per.lund Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei har telenor sin adsl med 1gb kvote per måned. Men er d noen som vet om det blir brukt av kvota når man surfer vanlig på sider , altså ikke laster noe ned som f.e.k.s mp3. Har router som gjør at adsl en er oppkobla kontinuerlig og da er d jo uheldig vist kvota blir brukt opp når man ikke surfer engang vis dette er tilfelle da. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei har telenor sin adsl med 1gb kvote per måned. Men er d noen som vet om det blir brukt av kvota når man surfer vanlig på sider , altså ikke laster noe ned som f.e.k.s mp3. Har router som gjør at adsl en er oppkobla kontinuerlig og da er d jo uheldig vist kvota blir brukt opp når man ikke surfer engang vis dette er tilfelle da. Surfing er jo nedlasting i og med du henter tekst og bilder. Du bruker jo ikke noe av kvoten om du er oppkoblet og ikke utnytter linja. Lenke til kommentar
per.lund Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 vel men brukes det mye mb når man surfer? bruker man mye mb i løpet av en måned circa? Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ved å surfe bruker man ikke mange mb nei Men noen blir det jo Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Tror du bruker mer en du tror.. eh... det hørtes kanskje litt rart ut Men du bruker nok endel av de 1000(24?) MB'ene dine bare på surfing, ja. Særlig hvis du har en startside med masse stash. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 nei, nei, lasting av sider gjelder ikke veit du. så det at du har nette kobla på hele tia har ikke noe å si. du går ikke over grensa hvis du ikke laster ned noe. den 1 gb grensa som du snakker om den regnes jo som 1 gb med nedlasting. Lenke til kommentar
per.lund Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 vet dere noe circa eksakt mb? har en følelse av at det brukes noe sinnsykt!!! eller er d jeg som er sinnsyk Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Dette varierer meget fra person til person. Det spørs jo hvor mye en surfer, altså hvor mange sider en henter. Som et eksempel er en nyhetsartikkel på VG rundt 80kb vil jeg tro (alt etter hva og hvor mye reklame) så kan du vel forsåvidt regne ut selv. Er du innom sider med mye grafikk og andre større elementer som må lastes, vil jo antall kb stige tilsvarende. Å se en internettside er på en måte det samme som å laste ned en fil, bare at når du laster ned en internettside lagrer du den ikke på maskinen din. En side består av mange elementer som må lastes ned slik at du kan se dem på skjermen foran deg, altså vil dette bli med i den GB'en du har hos Telehor. Hvorfor noen går med på et abbo med grense er en ting jeg ikke kan forstå, men det blir en helt annen sak. Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 vet dere noe circa eksakt mb? har en følelse av at det brukes noe sinnsykt!!! eller er d jeg som er sinnsyk spørs jo helt hvor mye du surfer da.. men noen få mb om dagen kanskje Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 nei, nei, lasting av sider gjelder ikke veit du. så det at du har nette kobla på hele tia har ikke noe å si. du går ikke over grensa hvis du ikke laster ned noe. den 1 gb grensa som du snakker om den regnes jo som 1 gb med nedlasting. Er du helt sikker på dette? Hvordan kan noen kontollere om du ser en side i browseren din eller at du laster et element direkte (la oss si et bilde..)? Telehor reklamerer jo til og med at dette tilsvarer 50.000 e-post meldinger og 100.000 web-sider, eller no lignende. Lenke til kommentar
per.lund Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 ehh!!! nå ble jeg litt forvirra her. Nå mener wil at det ikke går av kvota når man er og surfer. Men kun når man laster ned stasj. Hvem har rett her? Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg er ganske sikker på at du bruker av kvota ved surfing Lenke til kommentar
per.lund Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 ja d er d jg og tror men kanskje jeg har feil er det ingen her som vet dette sikkert? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 ja d er d jg og tror men kanskje jeg har feil er det ingen her som vet dette sikkert? Selvfølgelig bruker du av kvota når du surfer! Det sier seg selv! Du LASTER NED internettsider! Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Selvsagt bruker du av kvoten når du surfer. Telenor har ingen måte å diffrensiere mellom data du henter ned når du "surfer" og data du henter ned når du downloader (slik man tradisjonelt ser på "downloading"). Wil: Trodde du virkelig det var slik eller er du bare enda en av disse som svarer på ting de ikke har noen som helst oppfatning av hvordan fungerer? Hvis du bare svarte; vennligst slutt. Prøv heller å finne det virkelige svaret før du deltar med innspill, slike bastante påstander skader mer enn det tjener. Lenke til kommentar
per.lund Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Javel men d er jo veldig dumt da jg sitter mye og surfer. D var jo som F Lenke til kommentar
Azton Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Lasting av sider gjelder også. Hvordan kan Telenor kontrollere om du laster ned bare et bilde, eller en hel side? ALL lasting gjelder. - Azton Lenke til kommentar
Andree Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Alt teller på kvota.. dvs. epost, websider, ftp, kazaa osv... alt samma!!! 100% sikkert! Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Javel men d er jo veldig dumt da jg sitter mye og surfer. D var jo som F Jeg tviler sterkt på at du klarer å bruke opp en 1 GB grense på bare surfing. Da må du isåfall surfe 24/7 Lenke til kommentar
per.lund Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Men et siste spm Jeg bruker vel ikke noe av kvota når maskina er på men explorer er lukket og epost selvfølgelig. Med tanke på at jeg har router som gjør at oppkoblinga er på konstant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå