sore Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Musen er et kritisk bindeledd mellom deg og den virtuelle slagmarkenAnbefaling: Spillmus Lenke til kommentar
iGnome Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Må si meg rimelig fornøyd med Razer Mamba! Kanskje litt i dyreste laget, da jeg ga dobbelt så mye som hva de mus'ene her ligger på... Lenke til kommentar
StigtriX Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Razer DeathAdder 2013 er en fantastisk mus med veldig høy presisjon. Den har også gummi på sidene for å sikre at du har kontrollen, selv om du er av typen som svetter eller spiser potetgull når du spiller 5 Lenke til kommentar
AMosand Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Må si meg veldig fornøyd men min Logitech G500s FPS Gaming Mouse. Logitech har også veldig lett men avansert programvare til instillinger og programering. Alle som liker G-serien og MX-serien til Logitech vil like denne. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Bilde av gode gamle MX518 der ja. Bruker den fortsatt. Er vel G400S som er dens etterfølger nå... 2 Lenke til kommentar
oleskroller Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg kjøpte meg en G400 for 2 år siden og har vært trofast siden. En av om ikke den aller beste musen jeg har testa. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Litt kjipt at dere bare nevner spillmus med laser sensor!. Har hatt mange spillmuser med laser i flere år, men etter jeg prøvde ut Razer Deathadder 2013 med optisk (Avago s3988) sensor er jeg overbevist at optisk er veien å gå når det gjelder skytespill!. Har også en Mionix Naos 3200 (optisk), denne er også fantastisk, men sensor registrerer bevegelse ved løft. Laser sensor: Som regel kresen på musematte. Blir aldri kvitt innebygd akselerasjon i sensor. Optisk sensor: Som regel bedre nøyaktighet enn laser. Fungerer godt på de fleste musematter. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Halvslitt G400 får holde koken en stund enda 2 Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg har funnet den perfekte musen for meg. Razer Naga (2014) utgaven. Den har rettet på alt jeg irriterte meg på på den forrige Naga utgaven. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 hvorfor ingen ligitech Gs serie? av andre folk jeg har snakket med/lest have som har skrevet har de alti anbeflat in Logitech mus... Lenke til kommentar
p2vollan Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Litt kjipt at dere bare nevner spillmus med laser sensor!. Har hatt mange spillmuser med laser i flere år, men etter jeg prøvde ut Razer Deathadder 2013 med optisk (Avago s3988) sensor er jeg overbevist at optisk er veien å gå når det gjelder skytespill!. Har også en Mionix Naos 3200 (optisk), denne er også fantastisk, men sensor registrerer bevegelse ved løft. Laser sensor: Som regel kresen på musematte. Blir aldri kvitt innebygd akselerasjon i sensor. Optisk sensor: Som regel bedre nøyaktighet enn laser. Fungerer godt på de fleste musematter. Må si meg enig her. Satt og researcha gaming mus i forrige uke og leste en del om optisk vs. laser. Endte opp med å bytte ut min trådløse G700 med Deathadder 2013, angrer ikke et sekund! 2 Lenke til kommentar
Sindrech Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Hva et vakkert syn! mx518 Brukt den selv i over 4 år nå og er fortsatt grisefornøyd. Av alle musene jeg har prøvd igjennom livet, er jeg vell mest fornøyd med den gamle råtassen der blir nokk G400s når min gamle kompiss skal erstattes Endret 12. november 2013 av Sindrech Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Er veldig fornøyd med min Razer DeathAdder. Presis og veldig god passform. 1 Lenke til kommentar
mandolop Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 logitech g600<3 Litt mange makroknapper, men de funker til snarveier og slikt så Lenke til kommentar
adrian502 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 logitech g musa har jeg to av, og er den beste jeg har prøvd!!!! 3dje paret Lenke til kommentar
DaFreak Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Razer Naga passer ikke til folk med store hender da musa er veldig liten og stump. Og om du hviler hele hånden oppå musa er det litt knotete å ha macro'ene tilgjengelig hele tiden også. Så musen passer ikke til folk med store hender eller lange fingre som mine egne. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Var strålende fornøyd med MX518 i sin tid. Men etter jeg fikk Kone+, en av de få som virker vel å merke, har jeg ikke sett meg tilbake. Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Anitech zx890 er den beste gaming musa jeg har testa så langt. Den kostet bare 75 kroner au å slo ut min eldre Logitech G500. Endret 12. november 2013 av satyrion1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Dette var ikke spesielt bra. Laser er suboptimal pga. den krever innebygd acceleration og potensielt angle snapping for å unngå jittering og andre problemer rett og slett pga. slik lasersensorer er laget. Det finnes mye informasjon om dette på esreality og lignende forums som tester mus basert på spesifikasjoner og ikke hva man selv "føler". Om man skal i det hele tatt vurdere en mus som en potensiell kandidat til "den beste spillmusen" må den i det minste ha en perfekt sensor, dvs. en sensor uten feil og tullete ting som accel. Eksempel på mus som faktisk har gode sensorer er Zowie FK/EC(1/2)/AM, Logitech G400(S), enkelte av DeathAdder modellene/firmware versjonene (f. eks 2013). Form og antall knapper er en personlig preferanse, men tradisjonelt sett er samtlige mus med mange knapper dårlige pga. dårlig sensor. At du ikke merker feil med din mus betyr ikke at sensoren er perfekt. Dette er ting som kan (og blir) testet. En veldig simpel test for å sjekke om din mus har accel/du har accel på i driveren din er å ta musen på kanten av musematta di, notér deg hvor du sikter i et spill og dra den sakte over til andre enden av musematta. Deretter dra den raskt tilbake. Er sikte nå et annet sted er sensoren unøyaktig og/eller du har på acceleration. For å gjøre denne testen enklere kan det være en idé å legge ene hånden på enden av musematta slik at du treffer nøyaktig samme sted. Ellers kan jeg nevne at det er ikke Logitech, Zowie, SteelSeries osv. som lager sensorene, men Avago, STMicroelectronics, Philips m.fler. En liste over mus med sensorer uten problemer er å finne her (men kan være noe utdatert). I tillegg kommer lift-off-distance (LoD) og annet fra produsentene inn, spesielt Zowie er bra her. Personlig har jeg en Zowie EC2. Såvidt jeg vet flawless sensor, krever ingen drivere, men kommer fortsatt med støtte for 500/1000 Hz ut av boksen. DPI kan endres on the fly, men ikke like nøyaktig som i software typisk bundled med Razer og lignende. Overall en veldig god mus til en ok pris, men musehjulet og back/forward knappene er litt småkjipe. 5 Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 mx518 representing! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå