Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Ghosts


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke likt COD siden cod 1 UO, tenkte jeg skulle teste dette. Ganske uregelmessige karakterer på denne siden i det siste, synd. Blir lite saklig å dømme det etter kun tidligere spill, og nå 10er er det ikke, men 5 blir jo litt hipsterfakter. å gi etter til nisjefanboisene på forumet deres er like trist som å automatisk gi det 9/10 som de "andre sidene" syns no jeg. Synd, det var gode anmeldelser her før, og jeg venta ofte med kjøp for å høre deres synspunkt, selv om dere er urtreige med anmeldelser og nyheter. Dere får sutre sammen i enighet, om at alt var bedre før ;)

Lenke til kommentar

Drivkraften for å spille CoD mp er vel først å fremst å dominere andre å gjøre det bra.. Det med levling, unlocking av våpen, modifikasjoner osv finnes i de fleste spill..

Har ikke vært stor fan av de siste CoD spillene, men liker fortsatt å spille mot andre o.l Så jeg spilte de en del. CoD får veldig godt til "fast paced close quarter combat", noe som de som kjøper spillet vet og forventer..

Å hvordan kan man "revolusjonere" denne type spill hvert år?? Det går ikke.. Virker som om noen forventer at det skal komme nye svære ting, som hva? en tredje arm, så du kan ha enda et våpen? Kom igjenn, de skal jo være noe lunde realistisk, og det finnes grenser for ting man kan "finne på" at en soldat skal bruke i nærmeste framtid. De følger en plan som funker, som har funka i mange år.

Jeg synest nesten de gikk litt for langt med Hunden du kan ha og kontrollere i årets Spill.

Nytt CoD spill betyr bare nye våpen, nye maps, ny handling og litt forbedret grafikk. Og nå tenker jeg ikke på SP, siden CoD er et MP spill!

 

Micko, jeg skulle gjerne spilt gode gamle CS (1999-2005 ca)

Det var det beste FPS spillet i mine øyner.. Hvor du ikke hadde noe levling system eller grafikk for den del, eneste målet var å få høyest KPD rating (public)

Så det og mange andre FPS spill har mye mindre "drivkraft for å spille" ..

 

Man spiller spill for de er underholdende, eller at du er god.(kanskje helst begge.)

De som hater på CoD som i konseptet til spillet, enten

Liker du ikke cq skytespill eller du er rett å slett for dårlig.

Mange som har hatet på tidligere cod spill fordi de rett å slett blir grisa online. og CoD er et ONLINE SPILL, med SP som "tillegg".

 

Micko, du kommer inn på en artikkel om et spill som tydeligvis ikke interesserer deg. For å fortelle hvor meningsløst du synes "drivkraften" i spillet er..

leveling, unlocking, challenges osv er bare en liten bonus, som også hjelper å holde spillet liiitt mer interessant i lengden.

 

Jeg laga meg en bruker her, bare for å svare på kommentaren din. Jeg har sikkert kommet med noen teite utsagn iløpet av denne posten, men ikke så tom å meningsløs som din.

Har selv spilt CS en stund, og liker det veldig godt da det er ferdighetsbasert, uten masse perks og unlocks som gjør deg kjappere og mer skadelig. CoD er rett og slett ubalansert, og laget for å appellere til unger som nettopp har runda to-sifret alder.

 

Alle til sin egen mening. Hvis du liker å spille det samme spillet + nye maps og perks hvert år, så ikke la meg stoppe deg!

 

Men kult at en kommentar på en nettside kan vekke såpass mye trang til å forsvare favorittspillet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange som liker "leveling" i spil slik som å låse opp ditt og datt. Jeg er en av de, og for meg så gir deg meg to ting. Følelsen av av å ha gjort noe hundre prosent synes jeg er god og videre får det meg til å prøve noe jeg kansje ikke vanligvis ville ha prøvd. Men som nevnt tidligere, er det ikke for alle. Men jeg har inntrykk av det er relativt lett å få låst opp basis ting slik som våpen, sikter og utstyr. Resten er bare for at de som liker å ha noe å strebe etter kan ha det lenge, samtidig som det er irrelevant for de som ikke bryr seg om det.

 

Er også enig at det burde være separat karakter for singel- og multispiller.

 

Og ikke la deg terge av spillere som hetser fordi du er en "casual" spiller. Spill er for alle som vil spille, og tullinger vil man alltid møte på uansett hva man gjør.

 

Er også uenig med han som skrev tidligere at FPS-spill ikke hører hjemme på konsoll. Har selv spill mange hundrevis av timer med FPS spill på konsoll (startet med GoldenEye på N64) og jeg har minst like mange timer med FPS på PC. Smak og behag.

Lenke til kommentar

Overasket over at Gamer turte å gi denne karakteren. Hvis Black Ops 2 var en 7er og det jeg hører om at Ghosts er jevnt over dårligere så er det kanskje ikke uventet.

 

Se hvor sein anmeldelsen for et så simpelt spill er :p Man kan lure på om de ventet sikkert for å se om andre også ga spillet lav karakter før de tørte å gjøre det samme :p

 

Uansett så virker dette som en ærlig karakter. Fatter ikke hvordan Gamer først nå innsert hvor lite inovasjon som er i CoD serien. Bare synd dette snakker for seg selv ang anmeldelsene for de forrige spilla.

Lenke til kommentar

Drivkraften for å spille CoD mp er vel først å fremst å dominere andre å gjøre det bra.. Det med levling, unlocking av våpen, modifikasjoner osv finnes i de fleste spill..

Har ikke vært stor fan av de siste CoD spillene, men liker fortsatt å spille mot andre o.l Så jeg spilte de en del. CoD får veldig godt til "fast paced close quarter combat", noe som de som kjøper spillet vet og forventer..

Å hvordan kan man "revolusjonere" denne type spill hvert år?? Det går ikke.. Virker som om noen forventer at det skal komme nye svære ting, som hva? en tredje arm, så du kan ha enda et våpen? Kom igjenn, de skal jo være noe lunde realistisk, og det finnes grenser for ting man kan "finne på" at en soldat skal bruke i nærmeste framtid. De følger en plan som funker, som har funka i mange år.

Jeg synest nesten de gikk litt for langt med Hunden du kan ha og kontrollere i årets Spill.

Nytt CoD spill betyr bare nye våpen, nye maps, ny handling og litt forbedret grafikk. Og nå tenker jeg ikke på SP, siden CoD er et MP spill!

 

Det er mange måter å gjøre COD vesentlig bedre på, ikke ta overpris for enda en rehash, tilatte community servere, tillate community maps, tillate mods, det er meningsløst mye de kunne gjort. Istedet velger de å resirkulere det samme år etter år til overpris.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg er fornøyd med noe av det samme for hver utgivelse ja. Jeg vet at singleplayer opplevelsen er over the topp med action og varer i ca 4 timer. Da er jeg lei og ferdig med singleplayer og er klar for multiplayer.

 

I multiplayer så er det nye brett, moduser, perks,våpen og ny våpen følelse og håndtering. Lydbile utifra det jeg har lest og sett av Ghosts virker også veldig forbedret med rå lyd på våpene og et nytt bedre lydbilde.

 

Hvordan flyten og følelsen er forandres for hver utgave og til det bedre for mesteparten.

 

Du drar frem Zelda og Mario som om det skulle være noe dårlig og noe som er under deg. Dem spillene er populære på samme måte som COD pga dem kjører en kjent formel for noe som millioner av mennesker liker.

 

Men når alt kommer til alt, så gir jeg og millioner av andre blanke faen i hva du eller andre måtte mene om en spill serie vi liker :)

Lykke til med samme cod spill hvert år og skrikende unger i mikrofonen hver gang du dreper dem, imens sitter jeg her og spiller KVALITET spill...

Lenke til kommentar

Inovasjon? Hva legger man i dette? Forventer noen at man endrer serien totalt og finner på noe helt nytt hver gang? Da lager man heller et helt annet spill, for det begrenser seg hvor mye man kan endre på ting å fremdeles være et CoD spill. Det begrenser seg faktisk hvor mye endring jeg ønsker i et CoD spill, eller andre spillserier for den saks skyld.

 

Dune 1 og Dune 2 anyone?

 

Jeg har ikke spilt singleplayer enda, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller, men i utgangspunktet mener jeg Ghosts i MP er bedre enn BO2. Det er kanskje til og med bedre enn MW3. Det er langt fra noe nytt, men det er hva jeg forventer av et CoD spill. Jeg mener man bør bedømme ut i fra akkurat dette, hvor bra er det som et CoD spill, eller i det minste FPS spill i denne sjangeren, ikke ut i fra hvor lei man selv er av serien, og hvor lite store endringer det er.

 

Jeg blir også lei av CoD innimellom, og da spiller jeg noe annet. BO2 og BF3 har jeg nesten ikke spilt i år, og har heller brukt tid på Mechwarrior Online. Nå har jeg spilt litt Ghosts, og inntrykket er at det er som jeg forventer, og liker. Jeg kommer ikke til å gi det prisen for årets spill, men det kommer trolig til å bli det spillet jeg spiller flest timer det neste året, forutsatt at de fikser de tekniske problemene.

 

For det største problemene med dette spillet (PC) ulmer imidlertid under overflaten og er av en mer teknisk art. Svært mange, inklusive meg selv sliter med ytelsen i spillet, og lag, latency og microstutter er et stort problem. Og som andre her sier er spillet latterlig stort og spiser merkelig mye resurser.

Lenke til kommentar

TotalBiscuit har, så vidt eg forstod det, rapportert at PC-porten er ikkje i nærleiken av BF4 grafisk, men krever samstundes ein 50GB(!) nedlastingsfil, der BF4 har rundt 25GB.

 

EDIT: Ytelsen til spelet er og søppel. Maks grafikk skal vistnok ha køyrd rundt 40 FPS på SLI Titans.

 

Må da ha vært noen andre som har svart på denne meldingen for å rette opp i feilen i og med at spillet faktisk er på 28gb cirka. Ikke for å glemme at videoen hans var så horribel at han skrudde av kommentarfeltet av en god grunn og en annen idiotisk grunn. Nei, folk får syte som de gidder; fuck'em.

Lenke til kommentar

 

Overasket over at Gamer turte å gi denne karakteren. Hvis Black Ops 2 var en 7er og det jeg hører om at Ghosts er jevnt over dårligere så er det kanskje ikke uventet.

 

Se hvor sein anmeldelsen for et så simpelt spill er :p Man kan lure på om de ventet sikkert for å se om andre også ga spillet lav karakter før de tørte å gjøre det samme :p

 

Uansett så virker dette som en ærlig karakter. Fatter ikke hvordan Gamer først nå innsert hvor lite inovasjon som er i CoD serien. Bare synd dette snakker for seg selv ang anmeldelsene for de forrige spilla.

Det er ikke noe å lure på. Grunnen til at anmeldelsen ble sen denne gangen kom av at vi ikke fikk spillet tidlig, samt at jeg hadde en god del annet å stri med i forrige uke. :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg, lik anmelderen, begynnt å bli lei av shooters. Det er sånn det må bli når du gjennom et par tiår eller der omkring har spilt alt fra wolfenstein 3d hele veien til BF4.

 

Det sier seg selv at man blir vanskeligere og vanskeligere å imponere. C'est la vie, som man sier.

 

Når det er sagt, se er dette ingen unnskyldning for å lage tekniske uferdige spill, noe som har en ekkel tendens til både å bli mer vanlig, og mer tolerert. De splitter nye BF og COD utgivelsene er skolebok eksempler på det. Jeg tør vedde på at årsaken til at det er blitt sånn er veldig enkel, vi kjøper jo disse alpha utgivelsene!

Lenke til kommentar

..snipp

 

Enig med deg og andre her. Skjønner ikke hvorfor andre skal mene det er "feil" å spille enkelte spill. Jeg spiller ikke fotball eller bilspill, men jeg har ikke noe problem med at andre gjør det :)

Jeg må innrømme at jeg er lett å manipulere. Belønningssystemet i BF og CoD serien er halve gleden for meg. Når jeg først har fått unlocka alle våpnene går jeg raskt videre til andre spill.

Da har jeg kost meg i massevis av timer, så det er vel fair?

Hva er vitsen med de fleste underholdningsprodukter tross alt?

Lenke til kommentar

Ghost fortjener ikke noe spesielt bedre karakter enn 5 eller 6. Det var ganske hjernedød underholdning og spillet gav meg akkurat det jeg forventet. Noen timer med spilling isteden for en eller annen film/tv serie. Sitter med samme følelse av BF4.

Forhåpentligvis blir kanskje Titanfall et friskere pust i FPS verden.

Lenke til kommentar

Lykke til med samme cod spill hvert år og skrikende unger i mikrofonen hver gang du dreper dem, imens sitter jeg her og spiller KVALITET spill...

 

Nå er du langt ifra alene om å ikke ha helt begrep på noe som kalles for preferanser. Du får google det, kjøpe en ordbok eller rett og slett spørre noen du kjenner om hva det ordet betyr for noe.

Lenke til kommentar

Spillet er mye bedre en battlefield 4!!! HVORFOR SÅ LAV KARAKTER?

 

Dette her, folkens, er fyren som opprettet dette emnet. Han fikk flere saklige svar, men gjorde inntrykk av at han synes disse var fanboyistiske. Her, kjære MohWarfighter, ser du hvorfor CoD får så mye "hat". Det finnes ikke innovasjon. Det virker som om de stoler på at merkenavnet "Call of Duty" skal gjøre jobben, men på lang sikt nytter det ikke når spillanmeldere er så ærlige som dette.

Du kan fortsette å være den fanboyen du er, men du burde slutte å tenke så mye over hva andre synes om spillet. Så lenge du liker det, er det det som teller for din spillopplevelse. Jeg personlig er glad for at vi har Battlefield også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette her, folkens, er fyren som opprettet dette emnet. Han fikk flere saklige svar, men gjorde inntrykk av at han synes disse var fanboyistiske. Her, kjære MohWarfighter, ser du hvorfor CoD får så mye "hat". Det finnes ikke innovasjon. Det virker som om de stoler på at merkenavnet "Call of Duty" skal gjøre jobben, men på lang sikt nytter det ikke når spillanmeldere er så ærlige som dette.

Du kan fortsette å være den fanboyen du er, men du burde slutte å tenke så mye over hva andre synes om spillet. Så lenge du liker det, er det det som teller for din spillopplevelse. Jeg personlig er glad for at vi har Battlefield også.

 

Koser meg med det at han sansynligvis ikkje har prøvd battlefield 4 ein gang, men "dette spillet er best fordi eg liker det best, nei eg vil ikkje prøve om noko anna er betre"

Lenke til kommentar

Inovasjon? Hva legger man i dette? Forventer noen at man endrer serien totalt og finner på noe helt nytt hver gang? Da lager man heller et helt annet spill, for det begrenser seg hvor mye man kan endre på ting å fremdeles være et CoD spill. Det begrenser seg faktisk hvor mye endring jeg ønsker i et CoD spill, eller andre spillserier for den saks skyld.

 

Dune 1 og Dune 2 anyone?

 

Jeg har ikke spilt singleplayer enda, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller, men i utgangspunktet mener jeg Ghosts i MP er bedre enn BO2. Det er kanskje til og med bedre enn MW3. Det er langt fra noe nytt, men det er hva jeg forventer av et CoD spill. Jeg mener man bør bedømme ut i fra akkurat dette, hvor bra er det som et CoD spill, eller i det minste FPS spill i denne sjangeren, ikke ut i fra hvor lei man selv er av serien, og hvor lite store endringer det er.

 

Jeg blir også lei av CoD innimellom, og da spiller jeg noe annet. BO2 og BF3 har jeg nesten ikke spilt i år, og har heller brukt tid på Mechwarrior Online. Nå har jeg spilt litt Ghosts, og inntrykket er at det er som jeg forventer, og liker. Jeg kommer ikke til å gi det prisen for årets spill, men det kommer trolig til å bli det spillet jeg spiller flest timer det neste året, forutsatt at de fikser de tekniske problemene.

 

For det største problemene med dette spillet (PC) ulmer imidlertid under overflaten og er av en mer teknisk art. Svært mange, inklusive meg selv sliter med ytelsen i spillet, og lag, latency og microstutter er et stort problem. Og som andre her sier er spillet latterlig stort og spiser merkelig mye resurser.

 

Jeg har gitt gode eksempler på endringer som hadde vesentlig forbedret opplevelsen, uten å "finne på noe totalt nytt".

 

Hvor store endringer det er sier noe om kvaliteten på spillet, det er en grunn til at begreper som "klisjeer" eksisterer, at det er kjedelig når ting er for forutsigbart, som FPS-spiller har derfor hva du har opplevd før noe å si.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Nå er du langt ifra alene om å ikke ha helt begrep på noe som kalles for preferanser. Du får google det, kjøpe en ordbok eller rett og slett spørre noen du kjenner om hva det ordet betyr for noe.

Troller du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...