Gå til innhold

Unboxing: Asus UX301

Anbefalte innlegg

"Høres merkelig ut, kan ikke tro at de ikke kommer med en ny driver."

Akkurat dette tenkte også selgeren på Komplett.no som jeg tok opp problemet med. Så han ringte til sin ASUS-kontakt på den andre linjen mens jeg ventet. Han fikk samme svar fra sin ASUS-kontakt som jeg hadde fått fra ASUS support. Det er ingen signaler på at det kommer en lyddriver for 8.1!

Forsøk på å avinstallere eksisterende drivere og gjeninstallere Win 8-lyddrivere har heller ikke hjulpet.

Etter problemene jeg har hatt, har jeg funnet ut at ASUS har en nettside hvor de lister opp produkter som de har testet og bekreftet å være 8.1-kompatible. UX301LA er ikke på listen.

Mao. sier ASUS selv at UX301LA ikke er 8.1-kombatibel, og svar fra både support og salg peker i retning av at de heller ikke har tenkt å sørge for at den er det!

Du kan ikke tro det, selgeren på Komplett.no kunne ikke tro det, og jeg kunne ikke tro det. Men det ser dessverre ut som om ASUS er så arrogante at de blåser i kundene. Splitter ny PC som ikke kan oppgraderes til et operativsystem som var ute før PCen ble levert. Ikke til å tro, og dessverre sant :(

Du skriver noe om å "lure inn driverne". Jeg tar takknemmelig imot alle tips jeg kan få som kan løse dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg antar at du har prøvd å legge inn Realtek sine egne HD drivere, men fått beskjed om at Windows ikke finner noen kompatible drivere i den gitte destinasjonen. Nå snakker jeg om å oppdatere driverne manuelt fra Enhetsbehandlig, ikke kjøre noe setup.exe.

Nå skal jeg ikke si prosedyren eksakt, men du kan finne på driverene dine (Selv om det er 'ukjent enhet') maskinvare ID. I mitt tilfelle er det snakk om VEN_10EC&DEV0899 <-- Realtek HD Audio. Jeg vil tippe at det er HDX.ini du må åpne, og legge til en linje for ditt lydkort. Nå tipper jeg etter hukommelse, men du skal finne noe som ligner på følgende:

[AzaliaManufacturerID.NTamd64.6.0]
"Realtek High Definition Audio" = IntcAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC
"Realtek High Definition Audio" = IntcAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0861
"Realtek High Definition Audio" = IntcAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0880
EDIT: Prøv å finn ditt DEV og VEN id og google litt på det, suppler på med Win8.1. Vil tro at noen har klart dette før dersom det er mulig. Jeg har gjort det en gang, men husker ikke hva det var drivere til. Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Ja, jeg antar at du har prøvd å legge inn Realtek sine egne HD drivere, men fått beskjed om at Windows ikke finner noen kompatible drivere i den gitte destinasjonen. Nå snakker jeg om å oppdatere driverne manuelt fra Enhetsbehandlig, ikke kjøre noe setup.exe.

Nå skal jeg ikke si prosedyren eksakt, men du kan finne på driverene dine (Selv om det er 'ukjent enhet') maskinvare ID. I mitt tilfelle er det snakk om VEN_10EC&DEV0899 <-- Realtek HD Audio. Jeg vil tippe at det er HDX.ini du må åpne, og legge til en linje for ditt lydkort. Nå tipper jeg etter hukommelse, men du skal finne noe som ligner på følgende:

[AzaliaManufacturerID.NTamd64.6.0]
"Realtek High Definition Audio" = IntcAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC
"Realtek High Definition Audio" = IntcAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0861
"Realtek High Definition Audio" = IntcAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0880
EDIT: Prøv å finn ditt DEV og VEN id og google litt på det, suppler på med Win8.1. Vil tro at noen har klart dette før dersom det er mulig. Jeg har gjort det en gang, men husker ikke hva det var drivere til.

Jeg Googlet forum etter forum, og fant til slutt denne. Se på svar #13. Merkeligste jeg har sett, men det fikset problemet! Som den som postet skrev, det må være noe med månefasen og tidevannet. Legger til at det må ha å gjøre med stjernenes posisjon i Orion. Halleluja!! Bli lyd!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...