rolfen Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Hei! Jeg holder på å overføre mange tb fra mine gamle eks hd til min nyinnkjøpte Asustor NAS (inkl 4x3tb wd-red hd). Jeg håpte på iallefall 100mb/s i overføringsspeed men oppnår kun 11mb/s. Den er kobla via en switch, og i innstillingen til nas'en står det at jeg har "Full duplex 100mb/s" Er det noe jeg gjør feil? Pc er ASUS K95v (Ethernet Gigabit) Switch er Netgear FS605 (100mb) Kablene er Kat 5/6 Firmware er oppdatert Takk for svar. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 "Full duplex 100mb/s" = 12,5MB/s De siste 1,5 MB/s går bort på overhead, så du oppnår maksimal hastighet av det utstyret ditt støtter... Lenke til kommentar
GizmoRonimo Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Kanskje NASen din støtter gBit, men er enten satt fast til 100mBit F.D eller så er kanskje switchen din bare 100mBit? Hva slags utstyr er dette? 11 MBps er hvertfall bra på 100mbit siden det er maks 12MBps Endret 11. november 2013 av GizmoRonimo Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 GizmoRonimo: Switch er Netgear FS605 (100mb) 1 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Det er switchen din som stopper deg. Du kan jo prøve direkte kabeltilkobling mellom PC - NAS, eller gå via Gbit nettverksutstyr For å få direkte kabeltilkobling så trenger du ikke krysset kabel når det er Gb på begge enhetene. Lenke til kommentar
GizmoRonimo Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 GizmoRonimo: Switch er Netgear FS605 (100mb) Hehe...nettop hjem fra jobb....sliten.no.... Så jo utstyrslisten nå...:-) Lenke til kommentar
rolfen Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 = 12,5MB/s De siste 1,5 MB/s går bort på overhead, så du oppnår maksimal hastighet av det utstyret ditt støtter... Den skjønte ikke jeg. Hvordan kan 11 mb/s bli 12,5 mb/s? Det er switchen din som stopper deg. Du kan jo prøve direkte kabeltilkobling mellom PC - NAS, eller gå via Gbit nettverksutstyr For å få direkte kabeltilkobling så trenger du ikke krysset kabel når det er Gb på begge enhetene. Oj. IT-ansvarlig på jobben sa at jeg MÅTTE ha en switch, men det var ikke nøye med hvilken switch det var. Kjøpte en billig en da. Men når jeg nå kobla fra switchen føk farten opp i 40 mb/s Takker så mye for alle svar. :-) Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Det er forskjell på Mb og MB.. Du snakker om megabit (Mb).. 8 megbit = 1 megabyte (MB) Skal du oppnå høyere fart enn 11 megabit/s (1,375 megbyte/s) så må du ha gigabit hele veien... Endret 11. november 2013 av _Christian_N 1 Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Den skjønte ikke jeg. Hvordan kan 11 mb/s bli 12,5 mb/s? Det er så enkelt som at en 100Mbit port støtter 100Mbit. Når du sender pakker over nettverk så har pakkene masse headere, disse inneholder informasjon om størrelsen på pakken, meldingstype, source, dest port og ip for å nevne noe. Slå gjerne opp TCP/IP og les mer. Det er veldig spennende ;D Dette tar plass, og øker samtidig som trafikkmengden øker. Lenke til kommentar
rolfen Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Så veldig spennende tror jeg neppe det er, men takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå