Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Byttet plugger i går kveld. Den gikk helt fint på tomgang etter start, men prøvetur viste at feilen var lik. Fortsatt ingen feilkoder. Pluggene så gamle ut, men var jevne og pene, med kun litt mer sot på nr 1. Bestilte ny tenningskassett i natt. Dersom det ikke er den som er feil, blir dette dyrt..... Endret 14. november 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Coilpakke, Kam/veivføler problematikk eller kanskje en EGR som kødder. Edit : Har hatt 2 biler med vann i tanken den siste mnd som også gir fusk uten feilkoder. Endret 14. november 2013 av Mekker`n 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Coilpakke, Kam/veivføler problematikk eller kanskje en EGR som kødder. Vil ikke feil på kam- eller veivsensor gi feillampe? EGR bør vel, slik jeg forstår at denne virker, ikke gi problmemer på kald motor? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Da var ny tenningsmodul montert, og en prøvetur viser at bilen går som om den var ny igjen :-) Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Da var ny tenningsmodul montert, og en prøvetur viser at bilen går som om den var ny igjen :-) Suverent! Det er som regel tomgangsregulatoren eller coil-broen som er problemet på disse motorene. Det burde alltid ligge en ny av hver i disse bilene, på lik linje med reservedekket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Suverent! Det er som regel tomgangsregulatoren eller coil-broen som er problemet på disse motorene. Det burde alltid ligge en ny av hver i disse bilene, på lik linje med reservedekket. Vel, de ryker vel ikke såååå ofte, bortsett fra servicedeler er det første gang det er behov for deler til denne motoren, og bilen er snart 14 år og har kjørt 250-300.000 km. Tenk på at det finnes masse av disse motorene, de kom tidlig på 90-tallet, da Opel fortsatt hadde 2-sifret markedsandel. Jeg hadde vært fornøyd dersom jeg hadde fått med reservedekk på min nye bil. Forsøkte å bestille dette som opsjon fra fabrikk, men denne opsjonen var ikke tilgjengelig fra 2012. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Var bare en spøk. Det er bare en illustrasjon på at enkelte biler har noen spesifikke svake deler som er dømt til å ryke før eller siden, og burde derfor vært lagt med som "reservedel". Lenke til kommentar
dbass Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Jeg lurer på hvordan hver enkelt del blir testet iht holdbarhet. kjører dem komponentene uavbrutt samtidig som at dem utsettes for +50 til -50 om og om igjen, ved siden av endringer i luftfuktighet og vibrasjoner? Lenke til kommentar
Dekloe Skrevet 27. mars 2023 Del Skrevet 27. mars 2023 Hei Har en astra H 07 mod som låser venstre for hjul og slår i abs uten at jeg er borti bremser. Og så vidt borti brems. Byttet skiver og klosser. Og borret ut k ekte hjulbolt.. Etter én uke begynte abs og esp og lyse og kobler ut abs. Fikk lest den av og de sa ECU og abs pumpe og rattvinkelsensor.. Får og feil mld på div lys som virker... Hva kan dette være Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå