AdNauseam Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Virker ikke som en god strategi basert på denne tråden ihvertfall, de som kjenner pioneers plasmarykte virker mer til å bli skeptiske og irriterte enn noe annet. Jeg må innrømme jeg synes denne fiendtligheten er litt overdreven, det er ikke akkurat som pioneer aldri har levert LCD før, det er ikke akkurat sjokkerende at det er LCD-sett.Strategien kan godt være god den, så lenge det er snakk om gode TV-er. Jeg er negativ ja, fordi jeg tror de spiller på tidligere suksess isteden for å faktisk bringe noe nytt til markedet. Har denne TV-en lokal dimming? DisplayPort og 120 Hz-støtte? Smart-TV som faktisk er verdt å bruke? Ekstra flott design? Hva med bildekvalitet og brukervennlighet? Ikke minst pris (blir vel letteste biten). Hva har denne TV-en som andre produsenter ikke har? Hvordan skal de kunne selge skille seg ut og kapre markedsandel? Vil selgerene gi et ærlig bilde av saken, vet de i det hele tatt hvordan TV-ene gjør det mot konkurransen? Skepsisen er ikke uten grunn. Igjen, husk også at det ikke er Pioneer som utvikler/produserer TV-en. PS: Redigerte forrige innlegg etter ditt svar (nytt sitat). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Det var nevnt smar-ttv så derfor spør jeg : Hva er poenget med smart tv funksjonen når den i virkeligheten er en dårligere variant det man får til med en pc ? Når det gjelder spørmålet om produktkvalitet vs pris og det kunden spør etter så passer det å fortelle hva jeg opplevde for en del år siden . jeg trente en scart kabel som måtte være minst en meter lang Først var jeg hos ekspert der fant jeg bare kabler på 70 Cm .de skulle ha omtrent 150 kr for det Disse var selvfølgelig for korte Så gikk jeg til Biltema og fant en på 150 Cm til ca 70 kr Den var bra nokk til mit bruk . og den funger forsatt 3 år etter eller noe deromkring Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Kan være enorm forskjell på scart-kabler. Men ikke alle CRT tver kan dra like god nytte av den bedre koblingen. Men det betyr ikke at biltema er dårligere. Lenke til kommentar
ThomasBache Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Ifølge mine kilder blir dette TVer produsert av Sony. 1 Lenke til kommentar
Copypus Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Plasma TV sender ut meget kraftig bredspektret radiostøy som ødelegger mottakerforholdene for kortbølgelyttere og radioamatører. De tilfredsstiller ikke CE-kravene til maksimalt tillatt utstråling av radiostøy og det er for meg komplett ubegripelig at de tillates solgt i Europa. Det finnes i dag fullgode alternativer som er mer miljøvennlige (mye lavere strømforbruk) og med tilnærmet samme billedkvalitet, og derfor bør salg av plasma-TV stoppes. Støyproblemer gjelder ikke bare plasma-TV, men også andre elektriske/elektroniske apparater som sender ut mer radiostøy enn tillatt, eksempelvis nettverksprodukter som bruker elnettet som kommunikasjonskanal. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 "Fullgodt". Joda det finnes bedre der ute, men koster også sinnsvakt mye. (OLED) Det er heller ikke gratis å bytte ut TVen som kosta 35K for 4-5år siden og som koster minimum 20-25K for en som er dårligere. Skjønner godt at folk ikke er særlig happy for dette. Men alle sin hobby/lek og synes kanskje ikke man kan stille så voldsomme krav som at man krever at ingen naboer kan ha plasma-TV, fordi man øbsket å ha utstyret sitt i et "tett" nabolag, og ikke i mer egnede strøk (f.eks hytte). Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Plasma TV sender ut meget kraftig bredspektret radiostøy som ødelegger mottakerforholdene for kortbølgelyttere og radioamatører. De tilfredsstiller ikke CE-kravene til maksimalt tillatt utstråling av radiostøy og det er for meg komplett ubegripelig at de tillates solgt i Europa. Det finnes i dag fullgode alternativer som er mer miljøvennlige (mye lavere strømforbruk) og med tilnærmet samme billedkvalitet, og derfor bør salg av plasma-TV stoppes. Støyproblemer gjelder ikke bare plasma-TV, men også andre elektriske/elektroniske apparater som sender ut mer radiostøy enn tillatt, eksempelvis nettverksprodukter som bruker elnettet som kommunikasjonskanal. Det finnes fullgode alternativer til kortbølge og amatørradio også. Internett f.eks. Når det er sagt så er plasma på full vei ut av markedet, så dette blir vel mindre og mindre relevant for hver dag som går. Du er nok noen år for sent ute. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Pioneer-merket og logoen har, i tillegg til sin genuine suksess på TV-fronten, også vært storleverandør av populært grasrot-juggel til øvre arbeiderklasse. Tror dette er et lurt trekk, greit å kunne selge opp til et annet instore-merke. Endret 8. april 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 "Fullgodt". Joda det finnes bedre der ute, men koster også sinnsvakt mye. (OLED) Det er heller ikke gratis å bytte ut TVen som kosta 35K for 4-5år siden og som koster minimum 20-25K for en som er dårligere. Skjønner godt at folk ikke er særlig happy for dette. Men alle sin hobby/lek og synes kanskje ikke man kan stille så voldsomme krav som at man krever at ingen naboer kan ha plasma-TV, fordi man øbsket å ha utstyret sitt i et "tett" nabolag, og ikke i mer egnede strøk (f.eks hytte). Det er ikke bare pga av hobby eller lek man har regler for utståling på forskjellige frekvenser, det er heller ikke snakk om å kreve at naboer ikke har plasma som sådan, men å kreve at produsentene følger regelverket. AtW Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 De hadde vel måtte fulgt regelverket for å bli CE-merket? Ergo er det mulig det finnes unntak for plasmaskjermer? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 De hadde vel måtte fulgt regelverket for å bli CE-merket? Ergo er det mulig det finnes unntak for plasmaskjermer? CE-merking er ikke en godkjennelsesordning som garanterer at alle regler følges, det er en egenerklæring der produsenten sier at en viss gruppe regler følges. AtW Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Ja, men dette gjelder jo en hel gruppe enheter, ikke noen enkelttilfeller. Og tviler på at dette er noe "breaking news". Ergo bør det finnes et smutthull eller noen unntak, slik at sånt kan selges i Europa. Ville trodd de fikk en del problemer om de manglet en haug direktiver de velger å ikke følge. Lenke til kommentar
Copypus Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Regelverket legger opp til egenkontroll av produkter for produsentene. De tester sine produkter i egen lab eller hos utenforstående som f. eks. NEMKO. Så utstedes en samsvarserklæring, som sier at de går god for at produktet tilfredsstiller de krav som er bestemt av myndighetene. Deretter settes produktet i produksjon, uten en rekke kritiske komponenter som ikke brukeren vil merke direkte, men som vil spare produsenten for millioner. Det kan f. eks. være snakk om noen avkoplingskondensatorer eller filtre. Det gjør at problemene dukker opp når f. eks. ditt nye stereoanlegg får "innslag" fra din mobiltelefon eller fra naboens amatørradio sender. Din forsterker mangler viktige komponenter som filtre på inngang, strømtilførsel og på de lange ledningene som går til høyttalerne og som virker som mottakerantenner. Skjerming mangler kanskje også, helt eller delvis. Produsentene jukser bevisst for å spare penger, og tar heller de kostnadene som de relativt få reklamasjonssakene medfører. Slik er det blitt, og slik vil det antakelig fortsette å bli hvis ikke regelverket følges opp av myndighetene. Kjøperen er den uskyldige part som får problemene. Reklamasjonssaker koster penger, for forbrukerne, for selgerne, for myndighetene og for produsentene. Derfor skjer det ikke noe. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Det er nok helt sikkert mye juks, det er ikke det som er poenget mitt, men når ALLE i en enkelt kategori gjør det... Ja jeg synes rett og slett det er rart om alle jukser under en lav sko på plasmaskjermer. Mener litt utydelig/løst at jeg leste om andre krav til plasmaskjermer som vanskelig kan komme seg innenfor kravene til vanlig forbrukerelektronikk. Både på PSUer så har de som regel godt med filtrering, og du skal ikke for langt opp i pris for å få tak på skjermede høyttalere heller (har det på alle mine som ikke er av spesielt god kvalitet). Forsterkere vil jeg nesten bare anta har gode filtreringsmuligheter, ellers ville det vel raskt blitt en del støy og dermed naturlig nok score dårligere i tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå