furiousanimal Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei, litt vanskelig å forklare, men håper dere skjønner hva jeg mener. jeg lurer på om det er ett nettsted eller et program som gjør at jeg kan på en måte kopiere og finne fargekoden til ett bilde som jeg har, slik at jeg kan bruke den fargen senere også om jeg skal redigere bilder. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Er det ett elektronisk bilde eller ett fysisk bilde? For fysiske bilder finnes det apper til ios og android som kan gi deg fargekode som matcher, (eks http://www.idg.no/macworld/article182858.ece) og for elektroniske bilder kan du bare f.eks bruke color picker tool i f.eks photoshop eller paint.net for å plukke opp fargen, og så dobbeltklikke på fargen du plukket opp for å få koden i rgb, cmyk e.l. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Tenker du på hvitbalansen? Tenker siden bilder har en hvitbalanse, men mange forskjellige farger og skyggetoner i bildet. Endret 12. november 2013 av xRun Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Ring nermeste malingsbutikk, de har en meget kapabel avleser. Hadde ikke stolt videre på en aåp som gjør dette. Vi hadde en på Monter Drammeb da jeg jobbet i interiøravdelinga der. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg tror at bilverksteder bruker slike ting for å matche en skjerm med malingen på en bil som er utsatt for vær og vind, og som må matche godt for å ikke gi skjemmende forskjeller. Jeg forstår det slik at den siste lille biten tas med manuell prøving og feiling. Dvs at slike verktøy ikke er perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå