Gå til innhold

[Løst] Innkjøp av server og tips

VonGrav

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lyst til å anskaffe meg en server til overkommelig pris for en student.
Jeg tenker noe til 4-5 lapper elns. Men jeg har ikke så mye erfaring på hva som kan være bra for en server.

Det jeg tenker på å bruke den til er å kjøre en egen webserver og domene, sette opp en liten ftp tjeneste for meg selv og drifte en en MC eller Terraria server.

Men jeg aner ikke hva jeg egentlig brude se etter. Kjøpe ferdig? Er disse bra nok? Bygge selv kan jeg gjøre, men jeg er ikke sikker på hva jeg burde se etter når det kommer til komponenter etc. For det hadde vært fint om jeg hadde fått den til å være relativt stillegåene, men det er ikke et must.

Noen som kan hjelpe eller komme med noen tips?

------edit----
Kan hende dette skulle ha gått under hjelp til kjøp av pc biten..

Endret av VonGrav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

250-500gb. Har masse ekstra liggende.

Her er ett utkast, visst du vil ha en kraftig hjemmeserver. Visst du ikke skal hoste noen større MC server, så kan du fint gå ned endel på CPU og minne. Og deretter spare penger.

post-9983-0-62289600-1384267780_thumb.png

Eventuelt ett rimeligere alternativ her.

post-9983-0-15402000-1384268106_thumb.png

Endret av Rusher
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her er ett utkast, visst du vil ha en kraftig hjemmeserver. Visst du ikke skal hoste noen større MC server, så kan du fint gå ned endel på CPU og minne. Og deretter spare penger.

attachicon.gifUten navn.png

Eventuelt ett rimeligere alternativ her.

attachicon.gifUten navn.png

For å presse prisen yttligere i forhold til kost/nytt så bytt ut intel med amd , så har du 8 kjerner for en billigere penge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...