Jbrovoll Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Ja, som dere ser i tittelen over så lurer jeg på hvorfor nexus'en blir nesten dobbel så dyr som i USA. Når det spørsmålet var stilt så lurte jeg på om det går å bestille fra USA via ebay, om det ikke blir problemer med sim-kortet og mobiloperatøren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Nå tok jeg bare en lynraskt søk på ebay vs. prisguide.no her, og såvidt jeg kunne se var prisforskjellen ca 1000 kr ? Isåfall blir det vel dyrere å kjøpe den i USA når du regner med moms, frakt, fortollingsgebyr, samt at du ikke har norsk reklamasjonsrett.. Hvis du ser langt nok ned på søkeresultatene på ebay, så er grunnen til de "lave" prisene at budrunden ikke er skikkelig igang. Det er jo en minimumspris på de, er ikke sånn at de blir solgt for halve prisen Ellers må du gjerne komme med et konkret eksempel på en butikk med en pris du lurte på. Edit: Praktisk eksempel Øverste bud på ebay er kr 2864 (som er det mest nærliggende å tro er ca pris på de fleste). 2864 + 687 (moms) + 270 (fortollingsgebyr) = 3821kr Dette forbeholdt at gratis internasjonal frakt stemmer, ellers kommer dette på toppen Dette er såvidt dyrere enn billigste norske nettbutikk ifølge prisguiden Så kjøp den i Norge du (Sånn generelt, hvis det var mindre enn 500kr å spare på et så dyrt produkt, så ville jeg aldri ha kjøpt det fra utlandet. Den dagen du finner feil på produktet eller det ikke virker så du må sende det i retur, så angrer du på de få hundrelappene du skulle spare) Endret 11. november 2013 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
madmats Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Jo Nexus 5 blir billigere hvis du kjøper den via Google Play i USA, google selger den ca 100-150 $ lavere enn feks amerikanske mobiloperatører (selv ulåst) men kjøper du den amerikanske versjonen går du glipp av LTE støtte og norsk reklamasjon du kan kjøpe den fra google i england, men da vil du ikke spare noenting da den ikke er like billig derfra.. Endret 11. november 2013 av madmats Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jo Nexus 5 blir billigere hvis du kjøper den via Google Play i USA, google selger den ca 100-150 $ lavere enn feks amerikanske mobiloperatører (selv ulåst) men kjøper du den amerikanske versjonen går du glipp av LTE støtte og norsk reklamasjon du kan kjøpe den fra google i england, men da vil du ikke spare noenting da den ikke er like billig derfra.. Jeg var innom der og så, men såvidt jeg kunne se var prisen omtrent den samme (ca 2800NOK). Mulig jeg får opp andre priser, siden jeg er i Asia for øyeblikket.. isåfall burde da regnestykket mitt stemme ganske godt. Er det i tillegg slik at Google Play kun sender til Amerikanske kunder (eller amerikanske addresser) ? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jo Nexus 5 blir billigere hvis du kjøper den via Google Play i USA, google selger den ca 100-150 $ lavere enn feks amerikanske mobiloperatører (selv ulåst) men kjøper du den amerikanske versjonen går du glipp av LTE støtte og norsk reklamasjon du kan kjøpe den fra google i england, men da vil du ikke spare noenting da den ikke er like billig derfra.. Jeg har bestilt min fra Google Play i UK. Det kommer på vesentlig mindre enn å kjøpe her til lands, i tillegg får jeg da 32GB-utgaven. Når jeg først skulle bestille ble det to, med en totalpris på 689 pund mener jeg det ble.. Nå venter jeg bare på at den skal sendes om ca 10 dager, så kommer den hit med bil en stund etter det igjen. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg var innom der og så, men såvidt jeg kunne se var prisen omtrent den samme (ca 2800NOK). Mulig jeg får opp andre priser, siden jeg er i Asia for øyeblikket.. isåfall burde da regnestykket mitt stemme ganske godt. Er det i tillegg slik at Google Play kun sender til Amerikanske kunder (eller amerikanske addresser) ? Du fikk nok opp feil pris ja, du må bruke US vpn/proxy for å få rett pris. Som er 349$. Ja de sender kun til USA så du må bruke feks jetcarrier for å sende til Norge. Og så må du bruke en amerikansk google konto ved bestilling. Prisen blir ca 3400 kr totalt (349$+10$frakt+20$tax+175kr jetcarrier+ norsk moms på alt det + 271 fortolling) Så en sparer ikke særlig mye Lenke til kommentar
madmats Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Snylter: hvordan får du til at det blir billigere fra UK? Prisen er jo ca 2800 der med to fraktpriser og moms+toll blir det samme pris som i Norge(4000). Skjønner at det blir billigere hvis du må ha 32gb, men det er jo fordi den versjonen ikke selges i Norge.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Snylter: hvordan får du til at det blir billigere fra UK? Prisen er jo ca 2800 der med to fraktpriser og moms+toll blir det samme pris som i Norge(4000). Skjønner at det blir billigere hvis du må ha 32gb, men det er jo fordi den versjonen ikke selges i Norge.. Vel, som sagt kommer de med bil til Norge. Da med en som bor i UK og skal til Norge om få uker Lenke til kommentar
madmats Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Vel, som sagt kommer de med bil til Norge. Da med en som bor i UK og skal til Norge om få uker hehe ok, når du skrev at den kommer med bil så slo det ikke meg at det var hele veien fra England til norge teknisk sett skal du jo betale moms også da, men det er vel ikke så vanskelig å 'hoppe over' når du frakter selv Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Neida, teknisk sett fritatt for merverdiavgift. To personer i bilen, hver telefon koster godt under 6000,- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Neida, teknisk sett fritatt for merverdiavgift. To personer i bilen, hver telefon koster godt under 6000,- Da har du selvsagt regnet med bensinutgifter og avskrivning på verdiforingelse av bilen i regnestykket Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Det er heldigvis ingen relevant problemstilling da bilen skal kjøres hit uansett. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Ett lite tips er at dustinhome.no kjører kampanje på Nexus 5. Pris: 3190,- Lenke til kommentar
madmats Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Ett lite tips er at dustinhome.no kjører kampanje på Nexus 5. Pris: 3190,- er kampanjen over allerede? prisen er 4000 nå 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå