Manken Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei alle! Kjøpte nettopp nyttskjermkort etter som mitt kjære Radeon HD 4870 begynte å bli litt gammelt, hehe. Jeg kjøpte Gainward geforce GTX 760 i håp om at jeg kan spille de nyere spillene med bedre grafikk. Problemet: Ca. en gang om dagen skrur pcen min seg helt tilfeldig av og starter opp igjen av seg selv. Ingen av gangene er dette mens jeg har spilt eller gjort noe som krever mye av pcen. Annen nyttig informasjon: CPU: Intel i7 3.1 GHz med en Noctua NF-P12 cpu-kjøler MB: GB X58A-UD3R Strømforsyning: 750W Har sjekket temp, uten at noenting har farlig høy temperatur. Noen som vet hvorfor dette skjer evt. har en løsning? Setter stor pris på om folk tar seg tid til å hjelpe meg ettersom det blir vanskelig å gjøre skolearbeid når pcen uten forvarsel kan skru seg av. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Manken Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Hvilken strømforsyning har du? Corsair TX 750W, som jeg skrev i posten ^^ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Manglet Corsair biten Med mindre den er ustabil skal den kunne levere nok Wattage uten problem. Siden du nettopp byttet skjermkort kan det være lurt å følge med på temperatur på både skjermkort og cpu. Kan være greit å dobbeltsjekke også at alt av kabler sitter ordentlig. Endret 12. november 2013 av Malvado Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Sjekk om kortet sitter skikkelig nede i sporet sitt, last ned siste drivere, sjekk også BIOS firmware. Om problemet vedvarer poster du tilbake så vi kan gruble videre. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Skal få gjort dette i løpet av morgendagen. Drivere vet jeg at alt er i orden. BIOS firmware, er ikke helt sikker på hva du mener og vil frem til. Er ikke helt løk når det gjelder pc, men har fortsatt masse å lære Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Har en følelse av at dette er en automatisert omstart etter at noe er oppdatert/installert. Så er ikke maskinen fornøgd, tar prosessen på nytt, og blir gående i en loop. Høgreklikk på Datamaskin og velg behandle. velg enhetsbehandling. Høyreklikk på skjermkortene og velg avinstaller.Slå maskinen helt av og vent noen sekunder før start. Maskinen skal nå jobbe til den har funnet igjen kortene. Kan hende det er klokt å gjøre prosessen flere ganger en for hvert kort. Så får vi høre. Maskinen vil gi feilmelding/protest mot av-innstalleringen. Ikke bry deg om det, men tving det i gjennom ! Eh... du har vel avinstallert Radeon HD 4870 mens det stod i maskina, og spilt installasjon- CD for det nye ? Endret 12. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Manken Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Har en følelse av at dette er en automatisert omstart etter at noe er oppdatert/installert. Så er ikke maskinen fornøgd, tar prosessen på nytt, og blir gående i en loop. Høgreklikk på Datamaskin og velg behandle. velg enhetsbehandling. Høyreklikk på skjermkortene og velg avinstaller.Slå maskinen helt av og vent noen sekunder før start. Maskinen skal nå jobbe til den har funnet igjen kortene. Kan hende det er klokt å gjøre prosessen flere ganger en for hvert kort. Så får vi høre. Maskinen vil gi feilmelding/protest mot av-innstalleringen. Ikke bry deg om det, men tving det i gjennom ! Takk for flott svar. Men du skriver 'skjermkortene'? Har bare ett GTX 760. Og, jeg skal trykke på 'skjermadaptere' etter 'enhetsbehandling'? EDIT: Ja, har avinstallert alt som hadde med det forrige skjermkortet å gjøre, og spilt installasjons-CD for det nye Endret 12. november 2013 av Manken Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Det er ofte det står oppført to kort under enhetsbehandling. Jeg bare brukte en generell ordlyd. Så når folk skjønner hva det gjelder så går det bra. Det blir vel skjermadaptere med deg (ikke skjerm). Men det heter kanskje ikke GTX760 der. Høyreklikk datamaskin, velg egenskaper, Oppe i venstre hjørne står kontrollpanel. Der finner du Programmer og funksjoner.Der kan du se at (om) kortet ditt ble installert fra CD-en din. Du kan også slette det der og forsøke kjøre CD på nytt. Men gjør det jeg skrev i første innlegg nå. Kan også hende du må laste ned driver som er oppdatert mot den Windows du kjører (gammel CD) sånn driver finner du på produsenten GTX760 sider. Endret 12. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå