bjorknes Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Witcher serien, Spec Ops the Line, Oblivion og Mass Effect trilogien. Det er veldig vanskelig å rangere disse de er så veldig brae spill. Lenke til kommentar
bjorknes Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Mine Favoritter: rts: Dune2000 fps: Bulletstorm 3rd: space marine jp rpg: FFX Turbasert: Heroes III Sim: Theme park (PS1) point and click: Riven og Day of the tentacle arpg: Diablo II og III MMO: WOW og Tera Online sandbox: Gta vice city fps/multiplayer: Counter-strike Source Platform: Første rayman (PS1) RPG: kan bli Black Flag, er en sucker for pirate lore, (pirates på amgia 500) Jeg tar fantasy over scfi anyday Sikkert glemt noe/noen i farta, men denne lista er et godt innblikk i mine all time favoritter. Ikke for å ødelegge eller klage men er ikke Black Flag et action/adventure med et open World. Selføgelig det miner jo noe om et RPG men ville ikke sutte det i den sjanger jeg. Men det er jo min personelig mening så. Lev Videre. ville bare si i fra Lenke til kommentar
Espp Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Spillet som fikk meg til å spille RPG og kanskje er favoritten er: Might and Magic VI. Deus Ex kommer sinnsykt høyt på listen, samt Fallout: NW. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Ah, Might and Magic VI. Det og oppfølgeren er fortsatt blant mine favoritter når det kommer til vestlige rollespill. Noe av det jeg likte best med dem er at verdenen og antallet oppdrag er begrenset, så det er faktisk mulig å gjøre seg ferdig med dem på under 50 timer timer og spille gjennom flere ganger med forskjellige lag. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Assassin's Creed spillene er adventure, og ikke RPG. Grunnen til det er at du spiller en eller flere karakterer som du ikke kan velge personligheten, du kan ikke velge hva han skal si, og du kan ikke gjøre valg i løpet av historien. Adventure spill er altså som å lese en bok der du lever historien uten å ha noen innvirkning på historien. I et RPG så kan du gjøre valg i historien og i dialog. Med andre ord, det blir som å lese en bok der du kan ha en effekt på historien med valgene du gjør, og hva karakteren din skal si, og hva slags personlighet han har. Adventure sjangeren er definitivt ikke en dårlig sjanger, men jeg syns det er viktig å separere RPG og adventure spill. Selfølgelig er det viktig å separere adventure og Rpg. Men da må du i det minste vite hva Adventure er for noe . Selv om det er feil, er Assassin's Creed mye nærmere rpg enn adventure. Adventure er spill som monkey Island, The walking dead, Grim fandango og Sam & Max, ikke spill som Assassin's creed. Adventure består av gåteløsning, utforskning og valg i dialog. http://en.wikipedia.org/wiki/Adventure_game Assassin's creed på sin side, havner inn under katekorien Action-Adventure, selv om jeg kanskje synes spillet hadde passet bedre inn under Action-Rpg. Men det mangler som du sier dialog valgmuligheter. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Baldurs gate 2. Fallout 2. IL2 Sturmovik Silent Hunter III Medieval (1) total war (men egentlig hele serien). The last of us. Før hadde også Gothic 2 tronet listen min. Men i år har jeg spilt oppigjen alle mine gamle favoritter. hvorav BG2 og Fallout 2 fremdeles er de mesterverkene de altid har vært. Har Gothic 2 eldest mye dårligere, pga 3d grafikken. Det som gjorde G2 så bra, var den fantastiske verdenen du kunne utforske. Men grafikken er nå så forferdelig foreldet og stygg, at spillets beste side ikke lenger eksisterer. Trist men sant. Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Det er egentlig irrelevant hvor nærme "RPG" sjangren det er, men det er ikke et RPG. Du kan ikke velge hvordan du vil spille karakteren med tanke på uttalelser, og du kan ikke gjære valg i historien som har noen effekt. Det med at industrien merker spill feil er veldig irriterende syns jeg. Når jeg leter etter et RPG så leter jeg ikke et spill som har RPG elementer, som blant annet inventory management, og character customization som noen mener er definisjon av et RPG. Noen av favoritt spillene mine er: Baldur's Gate 2 Mass Effect 1 Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark The Witcher 2 Alle disse er mer ordentlige RPG syns jeg. Ikke Action-adventure i forkledning. Endret 6. desember 2013 av Dreamscape DT Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Det er egentlig irrelevant hvor nærme "RPG" sjangren det er, men det er ikke et RPG. Du kan ikke velge hvordan du vil spille karakteren med tanke på uttalelser, og du kan ikke gjære valg i historien som har noen effekt. Det med at industrien merker spill feil er veldig irriterende syns jeg. Når jeg leter etter et RPG så leter jeg ikke et spill som har RPG elementer, som blant annet inventory management, og character customization som noen mener er definisjon av et RPG. Noen av favoritt spillene mine er: Baldur's Gate 2 Mass Effect 1 Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark The Witcher 2 Alle disse er mer ordentlige RPG syns jeg. Ikke Action-adventure i forkledning. jaja, herre min hatt . Assassins creed er overhode ikke ett Rpg, ferdig med det. Men det var du som syntes det var viktig å skille på rpg og adventure, da klarte jeg ikke la være å påpeke at AC ikke er ett Adventure game Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Ok, da sier vi at det ikke er et adventure spill. Dumt av meg hvis jeg skal irritere meg over at folk kaller spill som jeg mener ikke er et RPG, for RPG, også gjør jeg det samme med adventure spill. Beklager. Det er egentlig noe jeg likte ganske godt med de eldre adventure spillene, pusle spill og slik, litt hjernetrim. Samme med de litt eldre RPG spillene og. Det er få som lager slike spill i disse dager, også er det så mange spill der de skal holda hånden din gjennom hele spillet, og ikke la deg finne ut ting selv. Endret 6. desember 2013 av Dreamscape DT Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Hehe, sorry jeg var i det kverulerende hjørnet . Enig med deg angående håndholding, det er stort sett irriterende. En annen ting er hvor avhengi vi har blitt av achievements. Merker det på meg selv også, hvorfor skal jeg gidde å utforske her liksom, om jeg ikke får en achievment. Du likte Baldurs gate, Dreamscape? Hva med Fallout 1 og 2? De er fremdeles fantastisk bra om du ikke har spilt de. Tilegg er arcanum of steamworks of magick obscura super dupert, blanding av Fallout og Baldurs gate. Endret 7. desember 2013 av GrinderX9 Lenke til kommentar
smekk Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Favorittspillene mine (Top 10 på PC):Jedi Knight 2: Jedi OutcastDungeon KeeperHeroes 3GTA: San AndreasUnreal TournamentMax PayneHalf-LifeBF 1942/Vietnam/BC2 Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Mine topp 5 er omtrentlig:1. Chrono Trigger2. Zelda: Ocarina of Time3. Final Fantasy 94. Star Wars: Knights of The Old Republic5. Neverwinter Nights + expansionsLiker andre genre enn RPGs av ulike slag, men det er det å spille gjennom en historie på den måten som appellerer til meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå