Kimmix Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Kort sagt: bestile piratkostyme som jeg skulle ha i slutten av oktober, så at leveringsdato var 9.nov Avbestilte varen 6 dager etterpå, fikk beskjed om at jeg kunne bare få 50% av prisen tilbake (Fikk ikke noe tilbake på "super fast delivery" som kostet 130 kr eksta), sa at jeg ville ha 100% da varen ikke er laget eller sendt. Sa tydelig at jeg AVBESTILLER varen, noen dager etterpå får jeg mail om at varen er sendt og er på tur til meg. Jeg sendte også mail til de 2 ganger etterpå, for og si at jeg har avbestilt varen og at jeg ikke skal ha den, har ikke fått noe svar. Endret 12. november 2013 av Kimmi1996 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Vilkårene for avbestilling på nettbutikken: Innen 24 timer etter betalingsbekreftelse*: Full refundering full refundering av leveringkostnaden.24-72 timer etter betalingsbekreftelse*: 50% refundering av produktprisenMer enn 72 timer etter betalingsbekreftelse*: Refundering av kun leveringskostnad Beregning av leveringstid: http://www.lightinthebox.com/no/knowledge-base/c1201/a3156.html Altså behandlingstid på mellom 4-15 virkedager, og det er før frakt. Hvis denne butikken hadde varene på lager, og ikke har måtte spesialbestille de, så syntes jeg at det er urimelig å kun tilbakebetale halve beløpet, når kunden har kanselert varene før varene hadde blitt sendt. Men jeg er i tvil om forbrukerkjøpsloven gjelder slike butikker. Den siden ser mer internasjonal ut, enn norsk. Uansett så er det mulig å kontakte forbrukerrådet, og kanskje få litt hjelp derfra. Du trenger heller ikke google lenge før du finner negative tilbakemeldinger om denne butikken. Jeg ville ihvertfall prøvd å få tilbake 50% av pengene i første omgang. Etter det så kan du velge om du vil ta dette som en dyr lærepenge, eller prøve å klage videre. Endret 13. november 2013 av snillekim Lenke til kommentar
Kimmix Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 Produkter (untatt varer Lagd- På-Bestilling, engangsvarer, undertøy og salgsvarer) uten kvalitets betingete problemer kan returneres for refundering eller bytte ved å kontakte Kundeservice innen 7 dager etter at du har mottatt din ordre. Du vil være ansvarlig for alle shipping avgiftene som påløper. merk: untatt varer Lagd- På-Bestilling Jeg har sendt de 3 mailer om at jeg avbestile varen og vil returnere den, men jeg får ikke svar. Jeg AVBESTILTE jo varen 22.okt, enda så klarte de og sende varen 6. nov. Blir mektig irritert, 800,- rett i dass! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå