gurubashi arena Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Eg er nøyd til å skrive eit essay om at Noreg hjelper andre land med å utvikle seg ved hjelp av pengestøtte. Eg veit utruleg lite om dette, og har heller ingen meining om det. Eg har valt å ta ei negativ stilling til u-hjelp i dette essayet. Det eg trenger er litt meir handfast info om korleis utviklingsstøtta går for seg. Kor blir eigentleg pengane sendt, og er det eigentleg sant at terroristar får tak på dei? Nokon som veit om ein artikkel eller eit essay eller noko anna om temaet? Eg klarar ikkje å finne det sjøl. Eller kanskje nokon av dykk veit mykje om det? //Jeg skriver vanligvis bokmål, men essayet skal være på nynorsk, så da øver jeg meg . Setter pris på all hjelp! Går i 10. klasse, så alt for vanskelig burde ikke dette være. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Det er jo et stort spørsmål du stiller her. Jeg vet ikke så mye i forhold til dette med at terrorister får tak i pengene. Men du kan feks. skrive litt om at mye av u-hjelpen ikke kommer fram der den skal. Norge har gitt mye -uhjelp til Tanzania de siste tiåerene, her skulle det ikke være vanskelig å finne noen dokumentasjon på at mye av pengene forsvinner på veien. Så kan du nevne dette med feilslått bistand, at Norge ikke alltid vet hva landene trenger, og u-hjelpen dermed renner ut i sanden fordi man ikke tar seg god nokk tid til å undersøke lokalsamfunnene på forhånd. 1 Lenke til kommentar
gurubashi arena Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Det er jo et stort spørsmål du stiller her. Jeg vet ikke så mye i forhold til dette med at terrorister får tak i pengene. Men du kan feks. skrive litt om at mye av u-hjelpen ikke kommer fram der den skal. Norge har gitt mye -uhjelp til Tanzania de siste tiåerene, her skulle det ikke være vanskelig å finne noen dokumentasjon på at mye av pengene forsvinner på veien. Så kan du nevne dette med feilslått bistand, at Norge ikke alltid vet hva landene trenger, og u-hjelpen dermed renner ut i sanden fordi man ikke tar seg god nokk tid til å undersøke lokalsamfunnene på forhånd. Takk, var akkurat noen slike forslag jeg trengte. Fikk i tillegg et skikkelig fyldig svar på PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå