Gå til innhold

Ha rack servere stående på høykant under drift?

Hèxacôres

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke kjøpe et billig lite rack skap? Så henger de hver for seg sånn de skal, og du kan flytte om på dem som du selv ønsker.

Greit utvalg av billige brukt store rackskap på f.eks finn.no

Nå vet ikke jeg hvor mange servere du har stående, men du snakker om å koble ut 1, mens de andre er i drift.

Og du bør da være forsiktig så de ikke velter inn i tomrommet den du tok ut etterlot seg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har funnet en løsning mtp det å kunne ta en ut av drift uten skap, har laget en "hylle" som gjør dette. Har ett annet spørsmål også :

Vi har en kjeller, som er rett på bar mark, altså gulvet i kjelleren er fjell. Her er det en åpning ut som sørger for lufting, og temperaturen ligger nok rundt 0 C i disse kalde dager. Vil det gå bra å ha serverene stående i drift der ? Jeg tenker på kondens. Jeg tror tho ikke at det er ekstreme mengder med fuktig luft der på vinteren, uten at jeg er sikker.

Lenke til kommentar

Luften er stort sett veldig tørr om vinteren, så med mindre du har en avtrekkvifte rett fra et bad eller lignende som kommer ned på serverene, så ville jeg ikke bekymret meg for kondens.

Det som dog kan bli ett problem, er driftstemperaturer for harddsiker. De trivest best rundt 20-30 grader, og er ikke veldig glade for noe under 10. Men, du kan jo ha flaks med at de klarer seg bra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Vil dette skade disker, eller kjøle egenskapene, hvis rack servere står på høykant under drift?

Jeg gir beskjed når jeg opplever problemer med min. Den har alltid stått på høykant: Bilde ;)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...