Gå til innhold

10 brukere på 1 laptop? windows 7 pro?

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt en litt eldre brukt acer pc med win 7 pro. 10 brukere skal inn på denne pc-en.

Er dette mulig?

Hver av dem skal ha et brukernavn, passord, egene mapper for oppgaver og arbeid, her smal dem bruke e-post med forskjelige e-post kontoer også.

Men si han ene lager en mappa på skriverbordet kalt. dokumenter som er mine. eksempel. da vil ikke den synes i en annen sin bruker da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur ikkje det er noko begrensing på kor mange brukere ein kan opprette om ein da ikkje velger ut eit heilt mongo tall som 500.

Brukernamn og passord spesifiserer ein når ein oppretter disse brukerene.

Må det brukest ein e-post klient på PCen som for eksempel Outlook? Om ikkje kan du opprette disse i for eksempel Gmail, då logger du deg inn på nettet og kan sjå eposten frå kva PC som måtte ønskest.

Med mindre ein har oppretta ein form for deling mellom brukerane, eller spesifiserer at mappa skal delast så burde det ikkje vise på ein annen bruker sitt skrivebord.

Lenke til kommentar

Men si han ene lager en mappa på skriverbordet kalt. dokumenter som er mine. eksempel. da vil ikke den synes i en annen sin bruker da?

Det trenger du ikke.

I Windows blir all data for hver bruker lagret i hver sin undermappe av feks. c:\brukere

Da får du for person1, c:\Brukere\person1\Dokumenter, eller c:\Brukere\person1\Skrivebord osv.

Tilsvarende for person2, person3 osv. Så lenge disse brukerene ikke har administrator-rettigheter, kommer de ikke inn på hverandres mapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...