VonGrav Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Hei. Jeg har lyst til å anskaffe meg en server til overkommelig pris for en student. Jeg tenker noe til 4-5 lapper elns. Men jeg har ikke så mye erfaring på hva som kan være bra for en server. Det jeg tenker på å bruke den til er å kjøre en egen webserver og domene, sette opp en liten ftp tjeneste for meg selv og drifte en en MC eller Terraria server. Men jeg aner ikke hva jeg egentlig brude se etter. Kjøpe ferdig? Er disse bra nok? Bygge selv kan jeg gjøre, men jeg er ikke sikker på hva jeg burde se etter når det kommer til komponenter etc. For det hadde vært fint om jeg hadde fått den til å være relativt stillegåene, men det er ikke et must. Noen som kan hjelpe eller komme med noen tips? ------edit----Kan hende dette skulle ha gått under hjelp til kjøp av pc biten.. Endret 12. november 2013 av VonGrav Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hvordan formfaktor skal den være? Dvs vanlig størrelse, eller lite(mini-itx) ? Lenke til kommentar
VonGrav Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Hvordan formfaktor skal den være? Dvs vanlig størrelse, eller lite(mini-itx) ? Det går egentlig på det samme når det kommer til størrelse har god plass egentlig. Men selvsagt er det et pluss om den ikke er for stor. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Om du har noen gamle maskindeler liggende så er somregel dette nok for å "skrape" sammen en liten server Billigere blir det også 1 Lenke til kommentar
VonGrav Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Om du har noen gamle maskindeler liggende så er somregel dette nok for å "skrape" sammen en liten server Billigere blir det også God ide, det må jeg nesten sjekke, hva jeg har tilgjengelig. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Krav til lagringsplass? Endret 12. november 2013 av Rusher Lenke til kommentar
VonGrav Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Krav til lagringsplass? 250-500gb. Har masse ekstra liggende. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) 250-500gb. Har masse ekstra liggende. Her er ett utkast, visst du vil ha en kraftig hjemmeserver. Visst du ikke skal hoste noen større MC server, så kan du fint gå ned endel på CPU og minne. Og deretter spare penger. Eventuelt ett rimeligere alternativ her. Endret 12. november 2013 av Rusher 1 Lenke til kommentar
VonGrav Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Det der så ut som om en knall løsning. Må nesten spørre hvilken butikk du fannt disse på? Ellers ser det ut til at det der er innenfor mitt budsjett. ^^, Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 La til ett rimeligere alternativ, visst du føler det blit litt i overkant Dette er fra dustin.no, dvs 99kr frakt på det hele. 1 Lenke til kommentar
VonGrav Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Får tenke litt på hvilken jeg tar, men ellers ser det knall ut. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
raysv Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Her er ett utkast, visst du vil ha en kraftig hjemmeserver. Visst du ikke skal hoste noen større MC server, så kan du fint gå ned endel på CPU og minne. Og deretter spare penger. Uten navn.png Eventuelt ett rimeligere alternativ her. Uten navn.png For å presse prisen yttligere i forhold til kost/nytt så bytt ut intel med amd , så har du 8 kjerner for en billigere penge Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 ytelses messig hadde jeg valgt en i5 over en 8kjerners amd hver dag Lenke til kommentar
raysv Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 ytelses messig hadde jeg valgt en i5 over en 8kjerners amd hver dag Hadde jeg også gjort hadde i5'n hatt hyperthreading... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå