snopp500 Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Vet noen om det er mulighet og ha utnytte av 2 ulike nettverk om gangen? Hjemme har jeg et dårlig nettverk som kan greie 6ned og 0.50 opp ifra Telenor, som er det maksimale jeg kan få fra dem. Jeg driver foreløpig med streaming og kjører det igjennom telefonen. Ja! Det høres kanskje dumt ut, men det går. Siden jeg har en god del med data jeg ikke bruker opp i måneden og hastigheten er usedvanlig høyere enn det jeg har. Så spørsmålet er hvis jeg bruker nettverket mitt hjemme igjennom kabel og mobil igjennom portabelt Hotspot (Altså Wifi). Så kan jeg få opp begge nettverkene på pc-en min.(WIn7) Kan jeg da igjennom et program bruke mobilen min til å streame og si spille fra hjemmenettverket mitt? Slik at jeg kan begrense kostnadene mine og ha en stabil linje. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Du vil altså ha hastigheten til mobilnettet, men stabiliteten og den faste kostnaden til bredbåndet i ett? Selvfølgelig går ikke det. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Eh, ja, i teorien kan du f.eks sette opp pfSense, men det høres ut som en idiotisk idé om det ikke er for å ha en stabil backup i tilfelle fastlinjen ryker... Edit: Du kan da f.eks sette opp pfSense til å route spill gjennom mobil... men kan ikke forstå at du skal få mindre latency av det enn av en vanlig "dårlig" kabellinje Endret 13. november 2013 av pifler Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Har ikke chess sånn 100gb mobilt bredbånd? Kanksje det holder for deg. .Tror ikke prisen er så allers værst heller. .muligens routeren koster et par kroner men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå