Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hard eller myk madrass?

Delvis

Anbefalte innlegg

Hva er helsemessig mest å anbefale av hard eller myk madrass å sove på?

Har en sånn gammel grønn fjærmadrass som er ganske hard, men jeg synes det er bedre å ligge på den enn en myk vanlig madrass.

Er det noe minus/skadelig med å ligge på en sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke i det hele. Helsemessig riktig er nok det som føles riktig for deg. Ta en tur inn på en eller annen butikk der de selger madrasser, så kan du prøve hva du syntes er bedre.

Det er argument for hardere senger som gir bedre støtte etc, men for min del så kommer en god natts søvn først.

Lenke til kommentar

ikke i det hele. Helsemessig riktig er nok det som føles riktig for deg. Ta en tur inn på en eller annen butikk der de selger madrasser, så kan du prøve hva du syntes er bedre.

Det er argument for hardere senger som gir bedre støtte etc, men for min del så kommer en god natts søvn først.

En liten spøk fra min side. :) Jeg har prøvd ulike madrasser, og kommet frem til at jeg ikke er så veldig kresen på det. Jeg føler at jeg ligger godt på både harde og litt mykere madrasser. Det eneste jeg ikke takler, er tynne og/eller kjempeslitte madrasser av typen man gjerne finner på gamle hytter og lignende. Da ligger jeg ikke særlig godt.

Lenke til kommentar

Før hadde jeg mykere madrass, og da hendte det jeg våknet opp og var stiv i ryggen og hadde litt vondt (dette gikk over relativt raskt). Nå har jeg hardere madrass, og jeg opplever aldri å ha stiv eller vond rygg.

Kan slenge meg på den. Flyttet til ny leilighet i sommer der madrassen var relativt myk. Har "alltid" hatt en middels/hard-madrass før, og overgangen har gjort at jeg har våknet flere ganger med vond og stiv rygg. Jeg sover stort sett kun på siden. Veier rundt 75kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...