brk Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei, en avis har brukt mitt bilde på forsiden, stort, og som hovedoppslag, uten å ha spurt meg om tillatelse. Og så har de attpåtil klart i skrive navnet mitt feil i krediteringen. Nå tenker jeg på å ringe avisen og be om en forklaring, betaling, og en korrigering av navnet i morgendagens utgave. Hva skal de betale? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Mener standard takst er rundt 1800.- pr. bilde. Og ulovlig bruk premieres med tredobbel takst. Edit: ring/mail en forespørsel på hvordan/hvem du skal sende en faktura til for bruk av bildet ulovlig, de vil nok benekte at de skal betale vanlig pris og si at de ikke betaler for "private" bilder. Endret 12. november 2013 av Nautica 1 Lenke til kommentar
brk Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Seriøst?, tredobbel?? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hvor har de hentet bildet? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Seriøst?, tredobbel?? Dobbel sats er vel mer vanlig. Hvor har de hentet bildet? Det vil være interessant å finne ut av. Det er mulig det er dit regningen bør sendes. Lenke til kommentar
brk Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Har snakket med avisen og sa jeg skulle ha 2 x 1800kr betaling. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Det var veldig lite for at en avis har misbrukt et bilde. Er 1800,- vanlig takst for bildebruk? Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 http://www.hannemyr.com/faq/legal_dm11.shtml#advis 1 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Seriøst?, tredobbel?? Én gang for vanlig bruk, enda en gang for bruk uten lov, og enda en gang for mangelfull kreditering. 3x er absolutt ikke urimelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå