Gå til innhold

Hva skal man med Google Plus?

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er eit alternativ til facebook, spør hva man skal med facebook så har du svaret.

EDIT:

Mine personlige meining er at google+ for å vere seriøs er betre enn facebook. Det som er så trist med det igjenn er jo det at dei færre bruker det, med mindre du da er flink å få med venne sirkelen din inn. Eg meiner også det at dei som seie google+ berre er noko dritt er inavla mainstream hamstre som ikkje gidder å prøve noko før dei hive seg på det nærmaste trend tåget og siterer meiningane sine frå høgast rangerande i vennegjengen. Om ein tar seg ein dag og to det ein er inne og setter seg litt inn i funksjonane vil ein finne ut at det er ei meget så grei side (eit bonus er det at det ikkje er nokre annonser på sida, berre herlig skinnande whitespace).

Om ønskes kan eg forklare litt meir om korleis google+ fungerer for dei intereserte og folk som er litt lei av facebook.

Endret av Reconzile
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stemmer at flere andre tilbyr lignende funksjoner for opplastning av bilde/film. Som for eksempel Dropbox. :)

Ellers ser jeg for meg at Google+ kan bli en brukbar løsning for bedrifter og media. Facebook er infisert med spill og dritt, mye enklere å få med seg de viktige tingene i G+.

Lenke til kommentar

Stemmer at flere andre tilbyr lignende funksjoner for opplastning av bilde/film. Som for eksempel Dropbox. :)

Ellers ser jeg for meg at Google+ kan bli en brukbar løsning for bedrifter og media. Facebook er infisert med spill og dritt, mye enklere å få med seg de viktige tingene i G+.

Har ikke tenkt over at dropbox har den funksjonen. Det er jo anda bedre :) Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det før Google+ også er infisert med spill og dritt? Samtlige nettsiden/tilbud i den kategorien har gått samme vei gjennom årene.

Lenke til kommentar

Google+ kan virke dødt helt i begynnelsen, men det tar ikke lang tid å komme godt inn i det. Er for eksempel flere norske sirkler med mange hundre aktive nordmenn (f.eks her), er bare til å trykke "legg til sirkel", så har du mye aktivitet i streamen i tillegg til at de fleste kommer til å legge deg til også slik at du ikke snakker ut i løse luften hvis du poster noe. Hvis du vil legge litt mer tid i det kan du også søke etter ting som interesserer deg og følge folk med samme interesser. For min del er dette nøkkelen til Google+ da man kan legge til ukjente folk uten å være en creep slik som på facebook. Streamen min oppdateres konstant og jeg finner mye mer interessant der enn bildene av middagen til folk på facebook.

Google har også lagt mye arbeid inn i interfacet på Google+ og det er skrevet en del bøker om alle ekstrafunskjonene som ligger i tjenesten, for eksempel i boken "What the plus". Denne er riktignok litt utdatert siden Google har gjort en del store oppdateringer etterhvert.

Endret av Naiits
Lenke til kommentar

Google+ kan virke dødt helt i begynnelsen, men det tar ikke lang tid å komme godt inn i det. Er for eksempel flere norske sirkler med mange hundre aktive nordmenn (f.eks her), er bare til å trykke "legg til sirkel", så har du mye aktivitet i streamen i tillegg til at de fleste kommer til å legge deg til også slik at du ikke snakker ut i løse luften hvis du poster noe. Hvis du vil legge litt mer tid i det kan du også søke etter ting som interesserer deg og følge folk med samme interesser. For min del er dette nøkkelen til Google+ da man kan legge til ukjente folk uten å være en creep slik som på facebook. Streamen min oppdateres konstant og jeg finner mye mer interessant der enn bildene av middagen til folk på facebook.

Google har også lagt mye arbeid inn i interfacet på Google+ og det er skrevet en del bøker om alle ekstrafunskjonene som ligger i tjenesten, for eksempel i boken "What the plus". Denne er riktignok litt utdatert etterhvert siden Google har gjort en del store oppdateringer etterhvert.

Kunne ikkje vært meir enig. Det handler om å smake på maten før ein seie "ÆSJ!", beklagelig viss er folk oppdratt kresne :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...