfor klassen. Hvis det alltid finnes flere skills/spells enn du kan få tilgang til med én og samme karakter, må du alltid velge noe bort. Da vil to karakterer av samme klasse potensielt føles veldig forskjellig. Hvis du i tillegg må velge aktive skills/spells tilpasset situasjonen, gir det spillet en ny taktisk dimensjon, som nevnt. Et eksempel på det motsatte, blir noe slikt: Level 1: Fireball. Level 2: Ice cone. Level 3: Lightning bolt. Level 4: Earthquake. Level 5: Gjeeeeeeeeeeeeeeesp. Endret 15. oktober 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Ny stream idag på Twitch, det hele starter 19.00 og idag er det fokus på Skyhold. Ellers en liten oppdatering om Dragon Age Keep, verktøyet som lar deg fikse på save games osv før Inquisition - http://dragonage.wikia.com/wiki/Dragon_Age_Keep åpen beta slippes 29 Oktober. Endret 20. oktober 2014 av Akrabra Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Har fulgt ekstremt lite med på DAI, så nå gleder jeg meg virkelig til å catche opp + samt noen overraskelser. Håper "epic" følelsen fra DAO er der igjen, med at man reiser over store avstander og ser forskjellige typer land og landskaper. DA2 var altfor lite geografisk sett. Man trenger den følelsen i fantasyspill. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Ny stream idag på Twitch, det hele starter 19.00 og idag er det fokus på Skyhold. Ellers en liten oppdatering om Dragon Age Keep, verktøyet som lar deg fikse på save games osv før Inquisition - http://dragonage.wikia.com/wiki/Dragon_Age_Keep åpen beta slippes 29 Oktober. Noen som vet som Skyhold bare vil være et "værested" eller vil det være content rundt det (utover å evt. bygge/forbedre det), tenker på å forsvare borgen etc.? Synes det er på tide å ta Keep et steg videre nå. Særlig mtp hvordan de "solgte inn" dette tidlig etter announcement. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Da ser det ut som Dragon Age keep er online og åpen for alle, jeg er ihvertfall logget inn nå. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg kommer ikke inn. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Var noen server problemer tidligere idag, funket en liten stund før alt stoppet. Ingen overraskelse heller egentlig. Vet ikke helt hva jeg syns om tjenesten da, den er jo mest tilrettelagt for folk som har spilt via konsoll og gått over til den nyeste generasjonen. For all del greit med en database som du kan modifisere før du starter nye karakterer. Det Dragon Age Keep gjør er å synkronisere Bioware profilen din, så hvis du har vært logget inn mens du har spilt DA:O og DAII så vil de importere karakterene du har lastet opp. Save games kan du ikke legge inn, dessverre. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Håper Keep er tilgjengelig på Ps4(og Xone) ved release. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Funker nå. Ålreit verktøy, spesielt siden jeg har spilt spillene på litt forskjellige plattformer. Spilte DA2 på xbox, men fant igjen figuren for det. Feil navn riktignok, men likt utseende. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Skulle gjerne hatt dropdown menyer og checkboxer istedenfor å trykke så mye frem og tilbake som i Keep... Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Enig der, tapestry var litt knotete når man skulle gå tilbake fra en tab til en annen, men likte ikonene og stemningen på siden. Veldig Dragon Age. Merket fort også hvor mange valg det var i Origins iforhold til DA2. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 http://blog.bioware.com/2014/10/31/dragon-age-inquisition-has-gone-gold/ Spillet er ferdig! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 http://blog.bioware.com/2014/10/31/dragon-age-inquisition-has-gone-gold/ Spillet er ferdig! Nei, det er det definitivt ikke. "Gone Gold" betyr at de nå skal gå i gang med bugfixing, dessuten er det masse DLC på vei. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 http://blog.bioware.com/2014/10/31/dragon-age-inquisition-has-gone-gold/ Spillet er ferdig! Nei, det er det definitivt ikke. "Gone Gold" betyr at de nå skal gå i gang med bugfixing, dessuten er det masse DLC på vei. Hvordan vet du det? At det er masse dlc på vei? Du er min favorittperson her inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå