xBooMzHeadShotx Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 tror jeg skal gå for R9 290X men ikke helt sikker, det får ganske mange flere fps på bf3/bf4 jeg skal bruke det på en 120 fps skjerm så vil nokk ha mest fps. vet at R9 290X går i 95C og viftene bråker litt men jeg bruker headset så bryr meg ikke så mye om det. tenkte på om jeg fikk flere fps med et OC 780 http://www.prisjakt.no/product.php?p=1936005 (gigabyte 780) har sett på 780ti men nei takk betaler ikke 1500 for nesten ingenting forskjell. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 Om du ikke skal ha kort akkurat nå ville jeg ventet til 290x med custom kjøler for å se endringene fra stock kjøler. Om du har dårlig luftflyt i kabinettet vil ikke et varmt 290x gjøre det stort bedre Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 Vil egentlig et 290/x påvirke temperaturene i kabinettet så veldig mye enn for eksempel et 780 kort? Tenker da siden luften fra viften kommer ut på baksiden. 1 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Hadde jeg kjøpt et kort i dag: GTX 780. Med prisreduksjonen fra Nvidia så er det en god deal, selv med R9 290/X på banen. Sleng på en overklokk på GTX 780 om du vil det, og kos deg med en behagelig kjøler i tillegg. Disse kjører grafikkortene overklokket mot hverandre: http://www.youtube.com/watch?v=djvZaHHU4I8 Selv referansekjøleren er veldig bra: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=781680 Endret 12. november 2013 av fflex Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 Du fant ingen lignende tråder? Lenke til kommentar
xBooMzHeadShotx Skrevet 12. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 ser om begge kort er maks oc er 780 best men amd og BF (Dice) ble partnere kommer et amd kort til og få flere fps på bf4? bryr meg mest om bf4 siden jeg trenger mange fps i bf4. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 Akkurat der er svaret: google it Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 Om du ikke skal ha kort akkurat nå ville jeg ventet til 290x med custom kjøler for å se endringene fra stock kjøler. Om du har dårlig luftflyt i kabinettet vil ikke et varmt 290x gjøre det stort bedre Feil, siden stock kjøleren spyr ut ALL varme ut av kabinettet så er den i mye mindre grad avhengig av god luftflyt. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 Kortet i seg selv blir også helsikes varmt så at ALL varme fordufter som eksos er litt å ta i. Mindre varme ut i kabinettet enn kort uten eksoskjøler, men endog. Skaffet selv et Asus GTX780 DCII OC her forleden og det kan anbefales på det varmeste. En av, om ikke dén beste overklokkeren av GTX780-kortene og svært støysvakt og kaldt. BIOS kan flashes så viften blir enda stillere, men kortet var uansett tilnærmet lydløst i utgangspunktet så intet must der. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Det kortet stiller mye større krav til luftflyt i kabinettet tho, siden da blir all varme spydd ut inne, i stedet for ut bak. Edit: er ett veldig bra kort tho, ville ha valgt det over 290x Endret 12. november 2013 av Taake89 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 Kortet i seg selv blir også helsikes varmt så at ALL varme fordufter som eksos er litt å ta i. Mindre varme ut i kabinettet enn kort uten eksoskjøler, men endog. Skaffet selv et Asus GTX780 DCII OC her forleden og det kan anbefales på det varmeste. En av, om ikke dén beste overklokkeren av GTX780-kortene og svært støysvakt og kaldt. BIOS kan flashes så viften blir enda stillere, men kortet var uansett tilnærmet lydløst i utgangspunktet så intet must der. Garantert ikke den beste overklokkeren av GTX780-kortene. Asus DCUII-runkinga her inne er helt utrolig 3 Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 Garantert ikke den beste overklokkeren av GTX780-kortene. Asus DCUII-runkinga her inne er helt utrolig Men, men, DET ER JO ASUS! Jeg har forresten mange FPS med mitt 780 Classy, altså veldig veldig mange FPS! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Feil, siden stock kjøleren spyr ut ALL varme ut av kabinettet så er den i mye mindre grad avhengig av god luftflyt. Vel nå overdriver du nok litt. Kjøleren på skjermkortet kan ikke kompensere for all overflødig varme i et dårlig ventilert kabinett. Det er ikke vifta sterk nok til. Endret 13. november 2013 av Smirnoff Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Garantert ikke den beste overklokkeren av GTX780-kortene. Asus DCUII-runkinga her inne er helt utrolig Istedet for å snakke om runking kan du jo heller komme med noen vettuge kildehenvisninger Aner ikke om DCII er dét beste alternativet til overklokking, men utifra de testene jeg har sett ligger det høyt oppe på lista. Kortet er kjempebra, liten tvil om det, uten at andre kort nødvendigvis er "dårligere". Må da gå an å skryte litt av et kort uten å bli stemplet som en blodfan. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Garantert ikke den beste overklokkeren av GTX780-kortene. Asus DCUII-runkinga her inne er helt utrolig Skal det runkes, så må det da være til EVGA. 2 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Istedet for å snakke om runking kan du jo heller komme med noen vettuge kildehenvisninger Aner ikke om DCII er dét beste alternativet til overklokking, men utifra de testene jeg har sett ligger det høyt oppe på lista. Kortet er kjempebra, liten tvil om det, uten at andre kort nødvendigvis er "dårligere". Må da gå an å skryte litt av et kort uten å bli stemplet som en blodfan. Du ble nok dessverre brukt som et eksempel på noe som irriterer meg på hw.no. De fleste antar at Asus-kortet er best, og presenterer det som fakta. Skjer hele tiden, bare ta en titt på ulike GTX780-anbefalinger i tråder her på forumet det. Uten at jeg mener du er en blodfan av Asus altså Når det gjelder hvilket GTX780-kort som klokker best kan man ikke akkurat se på anmeldelser og hvilket som klokket høyest. Men om man leser litt på forum (ikke HW.no) er det ganske lett å se at EVGA Classified, MSI Lighting og Galaxy HoF er de beste klokkerne av GTX780-kortene. Alle disse tre kortene har også veldig bra kjølere, så Asus-kortet stiller nok bak disse i rekka. Skal det runkes, så må det da være til EVGA. Akkurat nå er det mest 780 Ti Classified som pirrer lysten 2 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 (endret) At det er Classified, lighting og HoF overklokker i en helt annen klasse, kunne jeg egentlig kommet frem til ved å se et bilde av kortene. Referanse 780 klokker ok, og med Asus DCII så er det gjort en liten forbedring av det dårlige VRM-designet som gjør at det klarer å komme heve seg litt over standardkortene. Men har valgt å beholde det samme PCBen, og ikke lagd noe større, som sannsynligvis kan være en fordel med tanke på varme, strømledning og størrelse på VRM-kretsen. Derimot så er prisen den beste grunnen til å kjøpe DCII, da det er/var det billigste GTX 780 kortet der ute til 3500kr i to lengre perioder. Akkurat nå er det mest 780 Ti Classified som pirrer lysten Hehe. Ja, jeg tenker nok kan spre glede, selv før den er lansert. ^^ Endret 13. november 2013 av Andrull 1 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Hadde ikke valgt et stock 290 kort over et stock 780 uansett situasjon. Den støyen hører du uansett hvor bra headsettet ditt er Og skrur du ned viftehastigheten så struper du ytelsen. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Overklokkingsmulighetene var det som skuffet meg mest med 290X egentlig. Den gjør det jo bra, men ikke så bra som håpet. Trodde den virkelig skulle skinne med vannblokk. 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Overklokkingsmulighetene var det som skuffet meg mest med 290X egentlig. Den gjør det jo bra, men ikke så bra som håpet. Trodde den virkelig skulle skinne med vannblokk. Skalerte vel dårligere med økt spenning og lavere temperatur enn forventet, ja. Kjørte et 290X på Uber i noen timer i går, og selv om støyen ikke er så sinnsvak som enkelte skal ha det til, ville jeg ikke hatt et slikt i maskina mi over lengre tid. Eksemplaret jeg testet virket dog å holde greit på hastigheten, til tross for at det nådde tempgrensa. Da gikk vifta på 55% konstant, og støyen var MERKBAR selv på verkstedet vårt. Prøvde også å sette ned tempgrensa til 85c, throttlet bittelitt men ikke mye. Når jeg skrudde ned viftehastigheten til maks 40% (som er levelig) ble ytelsen dog ganske redusert :/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå