Gå til innhold

folk som kjøper gfx kort til hl2


Anbefalte innlegg

hvorfor? radeon9800pro koster mellom 3000kr og 6000kr og gir middelmådig ytelse i hl2, spillet er ikke engang ute enda.

ifra tomshardware så jeg på tester at radeon9800pro bare fikk omtrent 70 fps i snitt i hl2, det er samme pris/ytelse som å kjøpe gf2mx200 kort til half life 1 for 3000kr - og dette viser hvor overpriset radeon9800pro er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor? radeon9800pro koster mellom 3000kr og 6000kr og gir middelmådig ytelse i hl2, spillet er ikke engang ute enda.

ifra tomshardware så jeg på tester at radeon9800pro bare fikk omtrent 70 fps i snitt i hl2, det er samme pris/ytelse som å kjøpe gf2mx200 kort til half life 1 for 3000kr - og dette viser hvor overpriset radeon9800pro er.

 

Godt poeng :roll: ... satser på mitt jeg :wink:

Lenke til kommentar

et utrolig godt poeng.. glad jeg ikke kjøpte det FX-kortet.. Blir nesten litt for teit å bruke 4000 på et spill..

 

Det er jo nesten litt teit av valve å gi ut et spill som såvidt kan kjøres godt med det absolutt beste markedet har å by på.. Det blir jo nesten som utpressing.. "De som ikke kjøper RADEON 9800PRO kommer til å oppleve half-life2 som en lysbildefremvisning"

 

Uff, valve, UFF.. Vil tro valve gjorde det godt med å inngå den avtalen med ATI.. Kjipt for meg som alltid har foretrukket nVidia..

Lenke til kommentar
et utrolig godt poeng.. glad jeg ikke kjøpte det FX-kortet.. Blir nesten litt for teit å bruke 4000 på et spill..

 

Det er jo nesten litt teit av valve å gi ut et spill som såvidt kan kjøres godt med det absolutt beste markedet har å by på.. Det blir jo nesten som utpressing.. "De som ikke kjøper RADEON 9800PRO kommer til å oppleve half-life2 som en lysbildefremvisning"

 

Uff, valve, UFF.. Vil tro valve gjorde det godt med å inngå den avtalen med ATI.. Kjipt for meg som alltid har foretrukket nVidia..

 

nei, det er spill som driver utviklingen av grafikkort, slik har det alltid vært. radeon9800pro takler hl2 greit og hadde vært ett greit kjøp til half life 2 hadde det kostet like mye som 9600.

Lenke til kommentar
De som synes at 70 frames er middelmådig bør ta en legesjekk imo...

alt over 60fps er akseptabelt.

 

er 70 fps verd 3000-6000kr?

skulle jeg brukt så mye penger på ett kort for å spille ett spesielt spill skulle det gått perfekt, 70fps i 1024 oppløsning uten AA og anisotropisk filtring er middelmådig.

det er 70fps i gjennomsnitt, det betyr fpsen også synker og stiger og du vil oppleve slowdowns og lagg på ett såpass dyrt kort.

Lenke til kommentar
et utrolig godt poeng.. glad jeg ikke kjøpte det FX-kortet.. Blir nesten litt for teit å bruke 4000 på et spill..

 

Det er jo nesten litt teit av valve å gi ut et spill som såvidt kan kjøres godt med det absolutt beste markedet har å by på.. Det blir jo nesten som utpressing.. "De som ikke kjøper RADEON 9800PRO kommer til å oppleve half-life2 som en lysbildefremvisning"

 

Uff, valve, UFF.. Vil tro valve gjorde det godt med å inngå den avtalen med ATI.. Kjipt for meg som alltid har foretrukket nVidia..

 

nei, det er spill som driver utviklingen av grafikkort, slik har det alltid vært. radeon9800pro takler hl2 greit og hadde vært ett greit kjøp til half life 2 hadde det kostet like mye som 9600.

 

Så klart spill driver utviklingen, det har det da alltid vært.. Hvis ikke hadde vi sitti med gf 2 mx kort og loka.. :/

 

Kan du sist huske da det kun var ett kort som ville gjøre en god nok oppgave til et spill? Forstå meg rett her altså, men jeg tolket Valve's pressemelding som at det kun var ATI's kort som ville gi et noenlunde respektabelt resultat for gamere.. 40 fps er da værre enn alt.. :S

 

De som har et annet kort enn ati's nyeste vil dermed bli tvunget til å skaffe seg et bedre kort, selv om man kanskje kjøpte et nytt et for et par mnd. siden. I dette tilfellet f.eks. GF 4 ti 4200-4800 som jeg vil si ikke er så altfor gamle.. Uheldigvis er grafikkort det dyreste å kjøpe i en pc, Poenget er at man må bytte grafikkort oftere enn cpu og hovedkort, det er nesten for ofte.. Man skal ha mye penger for å alltid ha det beste, noe som tydeligvis er valve og ATI man må ha for å kunne spille det..

 

bare min mening, dumt at ikke utviklingen går litt saktere, jeg kunne gjerne klart meg med litt dårligere grafikk for å slippe å kjøpe et nytt kort til 4 laken :S

Lenke til kommentar
hvorfor? radeon9800pro koster mellom 3000kr og 6000kr og gir middelmådig ytelse i hl2, spillet er ikke engang ute enda.

ifra tomshardware så jeg på tester at radeon9800pro bare fikk omtrent 70 fps i snitt i hl2, det er samme pris/ytelse som å kjøpe gf2mx200 kort til half life 1 for 3000kr - og dette viser hvor overpriset radeon9800pro er.

 

Tenk på de som kjøper FX5900 da :roll:

Lenke til kommentar
hva fæen snakker du om din javla h0m0? det her var ravvva tråd. din idi0t
Da deg en ukes ferie og kom tilbake når du kan oppføre deg skikkelig.

 

Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig quoting, samt dårlig bruk av emnefeltet, blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer

 

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere, eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

Hatposter og uthenging av moderatorer fører til utestengelse.

Lenke til kommentar

HL2 skal være ganske lite krevende, der du da ikke får beste kvalitet/ytelse, men de aller fleste skjermkort skal nok kunne drive HL2 på et brukbart nivå, men Radoen 9800 pro viser krefter i DirectX 9, noe osm eks Ti 4200 ikke støtter (støtter bare 8.1), + pixelshader 2.0 osv osv osv, men har du et "allright" kort så for all del prøv spillet med det før du hiver på deg noe annet :wink:

Lenke til kommentar

Synes ikke det er noe gale med 70fps, kjører normalt grafikken i alle spill opp slik at det ligger og vipper på 100fps.

 

Dessuten er det nesten ingenting tap når du tar på AA og AF fordi HL2 er spesielt lite krevende når det kommer til det. Er vel kanskje litt lite kresen siden jeg har drevet og spilt på en PIII 500MHz helt opp til august i år hehe.

Lenke til kommentar
Synes ikke det er noe gale med 70fps, kjører normalt grafikken i alle spill opp slik at det ligger og vipper på 100fps.

 

Dessuten er det nesten ingenting tap når du tar på AA og AF fordi HL2 er spesielt lite krevende når det kommer til det. Er vel kanskje litt lite kresen siden jeg har drevet og spilt på en PIII 500MHz helt opp til august i år hehe.

 

70fps i gjennomsnitt i ett spill er brukbart, men det betyr at fps vil droppe både ned innimellom. er det verdt å bruke mellom 3 og 6 tusen kroner på å få middelmådig eller brukbar ytelse i ett spill?

det er nettopp dette tråden dreier seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...