Gå til innhold

[Løst] Så mye var FrP til å stole på:


Anbefalte innlegg

Hva sikter du egentlig til når du snakker om denne pensjonen som har gått i dass? :)

 

Oljefondet vil måtte prioritere andre saker når jeg går av med pensjon.

Pensjon? Du fortjener da ingen pensjon...

De som ikke bryr seg om DLD fortjener ingen pensjon i det hele tatt. :)

 

Jeg ofret livet mitt for landet og ble lemlestet, mens du som er redd for at noen skal lese nettloggen din fortjener noe som helst?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oljefondet vil måtte prioritere andre saker når jeg går av med pensjon.

Hva slags saker?

 

Jeg ofret livet mitt for landet og ble lemlestet, mens du som er redd for at noen skal lese nettloggen din fortjener noe som helst?

Jeg får bruke samme retorikken som du bruker mot Venstre om Høyre: "Dem (Høyre) gjor absolutt ingenting for å forhindre første steget mot å sende pensjonen min i dass"

 

Jeg klippet og limte litt, så du skal få smake din egen medisin.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg er i mot at alt det folk gjør på Internett skal bli lageret i et EU-direktiv. At noen leser nettloggen min har jeg ingen ting i mot. For eksempel skal en alkoholiker som har store problemer med alkohol, kunne sende en e-post til AA, uten at han eller hun skal være redd for at andre utenforstående/myndigheten ser det. osv... Det er mange gode grunner til å være i mot datalageringsdirektivet. Ikke bare din enkle tankegang.

 

Det andre: Hva slags land var det du offret deg for? et fritt land der folk kan leve i fred uten overvåkning fra en totalitær statsmakt? Eller ofret du livet ditt for økt pensjon?

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Hva slags saker?

 

Jeg får bruke samme retorikken som du bruker mot Venstre om Høyre: "Dem (Høyre) gjor absolutt ingenting for å forhindre første steget mot å sende pensjonen min i dass"

 

Jeg klippet og limte litt, så du skal få smake din egen medisin.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg er i mot at alt det folk gjør på Internett skal bli lageret i et EU-direktiv. At noen leser nettloggen min har jeg ingen ting i mot. For eksempel skal en alkoholiker som har store problemer med alkohol, kunne sende en e-post til AA, uten at han eller hun skal være redd for at andre utenforstående/myndigheten ser det. osv... Det er mange gode grunner til å være i mot datalageringsdirektivet. Ikke bare din enkle tankegang.

 

Det andre: Hva slags land var det du offret deg for? et fritt land der folk kan leve i fred uten overvåkning fra en totalitær statsmakt? Eller ofret du livet ditt for økt pensjon?

 

Ja, du er i mot det, venstre syns det er mer viktig å ruinere norsk økonomi.

 

Jeg ofret liv og helse for å forsvare konge og fedreland, men i all hovedsak har jeg reist mange plasser der jeg har reddet kvinner fra og bli voldtatt og tvunget til å føde barnesoldater som skal fostres opp til å terrorisere den vesten vi i dag kjenner, jeg har brent ned opium plantasjer og befridd mennesker i fangeskap som du bare ser på filmer.

Lenke til kommentar

Ja, du er i mot det, venstre syns det er mer viktig å ruinere norsk økonomi.

I mot hva da? Pensjon? Nei, det er jeg ikke i mot, og heller ikke Venstre...

Du kan jo dokumentere den siste påstanden din. Og så kan du jo utdype hva du mener med ruinere. Du er så ordknapp at du er vanskelig å tyde. På hvilken måte vil Venstre ruinere økonomien? Venstre er kanskje det mest økonomisk ansvarlige partiet på tinget, så jeg forstår ikke hva du sikter til...

 

Jeg ofret liv og helse for å forsvare konge og fedreland, men i all hovedsak har jeg reist mange plasser der jeg har reddet kvinner fra og bli voldtatt og tvunget til å føde barnesoldater som skal fostres opp til å terrorisere den vesten vi i dag kjenner, jeg har brent ned opium plantasjer og befridd mennesker i fangeskap som du bare ser på filmer.

Det er jo vel og bra det.

Jeg ville selv gjort det samme om jeg var i samme situasjon som deg.

Men jeg ville også ha fortsatt å kjempet for fedrelandet, og ikke gitt opp verdiene... Friheten. (...) slik du tydeligvis har har, som bare dilter etter establishmentet i ett og alt..

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

I mot hva da? Pensjon? Nei, det er jeg ikke i mot, og heller ikke Venstre...

Du kan jo dokumentere den siste påstanden din. Og så kan du jo utdype hva du mener med ruinere. Du er så ordknapp at du er vanskelig å tyde. På hvilken måte vil Venstre ruinere økonomien? Venstre er kanskje det mest økonomisk ansvarlige partiet på tinget, så jeg forstår ikke hva du sikter til...

 

Det er jo vel og bra det.

Jeg ville selv gjort det samme om jeg var i samme situasjon som deg.

Men jeg ville også ha fortsatt å kjempet for fedrelandet, og ikke gitt opp verdiene... Friheten. (...) slik du tydeligvis har har, som bare dilter etter establishmentet i ett og alt..

 

Nå er ikke jeg så gammel at jeg har vært i strid i Norge, når du ikke engang er i samme kontinetet så er det ganske vanlig at folk i litt stressa situasjoner lurer på hvorfor i helvete vi er her.

 

Venstre motarbeida oljeborring uten å levere en bærekraftig løsning, så vidt jeg hørte i fra det Venstre gikk i forhandlingene med var ikke DLD nevnt, viss du hørte Trine på valgnatten så var det oljeborring for alle penga, storgliste over å ha lurt til seg tennåringsstemmer med DLD.

 

Vi har verneplikt i Norge, så forhåpentligvis har du ytt noe tjenester. Frihet er ikke nødvendigvis det å kunne gjøre det du selv vill.

Lenke til kommentar

Så de tar altså sorgen på forskudd? Og har det ikke noe å si at de selv lovet før valget å kjempe for å fjerne det?

 

For å si det sånn, du proklamerer Venstre som ikke gjor en dritt for DLD. Så går du i strupen på FRP som heller ikke gjor en dritt for DLD, snart kommer konspirasjonsteoretikerene og sier dette bare var ett spill for galleriet for NWO og jeg vet ikke hvem av dere som pisser dere selv lengst oppå leggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venstre motarbeida oljeborring uten å levere en bærekraftig løsning,

Neida, de har en bærekraftig løsning de... Men du har jo som kjent ikke giddet å sette deg inn i programmet. Jeg tviler også på at du er i stand til å forstå det. Begrunnelsen din er jo at partiet er mindre enn Høyre eller Arbeiderpartiet og derfor ikke har noe de sku ha sagt.

 

o var ikke DLD nevnt, viss du hørte Trine på valgnatten så var det oljeborring for alle penga, storgliste over å ha lurt til seg tennåringsstemmer med DLD.

Valgnatten ja! Vet du hvorfor? Det er ikke manglende interesse for DLD, men det er fordi de vant igjennom med de sakene. Hun nevnte ikke de sakene hun tapte, som hun ikke fikk igjennom. Og ja, det er flere som engasjer seg i Venstre på grunn av oljeboring, enn det er Venstrefolk som engasjerer seg for DLD. Men Venstre har fjerning av DLD på programmet. Og de aller fleste (om ikke alle) Venstrefolk er i mot DLD, og forsøker også å stanse det...

 

At noe veier tyngere enn noe annet, gjør ikke det andre til valgflesk...

Det er en del av programmet. Ikke valgflesk. Finner man opp noe rett før valget for å vinne stemmer, så er det kanskje det. Men akkurat personvern og sånne ting har vært Venstres ideologi helt fra starten av. Det samstemmer med sosialliberalismen som da Venstre bygger politikken sin på.

 

 

Høyre jublet også, og de sa INGEN TING om den pensjon saken du lager på...

 

Vi har verneplikt i Norge, så forhåpentligvis har du ytt noe tjenester.

Nei. Har ikke det.. Jeg hører dårlig i følge den testen jeg måtte ta på sesjon, og jeg har ADHD, det var nok til at jeg fikk slippe.

 

Frihet er ikke nødvendigvis det å kunne gjøre det du selv vill.

Frihet er i alle fall å kunne ferdes fritt uten å bli overvåket av myndighetene.
Lenke til kommentar

For å si det sånn, du proklamerer Venstre som ikke gjor en dritt for DLD.

Jo, Venstre har gjort det de kan, har jeg jo sagt hele tiden. Men de klarer det ikke i kamp mot de store, altså AP og Høyre. Og nå har også FrP rottet seg sammen med disse. Da har ikke lille Venstre noen sjanse.

 

Så går du i strupen på FRP som heller ikke gjor en dritt for DLD, snart kommer konspirasjonsteoretikerene og sier dette bare var ett spill for galleriet for NWO og jeg vet ikke hvem av dere som pisser dere selv lengst oppå leggen.

FrP er jo for faen meg i posisjon!, og de kan få støtte fra både KrF og Venstre, men alikevel gjør de det ikke... De viser bare at de ikke er så liberale som det de hele tiden proklamerer at de er.
Lenke til kommentar

Neida, de har en bærekraftig løsning de... Men du har jo som kjent ikke giddet å sette deg inn i programmet. Jeg tviler også på at du er i stand til å forstå det. Begrunnelsen din er jo at partiet er mindre enn Høyre eller Arbeiderpartiet og derfor ikke har noe de sku ha sagt.

 

Valgnatten ja! Vet du hvorfor? Det er ikke manglende interesse for DLD, men det er fordi de vant igjennom med de sakene. Hun nevnte ikke de sakene hun tapte, som hun ikke fikk igjennom. Og ja, det er flere som engasjer seg i Venstre på grunn av oljeboring, enn det er Venstrefolk som engasjerer seg for DLD. Men Venstre har fjerning av DLD på programmet. Og de aller fleste (om ikke alle) Venstrefolk er i mot DLD, og forsøker også å stanse det...

 

At noe veier tyngere enn noe annet, gjør ikke det andre til valgflesk...

Det er en del av programmet. Ikke valgflesk. Finner man opp noe rett før valget for å vinne stemmer, så er det kanskje det. Men akkurat personvern og sånne ting har vært Venstres ideologi helt fra starten av. Det samstemmer med sosialliberalismen som da Venstre bygger politikken sin på.

 

 

Høyre jublet også, og de sa INGEN TING om den pensjon saken du lager på...

 

Nei. Har ikke det.. Jeg hører dårlig i følge den testen jeg måtte ta på sesjon, og jeg har ADHD, det var nok til at jeg fikk slippe.

 

Frihet er i alle fall å kunne ferdes fritt uten å bli overvåket av myndighetene.

 

Det er tilbud for folk med ADHD i militæret, vi hadde dem i min avdeling som fikk diagnosen etter dem kom inn (vel, ikke offesielt naturligvis) Viss du ønsket å tjenestegjøre hadde du fått ett tilbud, gjerne da ett latterlig dårlig ett, men mange koser seg der også.

 

DLD har vel heller ikke vært en spesielt mye diskutert sak hverken videre i programmene eller i forhandlingene så vidt jeg har sett, det var valgflesk.

Viss du leser avtalen som ble skrevet av di 4 partiene, så er det eneste Venstre presenterte ett lovforbud mot Oljeborring, og di ønsker å satse på ting som peridag ikke tjener penger, regjeringen kan leige meg inn til å megle aksjer også, men det betyr ikke at selv om jeg gjør det ganske bra på ett mindre basis privat at det kommer til å bli big business.

 

Høyre jublet fordi di var ganske sikkre på at det gikk igjennom med Oljeborring, noe jeg fortsatt håper dem bryter avtalen på når vi nærmer oss slutten av perioden.

 

At du kan gå på gaten uten å måtte passere en bil i frykt for at den sprenger er en frihet mange barn ikke tror eksisterer, så det der er relativt. Du vet faktisk ikke hvor vanskelig det er å opprettholde ett slikt privliegium.

Lenke til kommentar

Jo, Venstre har gjort det de kan, har jeg jo sagt hele tiden. Men de klarer det ikke i kamp mot de store, altså AP og Høyre. Og nå har også FrP rottet seg sammen med disse. Da har ikke lille Venstre noen sjanse.

 

FrP er jo for faen meg i posisjon!, og de kan få støtte fra både KrF og Venstre, men alikevel gjør de det ikke... De viser bare at de ikke er så liberale som det de hele tiden proklamerer at de er.

 

Så FRP har ikke gjort det di kan men måtte gi slipp for viktigete saker? -Oi dette er akkurat det samme som venstre.

 

Vel, FRP er ikke spesielt store imot Høyre og AP, så sånn er det engang bare. Dem kan ikke trylle.

 

Jeg har vertfall bestemt meg for å stemme rødgrønt for å håpe på borring neste periode, så får vi heller bare tåle og øse ut litt mer fra egen lomme for å hente ut mer over tid.

Lenke til kommentar

Det er tilbud for folk med ADHD i militæret, vi hadde dem i min avdeling som fikk diagnosen etter dem kom inn (vel, ikke offesielt naturligvis) Viss du ønsket å tjenestegjøre hadde du fått ett tilbud, gjerne da ett latterlig dårlig ett, men mange koser seg der også.

Jeg fikk ikke noe tilbud om det, og jeg bryr meg heller ikke.

Jeg er dessuten i mot verneplikten.

 

DLD har vel heller ikke vært en spesielt mye diskutert sak hverken videre i programmene eller i forhandlingene så vidt jeg har sett, det var valgflesk.

"så vidt jeg har sett"... Det var ingen som fikk se hva de diskuterte i forhandlingene/sonderingene. Dette vet du ingen ting om, men likevel skriver du selvsikkert om dette som om du viste noe om det... tåpelig.

 

Viss du leser avtalen som ble skrevet av di 4 partiene, så er det eneste Venstre presenterte ett lovforbud mot Oljeborring, og di ønsker å satse på ting som peridag ikke tjener penger,

Det er bare løgn og svada. Venstre satser på ting som skaper verdier/penger.

Du har bare ikke sett godt nok etter.

 

regjeringen kan leige meg inn til å megle aksjer også, men det betyr ikke at selv om jeg gjør det ganske bra på ett mindre basis privat at det kommer til å bli big business.

 

Høyre jublet fordi di var ganske sikkre på at det gikk igjennom med Oljeborring, noe jeg fortsatt håper dem bryter avtalen på når vi nærmer oss slutten av perioden.

Det vil bli et politisk selvmord... Jeg betviler at duhar evenen til å forstå det.

At du kan gå på gaten uten å måtte passere en bil i frykt for at den sprenger er en frihet mange barn ikke tror eksisterer, så det der er relativt. Du vet faktisk ikke hvor vanskelig det er å opprettholde ett slikt privliegium.

Pissprat fra ende til annen, og jeg ser at du mangler innsikt i det aller meste når det gjelder dette. Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Ingen politikere er til å stole på føler jeg :(

Joda. De aller fleste politikerne gjør det de ønsker å gjennomføre dersom de får nok stemmer og makt. Spørsmålet er om det de vil er bra for samfunnet i sin helhet. I det store og det hele er det meste av det politikerne bestemmer bare skadelig. Det er svært lite de gjør som er bra i forhold til det dårlige. Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke noe tilbud om det, og jeg bryr meg heller ikke.

Jeg er dessuten i mot verneplikten.

 

"så vidt jeg har sett"... Det var ingen som fikk se hva de diskuterte i forhandlingene/sonderingene. Dette vet du ingen ting om, men likevel skriver du selvsikkert om dette som om du viste noe om det... tåpelig.

 

Det er bare løgn og svada. Venstre satser på ting som skaper verdier/penger.

Du har bare ikke sett godt nok etter.

 

Det vil bli et politisk selvmord. Men du er jo så dum at du tror det du...

 

Pissprat fra ende til annen, og jeg ser at du mangler innsikt i det aller meste når det gjelder dette.

 

Viss det er der må du mer enn gjerne vise til hvilke konkrete tiltak venstre kom med.

 

Du må klage inn avgjørelsen, nå var det aldri ett problem fra meg men en ADHD diagnose kan du klage fra 1-7. Ganske irrelevant, eneste du i og for seg mister er å kunne fortelle meg om hvorvidt jeg har gjort en innsats for landet eller ikke, siden du neppe har ytt noe.

 

Du må gjerne også vise til resten av det du henviser til i avtaler, ingen har tilgang til sonderingene, men der er ett resultat av det som taler for seg selv.

 

Venstre har vært nær politisk selvmord tidligere, eller skal vi bare glemme faktumet at partiet ligger å trykker mot sperregrensen? Husk at Venstre frem til DLD har innført di mest personverninnskrenkende lovene Norge har.

Lenke til kommentar

Viss det er der må du mer enn gjerne vise til hvilke konkrete tiltak venstre kom med.

De vil satse på andre typer næringer. De gir skattelette til disse, og gjør det enklere å starte opp småbedrifter og sånt.

Dette står jo på førstesiden deres. De vil skape arbeidsplasser som ikke er oljeavhengige osv...

 

Du må klage inn avgjørelsen, nå var det aldri ett problem fra meg men en ADHD diagnose kan du klage fra 1-7. Ganske irrelevant, eneste du i og for seg mister er å kunne fortelle meg om hvorvidt jeg har gjort en innsats for landet eller ikke, siden du neppe har ytt noe.

Nei. Jeg har ingen ting å klage på... Jada jada, supermann. Du er så mye bedre enn meg. Vært en superhelt i krig osv... Og slikker autoritetene oppover ryggen. Du får nok et guddommelig klapp på skuldra når du kommer til himmelen skal du se...

Det du har "ytt" gjør vel egentlig svært lite fra eller til sett i det store bildet uansett...

 

Du må gjerne også vise til resten av det du henviser til i avtaler, ingen har tilgang til sonderingene, men der er ett resultat av det som taler for seg selv.

Poenget er at dersom Venstre hadde fått alle de stemmene Høyre hadde fått, så ville Dattalageringsdirektivet ligget på historiens skraphaug. Det eer forskjellen. Men så har vi sånne som deg som gjør det umulig å få bukt med. Mennesker som slikker ræva til establismentet. Folk som stemmer ut i fra størrelsen på partie, og som egentlig bare er opptatt av profitt og svært lite annet.

 

 

Venstre har vært nær politisk selvmord tidligere, eller skal vi bare glemme faktumet at partiet ligger å trykker mot sperregrensen? Husk at Venstre frem til DLD har innført di mest personverninnskrenkende lovene Norge har.

Ja. Det trykker mot sperregrensen. Og de som stemmer på Venstre, DLF, Piratpartiet og andre småpartier, er folk som ikke er en del av den store saueflokken som bare dilter etter de største og ikke har noen egne meninger selv.

Du kan jo altids bruke sperregrenseargumentet. Det kan man også bruke om man vil innføre et topartisystem, eller diktatur. Enfoldig tankegang, fra en enfoldig og arrogant mann det der.

 

Den siste setningen der er dessuten bare misvisende, og det er en debatt vi har hatt tidligere... Høyre har langt flere negative sider enn Venstre om man ser historisk på det slik ddu gjør nå. Høyre var i mot allmenn stemmerett, i mot demokrati osv osv...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

De vil satse på andre typer næringer. De gir skattelette til disse, og gjør det enklere å starte opp småbedrifter og sånt.

Dette står jo på førstesiden deres. De vil skape arbeidsplasser som ikke er oljeavhengige osv...

 

Nei. Jeg har ingen ting å klage på... Jada jada, supermann. Du er så mye bedre enn meg. Vært en superhelt i krig osv... Og slikker autoritetene oppover ryggen. Du får nok et guddommelig klapp på skuldra når du kommer til himmelen skal du se...

Det du har "ytt" gjør vel egentlig svært lite fra eller til sett i det store bildet uansett...

 

Poenget er at dersom Venstre hadde fått alle de stemmene Høyre hadde fått, så ville Dattalageringsdirektivet ligget på historiens skraphaug. Det eer forskjellen. Men så har vi sånne som deg som gjør det umulig å få bukt med. Mennesker som slikker ræva til establismentet. Folk som stemmer ut i fra størrelsen på partie, og som egentlig bare er opptatt av profitt og svært lite annet.

 

Ja. Det trykker mot sperregrensen. Og de som stemmer på Venstre, DLF, Piratpartiet og andre småpartier, er folk som ikke er en del av den store saueflokken som bare dilter etter de største og ikke har noen egne meninger selv.

Du kan jo altids bruke sperregrenseargumentet. Det kan man også bruke om man vil innføre et topartisystem, eller diktatur. Enfoldig tankegang, fra en enfoldig og arrogant mann det der.

 

Det må gjerne stå på førstesiden, dem gjor ikke en pellemannskit og har så vidt jeg ikke ser kommet med noe konkret.

 

Du må gjerne legge ord i min munn, det var du som hevdet jeg ikke har rett på noe. Du koser deg med herkseteknikker, og mye annet ufint, deilig og se, liker det. jeg er også ateist, i den grad det betyr noe, fortsatt gøy å se at du setter deg på din høye hest og svinger med herskepisken din.

 

Vi kan også snu på flisa, hadde Venstre hatt en bærekraftig politikk som folk EGENTLIG ønsket så hadde dem fått flere stemmer. Men folk ønsket denne gang Høyre, AP og FRP sin politikk mest, og at då interesse organisasjoner som Venstre faktisk får noe dem skulle sagt er egentlig bare en bekreftelse på at demokratiet egentlig ikke er optimalt med mange partier på tinget. '

 

Look+at+these+people+.+Glassy-eyed+autom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...