Gå til innhold

DIII Gaming pc til 4500kr?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ville så gjerne ha ordnet meg en gaming data til det nye DIII spillet RoS+DIII. Jeg har 4500kr som budjett, og har ingenting liggende. Jeg håper på intel+nvidia grafikk fordi jeg har hatt mye problemer med amd+amd før, og liker helst å ha ting på stell.! Maskinen må helst ha 500GB+ 7200rpm+ eller SSD med minst 120GB, 8GB RAM minst.

Håpet noen kunne hjulpet meg og sotte sammen en data som hadde klart DIII på alt på full gnu på 1920x1080 uten problemer med 50-60fps konstant.

Ikke tenk på OS, det har jeg liggende selv.

Håper noen kommer opp med et godt alternativ her, kom gjerne med amd+amd eller amd+nvidia. Men begunn hvorfor jeg skal kjøpe det istedenfor intel+nvidia som jeg aldri har hatt problemer med.

dataen må ha psu,cpu,gpu,hdd/ssd,kabinett,minne,hk.

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frarådes fra min side grunnet oppgraderingsmuligheter. Poenget med G3220 er at den er så rimelig å skifte ut med Core i5/i7 senere. AMD har lite å konkurrere med på CPU-fronten.

Lenke til kommentar

Hei, jeg ville så gjerne ha ordnet meg en gaming data til det nye DIII spillet RoS+DIII. Jeg har 4500kr som budjett, og har ingenting liggende. Jeg håper på intel+nvidia grafikk fordi jeg har hatt mye problemer med amd+amd før, og liker helst å ha ting på stell.! Maskinen må helst ha 500GB+ 7200rpm+ eller SSD med minst 120GB, 8GB RAM minst.

Håpet noen kunne hjulpet meg og sotte sammen en data som hadde klart DIII på alt på full gnu på 1920x1080 uten problemer med 50-60fps konstant.

Ikke tenk på OS, det har jeg liggende selv.

Håper noen kommer opp med et godt alternativ her, kom gjerne med amd+amd eller amd+nvidia. Men begunn hvorfor jeg skal kjøpe det istedenfor intel+nvidia som jeg aldri har hatt problemer med.

dataen må ha psu,cpu,gpu,hdd/ssd,kabinett,minne,hk.

:p

Du får ikke det du ønsker for 4500. Det er umulig. Men jeg har et oppsett for 6000, hvis du greier å skrape sammen resten. Eller vente til jula er over. Det vil lønne seg veldig med en bedre i5 prosessor.

post-123826-0-74962700-1384288317_thumb.png

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Det som er så dumt med å kjøpe absolutt billigste av alt er at det blir så fort utdatert igjen. 4-kjernes Haswell er du hvertfall godt på vei og har noe som kan oppgraderes senere uten å måtte bytte alt.

I all hovedsak rett. Nettopp derfor jeg mener en bør velge den rimeligste Haswell-CPU'en du kan, for å kjøpe en så god GPU som mulig innenfor budsjett. Du kan oppgradere CPU til i5/i7 når du får mere penger, uten å kjøpe nytt hovedkort. Du kan også klare deg med 4GB RAM, siden det er enkelt å oppgradere senere (så fremt du har 4 RAM-slots på HK).

Lenke til kommentar

I all hovedsak rett. Nettopp derfor jeg mener en bør velge den rimeligste Haswell-CPU'en du kan, for å kjøpe en så god GPU som mulig innenfor budsjett. Du kan oppgradere CPU til i5/i7 når du får mere penger, uten å kjøpe nytt hovedkort. Du kan også klare deg med 4GB RAM, siden det er enkelt å oppgradere senere (så fremt du har 4 RAM-slots på HK).

Men da har du jo tapt de 5-700 kronene du har brukt på den billig CPUen. Bedre å vente da hvis man klarer, eller skrape sammen resten av kronene. Eventuellt kunne han droppet SSD og kun satt inn 4GB ram, noe som han enkelt kunne oppgradere senere uten tap.

Satt opp ett oppsett på 4500kr som gir deg EKSTREMT mye for pengene. Går du for dette ville jeg oppgradert 4gb minne og SSD etterhvert som du har råd.

Men hvis du heller vil vente en stund til du har 6000 å bruke på en pc med SSD og mer ram vil jo det lønne seg.

post-123826-0-59379300-1384299428_thumb.png

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...