Gå til innhold

Hvilke deler tranger man?


Anbefalte innlegg

Er helt ny i bygging av pc og før jeg skalg begynne å se på komponenter og kjøpe er det lurt å vite hva man skal ha. Jeg vet at man trenger dette: Hovedkort, kabinett, harddisk, CPU, Ram, skjermkort, lydkort, nettverkskort. Så kommer man til slikt som vifter, PSU og strømforsyning, hvis ikke PSU og strømforsning er det samma. Hyggelig om du kunne fortelle meg de resterende tingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se...

 

Først trenger du et ostesmørbrød og litt teip :lol:

 

neida...

 

Hovedkort

CPU(prosessor)

-CPU kjøler

Ram(minne)

Skermkort

Div. kort som isdn nettverkskort lydkort... (mange hk har slike ting integrert)

Harddisk

CD/DVD-rom/brenner

Kabinett

PSU(strømforsyning)

Evt vifter

Floppy?

Skjerm

Tastatur

Mus

Høyttalere

Os?

 

-Dette er basis stuff da... eventuelle andre ting må du nesten velge selv

 

-C.M

Lenke til kommentar
Er helt ny i bygging av pc og før jeg skalg begynne å se på komponenter og kjøpe er det lurt å vite hva man skal ha. Jeg vet at man trenger dette: Hovedkort, kabinett, harddisk, CPU, Ram, skjermkort, lydkort, nettverkskort. Så kommer man til slikt som vifter, PSU og strømforsyning, hvis ikke PSU og strømforsning er det samma. Hyggelig om du kunne fortelle meg de resterende tingene.

 

Gjør det enkelt - kjøp shuttle! :)

 

Hovedkort, PSU og CPU- og kabinettkjøling følger med shuttlekabinettet.

Minne, CPU, harddisk og skjermkort kan du velge selv.

Jeg anbefaler 512 MB DDR-minne, 120GB Seagate (da denne harddisken er stille :)), Athlon XP 2500+ CPU (hvis du går for et AMD-system) og et Radeon 9800 skjermkort :)

Lenke til kommentar
Er helt ny i bygging av pc og før jeg skalg begynne å se på komponenter og kjøpe er det lurt å vite hva man skal ha. Jeg vet at man trenger dette: Hovedkort, kabinett, harddisk, CPU, Ram, skjermkort, lydkort, nettverkskort. Så kommer man til slikt som vifter, PSU og strømforsyning, hvis ikke PSU og strømforsning er det samma. Hyggelig om du kunne fortelle meg de resterende tingene.

 

Gjør det enkelt - kjøp shuttle! :)

 

Hovedkort, PSU og CPU- og kabinettkjøling følger med shuttlekabinettet.

Minne, CPU, harddisk og skjermkort kan du velge selv.

Jeg anbefaler 512 MB DDR-minne, 120GB Seagate (da denne harddisken er stille :)), Athlon XP 2500+ CPU (hvis du går for et AMD-system) og et Radeon 9800 skjermkort :)

 

:yes: , bare at jeg ville ha tatt en med støtte for S-ATA, og en S-ATA HD. Kanskje et Intel basert system.

Lenke til kommentar
Gjør det enkelt - kjøp shuttle! :)

 

Hovedkort, PSU og CPU- og kabinettkjøling følger med shuttlekabinettet.

Minne, CPU, harddisk og skjermkort kan du velge selv.

Jeg anbefaler 512 MB DDR-minne, 120GB Seagate (da denne harddisken er stille :)), Athlon XP 2500+ CPU (hvis du går for et AMD-system) og et Radeon 9800 skjermkort :)

 

Er shuttle en form for alt i ett kabinett? Praktisk... :D

 

Skal vi se...  

 

Først trenger du et ostesmørbrød og litt teip  

 

neida...  

 

Hovedkort  

CPU(prosessor)  

-CPU kjøler  

Ram(minne)  

Skermkort  

Div. kort som isdn nettverkskort lydkort... (mange hk har slike ting integrert)  

Harddisk  

CD/DVD-rom/brenner  

Kabinett  

PSU(strømforsyning)

Evt vifter  

Floppy?  

Skjerm  

Tastatur  

Mus  

Høyttalere  

Os?  

 

-Dette er basis stuff da... eventuelle andre ting må du nesten velge selv

 

Ostesmørbrødet tar man i pause, men ellers tusen takk for en strålende oppramsing :D

Lenke til kommentar

 

Er shuttle en form for alt i ett kabinett? Praktisk...  :D  

 

 

Ostesmørbrødet tar man i pause, men ellers tusen takk for en strålende oppramsing :D

 

Dette er en shuttle. Praktisk hvis man drar mye på lan, den er ganske liten som du ser, men den hvis du fjerner floppy'n å setter på en ekstern så er det plass til 2 hd'er. Ville har gått for en DVD-Brenner hvis jeg hadde kjøpt shuttle.

Lenke til kommentar

 

Er shuttle en form for alt i ett kabinett? Praktisk...  :D  

 

 

Ostesmørbrødet tar man i pause, men ellers tusen takk for en strålende oppramsing :D

 

Dette er en shuttle. Praktisk hvis man drar mye på lan, den er ganske liten som du ser, men den hvis du fjerner floppy'n å setter på en ekstern så er det plass til 2 hd'er. Ville har gått for en DVD-Brenner hvis jeg hadde kjøpt shuttle.

 

Men har den noen brae utbyggingmuligheter?

Lenke til kommentar

 

Er shuttle en form for alt i ett kabinett? Praktisk...  :D  

 

 

Ostesmørbrødet tar man i pause, men ellers tusen takk for en strålende oppramsing :D

 

Dette er en shuttle. Praktisk hvis man drar mye på lan, den er ganske liten som du ser, men den hvis du fjerner floppy'n å setter på en ekstern så er det plass til 2 hd'er. Ville har gått for en DVD-Brenner hvis jeg hadde kjøpt shuttle.

 

Men har den noen brae utbyggingmuligheter?

 

Nei, desverre det har den nok ikke :-?

Lenke til kommentar
Den som ikke vet hva som skal inn i en PC bør holde fingra unna fatet...

 

Enig med eiriksen her, alle må jo begynne et sted :grumpy:

 

-Dessuten sakl vi bare være glad for at vi blir flere :wink:

-Nerdene kommer til å ta over verden snart :p (har ikke vert i verden lenge nok til å vite hvor progressiv den ekslposive økningen har vert, og derfor kan jeg ikke vite mer enn 8) !SNART! 8)

:wink:

 

-C.M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...