Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen henger seg opp etter varm CPU

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg har aldrig hatt noen problemer med pcen min før maskinen fekk blåskjerm etter at CPUen gjekk seg varm grunnet stort støvlag så kjølinga blei redusert. Varmen skal ha vert oppi 85grader på det meste.

Etter å ha rengjort kjølinga til CPUen og fått normal temperatur igjen så startet maskinen uten problemer men får i etterkant blåskjerm fremdeles. Da fryser maskinen helt og eg får ikke gjort noe, så kommer blåskjermen. Dette skjer random.. av og til etter 1time og noen ganger etter 2timer.

-Vil det hjelpe å reinstallere winndows?
-Mulig ødelagt CPU/Hovedkort?
-Andre mulige grunner?

På fårhånd takk:)

post-322118-0-73811700-1384201145_thumb.jpg

Endret av Brox88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne du lastet opp 3-5 av de nyeste filene i C:/Windows/Minidump?

For å kunne laste disse opp til forumet må du først legge disse i et zip/rar arkiv. Hvis du får beskjed om at du ikke har rettigheter til å endre på filer i denne mappen, lag en ny mappe inni minidump mappen og kopier filene hit først.

Lenke til kommentar

I den mappen låg det kun ei fil, lagt i rar.

Laster den opp her nå, legger også med eit bilde med oversikt over info fra CPU, vet ikke om dette ser fornuftig ut?

Kunne du lastet opp 3-5 av de nyeste filene i C:/Windows/Minidump?

For å kunne laste disse opp til forumet må du først legge disse i et zip/rar arkiv. Hvis du får beskjed om at du ikke har rettigheter til å endre på filer i denne mappen, lag en ny mappe inni minidump mappen og kopier filene hit først.

minidump.rar

post-322118-0-85530300-1384206402_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Blåskjermen kan tyde på at det er en enhet du har som prøver å installere driveren sin, men når Windows sin Plug and Play tjeneste skal ta over så bruker den så lang tid på å svare at Windows slår ut med en blåskjerm for at driveren ikke skal bli skadet.

Såvidt jeg kan se blir aldri selve driveren nevnt (Noe som ikke er direkte uvanlig ved denne typen feil), så det blir egentlig bare å oppdatere alt og håpe at du finner synderen før du får en ny blåskjerm.

Bare for å gi en pekepinn om hvor du kan begynne så hadde jeg sett på chipsett og andre HK komponenter

samt nettverkskort først. Ingen garanti, men det er som oftest disse som bruker Plug and Play flittig uten at det er såpass kritisk at det skjer med en gang Windows starter. Neste steg er div eksterne USB elementer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...