Kirchhoff Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei, først vil jeg si at asus ux32vd er verdens største drittpc. Driverproblemer gjør at batteriet lades ut 2x så fort som det burde. Her er problemet (som ikke har noe med driverproblet å gjøre): Jeg hadde en partisjon med W8 på. Jeg delte denne partisjonen i 2 og installerte W7 på den. Nå starter kun W7. Hvordan fjerner jeg W7 partisjonen og går tilbake til W8? Pc starter som sagt opp i W7 når jeg skrur den på. (PS, aldri kjøp ASUS) Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (PS, aldri kjøp ASUS) Nå har jeg ikke testet denne modellen, men ASUS er vel et av de merkene som kommer høyt opp på tilfredshetskalaen på de testene jeg har sett. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Nå har jeg ikke testet denne modellen, men ASUS er vel et av de merkene som kommer høyt opp på tilfredshetskalaen på de testene jeg har sett. Jeg har 3 timer batterilevetid og asus forteller meg at live update skal installere drivere automatisk for meg i riktig rekkefølge. Asus live update installererte kun én driver, etter det ville den installere en skjermsparer). Største bomkjøpet noensinne. Men jeg spør egentlig ikke om dette. Jeg vil tilbake til min W8 installasjon. Endret 12. november 2013 av Kirchhoff Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Forsøk dette: Start Windows7. Trykk på Windows+R, skriv inn msconfig og trykk på OK. Gå til fanen Boot og se om Windows 8 er et valg der. Hvis ja, sett det som standard og restart. Et annet alternativ er å kjøre en recovery. Da slettes alt og alt settes tilbake til slik det var da PCen var ny (såframt du ikke har slettet recovery partisjonen da du partisjonerte harddisken). Using the Recovery Partition(on selected models)1. Press < F9 > during bootup.2. Press [Enter] to select Windows Setup [EMS Enabled].3. Select the language you want to recover and click Next.4. Read the ASUS Preload Wizard messages and click Next.5. Select a partition option and click Next. Partition options: Recover Windows to first partition only. This option deletes only the first partition and allows you to keep other partitions, and to create a new system partition as drive "C".Recover Windows to entire HD. This option deletes all partitions from your hard disk drive and creates a new system partition as drive "C".Recover Windows to entire HD with two partitions. This option deletes all partitions from your hard drive and creates two new partitions "C" (25%) and "D" (75%). 6. Follow the onscreen instructions to complete the recovery process. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Var kun windows 7 i boot fanen i msconfig. Hva om jeg bare sletter W7 partisjonen (vha windows disk), vil den ikke starte da? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Fremgangsmåten er: Formater, og installer Windows 7 først. Deretter formater, og installer Windows 8 på en annen partisjon. Da stopper maskinen etter oppstart, og du kan velge versjon, eller går i den på forhand foretrukne. Dette er gjort mens du makker rundt etter snarveier, og kanskje får et dårlig resultat Endret 12. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Men jeg har lyst til å starte den isntallasjonen jeg allerede har. Jeg har lyst til å fjerne W7 installasjonen og boote opp i W8, som allerede er på en annen partisjon. Urelatert. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Well, det er ikke alt man får som man vil her i verden, spesielt ikke innenfor data. Høyreklikk datamaskin, velg egenskaper, deretter "Avanserte systeminnstillinger" Under Systeminnstillinger velger du innstillinger ved Oppstart og gjenoppretting. Husk at du nå er din egen Administrator på avanserte innstillinger, så skyld ikke på meg når det går helt galt. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Så fordi jeg delte opp min disk i to, og installerte W7 på den andre partisjonen, så kan jeg aldri starte W8 på en helt annen uberørt partisjon? Lenke til kommentar
Agrifull Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Skulle ikke være noe problem å få startet W8 igjen, kanskje du kan prøve fremgangsmåten på denne siden: http://www.redmondpie.com/how-to-fix-windows-8-mbr-master-boot-record/ Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Hmm, må skaffe meg en minnepenn da. Sånn at jeg kan laste over W8 dvden der. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Sånne sider lever av å lure deg til å legge inn spionvarer og lignende, på computeren din frivillig. Du får ingenting gratis på internett. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Sånne sider lever av å lure deg til å legge inn spionvarer og lignende, på computeren din frivillig. Du får ingenting gratis på internett. Ja, jeg må for all del ikke trykke på troubleshoot når jeg booter opp med W8 DVDen... Det er masse gratis på internett. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 http://www.lydogbilde.no/test/asus-zenbook-ux32vd ABIT og Asus var øyensteinene mine når det gjaldt å velge hovedkort til alle PC-ene som jeg bygget på slutten av forrige århundre og langt inn i dette. Og nå til dags omtrent de eneste som kan levere PC med den fremtidige superraske "802.11ac Wireless standard". (Flott at Telenor er ute med sitt multimodem P8702N som takler ruterdelen,). Med dette vil jeg si at ASUS merket og dermed PC-en din ikke er noe lort akkurat. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Når man ønsker å "dual boote" flere versjoner av Windows, må bør man installere dem i den rekkefølgen de ble lansert. Først Windows 7, deretter Windows 8, som trådstarter dessverre har lært på den harde måten. Den nyeste versjonen fikser da oppstartsmeny. Personlig bruker jeg forskjellige harddisker som jeg velger via hovedkortets bootmeny, men dette er ikke alltid praktisk mulig på en bærbar. Som dere allerede har funnet ut og tipset om, så må du starte din PC med Windows 8 setup fra DVD eller minnepenn. Du kan også opprette en Recovery Media på en Windows 8 PC. Så velger du Reparér i stedet for Installér. Den bør være så smart at den finner og reparerer din installasjon, men det kan hende du må foreta denne operasjonen flere ganger. Lykke til! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 For å forstå litt mer: -ta bilde fra din disk managment (bilde skal vise HD partitioner) -laste opp her den bcd.txt file som du skal finne i din C: partition etter følgende commando i cmd (som admin): bcdedit /enum all>c:\bcd.txt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå