StanlyHD Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Hei, Jeg skal skrive en novelle til tittelen "Drømmefangeren" og jeg har ikke kommet på noen gode ideer enda. Så jeg lurte på om noen av dere kanskje kunne komme med noen ideer til handling ol. Takk på forhånd Lenke til kommentar
elghunk Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Hva med å begynne med å reflektere over ordet "drømmefanger"? Jeg får assosiasjoner i retning av maktmennesker som holder andres drømmer som gissel uten å helt knuse dem. Men kanskje kan det bety noe helt annet? Kan en drømmefanger være noen som fanger inn drømmer slik noen fanger sommerfugler i nett for så å realisere dem? Kanskje en kunne kombinere disse to ulike betydningene i en novelle? En person kan fanger inn drømmer/livsmål fra litteratur/tv mens en annen som har makt kan bruke makten til å hindre denne realiseringen. Jeg tenker litt på for eksempel en ung gutt som drømmer om å danse mens familien kanskje hindrer denne drømmen ved å presse ham til å spille fotball. Det er jo både bøker og filmer med denne tittelen uten at jeg har lest/sett dem. Men uansett skal en jo ikke kopiere dem. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Du kan skrive en novelle der en drømmefanger er en sentral gjenstand eller har en spesiell betydning for hovedpersonen. http://no.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%B8mmefanger Lenke til kommentar
StanlyHD Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Hva med å begynne med å reflektere over ordet "drømmefanger"? Jeg får assosiasjoner i retning av maktmennesker som holder andres drømmer som gissel uten å helt knuse dem. Men kanskje kan det bety noe helt annet? Kan en drømmefanger være noen som fanger inn drømmer slik noen fanger sommerfugler i nett for så å realisere dem? Kanskje en kunne kombinere disse to ulike betydningene i en novelle? En person kan fanger inn drømmer/livsmål fra litteratur/tv mens en annen som har makt kan bruke makten til å hindre denne realiseringen. Jeg tenker litt på for eksempel en ung gutt som drømmer om å danse mens familien kanskje hindrer denne drømmen ved å presse ham til å spille fotball. Det er jo både bøker og filmer med denne tittelen uten at jeg har lest/sett dem. Men uansett skal en jo ikke kopiere dem. Takk for utfyllende svar, du har noen gode ideer her som jeg skal se litt nærmere på. Takk Lenke til kommentar
StanlyHD Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Du kan skrive en novelle der en drømmefanger er en sentral gjenstand eller har en spesiell betydning for hovedpersonen. http://no.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%B8mmefanger Takk for svar, men vi har nettopp lest unni lindell (elns) sin bok "Drømmefangeren" som har helt likt utgangspunky. Ellers takk Lenke til kommentar
StanlyHD Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Er fortsatt åpen for forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå