JoaJoa Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har fram til idag hatt xp og win98 samtidig. Men for noen dager siden streiket hd'en. Deretter la jeg inn xp på en ny hd, for så å legge inn win98. Da dreit det seg alt. Maskina startet rett opp i win98. hadde ingen muligheter for å starte XP. Deretter sletta jeg XP'en, og la den inn på nytt, med håp for å få begge operativsystemene igjen, men den gang ei. Hva er galt? Har en partisjon hver for de to operativsystemene. Da jeg formaterte c: der XP låg, så forvant også autoexec.bat, config.sys osv. Er det det som gjør at win98 ikke starter? Blir så mye arbeid å slette begge igjen, for så å legge inn på nytt Kan jeg skrive noe i boot.ini for å fikse dette, evt om noen kan legge innholdet i autoexec.bat og config.sys her.. Altså det som er nødvendig for å få begge til å fungere sammen igjen. Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 det som kanskje kan være feilen din er at du har lagt XP på C: og 98 på D: dette kan drite seg litt, vet ikke helt grunnen, men det er visst bare sånn. jeg kjører selv dualboot, XP og W2K, jeg kjører W2K på C: og XP på D: dette går kjempe bra, det kan du prøve på. husker at det tulla seg litt for et par dager siden til meg. da tok jeg bare å reinstallerte W2K tror jeg det var å da hadde jeg allerede XP installert. så tok jeg bare en backup av boot.ini å kopierte over en linje. dette ble sikkert litt komplisert å lese. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Formater C og legg w98 inn på denne. Deretter installerer du win XP på D. NB boot.ini, ntdetect.com og ntldr blir liggende på C-drevet og disse må være der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå