Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

morsom sportsbil til under 80.000

Rubenevo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Audi TT er en bil jeg har sett mye på, men hvordan er kvaliteten på disse?

Elsker porsche, men en så gammel bil bryter vel fort sammen?

De jeg har sett på: Porscher, Audi TT, Toyota Celica fra 2000 men usikker på hvilken bil, så søker info fra dere! :)

Lenke til kommentar

hvordan er kjøreegenskapene og kvaliteten til de forskjellige bilene? det er 2 viktige faktorer for meg

Du ber om en pen, spesiell, velkjørende, sprek sportsbil med god "kvalitet". Jeg antar at du mener at den er driftsikker. Til 80 000. Du innser at dette ikke går an? Du må ha et kompromiss et sted.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Du ber om en pen, spesiell, velkjørende, sprek sportsbil med god "kvalitet". Jeg antar at du mener at den er driftsikker. Til 80 000. Du innser at dette ikke går an? Du må ha et kompromiss et sted.

jepp, hvordan er Audi TT quattro fra 1999?

hørt at det blir veldig dyrt hvis noe ryker på den.

Det er snakk om førstebil her, men jeg er litt over middels interessert i bil så vil ha en stilig bil

Lenke til kommentar

jepp, hvordan er Audi TT quattro fra 1999?

hørt at det blir veldig dyrt hvis noe ryker på den.

Det er snakk om førstebil her, men jeg er litt over middels interessert i bil så vil ha en stilig bil

Det er vel med 1,8T motoren da. Det er en veldig god motor, men som alle gamle biler som har gått litt, med turbo, begynner ofte turboen å bli sliten. Det koster en del å fikse. TT en vel generelt dyrt å reparere, da delene koster ganske mye, og det ofte er større problemer som oppstår når det først skjer noe.

Jeg ville sett på bilene jeg har foreslått. Det er gamle biler, men de er av bra kvalitet. Få tak i et så bra eksemplar du har råd til, det er billigere enn å bytte deler. De er greie å skru på selv. Ulempen er selvsagt at det er biler som krever stell, hele tiden. Ikke nødvendigvis dyre deler, men de må fikles med jevnlig. Det er ikke en biltype du kan sette deg inn i å bare kjøre hele året. Jeg har en BMW 2002 med turbo og forgassere. Det krever masse stell, og mekanisk sympati og forståelse, men det er veldig moro.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det er mindre feil med en godt beholdt og vedlikeholdt TT enn med så gamøe biler du nevner der. Ingen av de er raske, og bilene er veldig skechy om du ikke har god mekanisk iknnsikt og god garasje. Og tid, ikke minst.

Selvfølgelig burde du kikke etter en TT i best mulig stand og kikke etter de dyre verkstedregningene, gjør du det får du en rask bil med noenlunde ny teknikk, kult interiør og du risikerer ikke livet i en ulykke. Gamle biler har en tendens til å ikne gjøre det så bra sikkerhetsmessig.

Lenke til kommentar

Det er 1.8 l med turbo det er snakk om ja! Med quattro og

Det er meningen at jeg skal bruke denne bilen året rundt, selv når det snør. Faren min har jobbet som bilmekaniker i over 30 år og har tilgang til ordentlig verksted, så reperasjon koster bare det delene koster.

TT er en veldig fin bil, og den jeg ser på koster 74000 og har gått ca 180.000 tror jeg det var

Lenke til kommentar

Han skal være med når jeg kjøper bil, men han vil ikke at jeg skal ha Audi TT. Han mener at den ikke er bra nok og kommer til å ryke med en gang. Men jeg har veldig lyst på Audien, den har gått 189.000 km så det er ikke veldig langt. Turboen holder vel en stund til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...