Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal velge!

Kaizerr

Anbefalte innlegg

Siden jeg postet denne feil isted, poster jeg den her istedet.

For fem uker siden ble jeg ganske syk, legen finner ikke ut av det og jeg er hjemme fra skolen ennå. Siden jeg har vært veldig mye hjemme nå har jeg selvfølgelig mistet mye undervisning. Jeg har prøvd å gjøre litt hjemme, men siden jeg går på mediafag så har jeg ikke fått gjort det de gjør i timene i media.

I fjor var jeg så uheldig at jeg gikk ut i lære i bedrift, men jeg måtte slutte pga lite opplæring og oppfølging.

Nå når jeg kommer tilbake til skolen vil jeg henge mye etter, og da vil jeg få dårlige karakterer. Jeg har egentlig ikke sansen for mediafaget, da jeg trodde dette var helt anneledes enn det er.

Jeg bor også langt borte fra foreldrene mine, så å få hjelp i fagene er vanskelig, og jeg trives ikke så godt alene heller, da jeg bare er 17 år. Så jeg vil egentlig bare flytte hjem, få meg en jobb frem til august, og så begynne på almenn.

Men faren min og besteforeldrene mine legger så press på meg at jeg må fullføre, og de tror vel helst at jeg vil mislykkes i livet. Min mor har sagt at jeg må velge selv men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! icon_sad.gif

Huff dette ble veldig langt, men jeg måtte bare få ut frustasjonen.

Noen tips? Happy.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også foreldre som ser på meg slik. Jeg fullførte ikke studiet jeg startet på etter vgs, og flyttet også hjem. Jeg er 20! Bor enda hjemme, og er kjempe usikker på hva jeg vil gjøre, men driver å tar opp fag nå bare for å forbedre karakterene mine. Jeg synes du skal følge deg selv, og gi en liten faen i hva de rundt deg sier og synes. Synsing gjør alle uansett, og såfremst du får lov å flytte hjem, så gjør det om det er det du vil. Det blir bare feil om du skal være "tvunget" til noe, bare for å glede andre. Du må tenke på deg selv i en slik situasjon, mener jeg :) Allmenn kommer godt med senere i livet, og om du er frisk nok og motivert nok til bare teori omtrent, så gjør det. Jeg gikk selv allmenn, og angrer ikke et sekund!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Man kan vel ta allmennfaglig påbygging etter 2 år med media? I så fall tror jeg det er den lureste veien å gå.

Men klarer du absolutt ikke mer media så gjør du som du selv vil. Allmenn er veldig fint, men noe vanskeligere vil jeg si, så da handler det om å gi alt.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Tusen takk for tipset, trist at foreldrene dine også var sånn da :( vi er nok ikke de eneste her ute som har det sånn. Mamma støtter meg i å komme hjem, heldigvis. Men du har rett i det at en ikke bør føle seg tvunget og heller lytte til seg selv. :)

Man kan vel ta allmennfaglig påbygging etter 2 år med media? I så fall tror jeg det er den lureste veien å gå.

Men klarer du absolutt ikke mer media så gjør du som du selv vil. Allmenn er veldig fint, men noe vanskeligere vil jeg si, så da handler det om å gi alt.

Man kan desverre ikke gå på allmenn 2.året når man har gått på media 1.året. Fordi vi har bare hatt norsk,matte engelsk og naturfag dette året, og det er ikke likt som med allmenn. Så jeg må bytte linje neste år uansett. Er fullt klar over at det er vanskeligere, men om jeg forsetter på media vil jeg miste motivasjonen helt og ikke være klar for påbygg det tredje året.

Endret av Kaizerr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...