s0ppen Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 det jeg lurer på står egentlig i topic saken. Han bruker FlashFXP. Han connecter til en fyr, så skal han laste fra han over til meg. Han har ikke tingene på sin egen pc. Jeg bruker Bulletproof FTP server. Det kommer bare error når han prøver på dette. hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Heia Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hvis det skal være mulig å hjelpe, må du komme med mere info.. Den ftp´en han skal fxp fra. Er det en unix ftp, eller en anonymous IIS ftp? Hvilken port er den på? Hvilken port er du på? Har du åpna porter i routeren? (Antar du er på ADSL) Har han prøvd å enable alternative fxp method? Har han enabla passive mode? Har du satt opp passive ip i Bulletproof? Har du åpna porter for passive range i routeren? Mange muligheter, hvorfor han ikke kan fxp fra--til... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hvilken error er det han får? Sjansene er store for at feilen har rot i en av de følgende tingene: 1) Han kjører serveren bak en NATet router. Enkelt å sjekke - hvis andre får koblet til han er dette ikke tilfellet. 2) Klienten eller serverer kjører i passive mode og motparten har også satt opp sin klient/server i passive mode. Når man overfører filer via FTP er man avhengige av at en av partene opptrer i active mode. Active-mode vil si at f.eks. serveren er den som "styrer" samtalen mellom server og klient, kraftig forenklet. Du kan f.eks. gå inn i FlashFXP (trykk F6, velg så "Proxy / Firewall / Ident") og sjekk om "Use passive mode" er aktivert. Hvis den er det, prøv å slå den av. Sjekk også om Bulletproof er satt opp i passive mode (trykk Ctrl-I, klikk "Passive mode"). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå