haipådeg Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Er det noen som har kjennskap til hvordan en privatisteksamen i geofag 1 foregår?? Dette er jo en muntlig-praktisk eksamen, men utover det vet jeg veldig lite av hvordan dette utføres. Det er helt umulig å finne ut av også siden verken udir eller privatistweb vet hvordan dette foregår. Jeg har hørt rykter om at man skal forberede et foredrag på forhånd med utgangspunkt i kompetansemålene til området "geoforskning". Vet noen om dette stemmer?? Jeg har til og med hørt om noen som ble trukket 2 karakterer fordi de ikke hadde dette klart da de kom til eksamenslokalene. Er det noen som vet noe om dette????? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Er det noen som har kjennskap til hvordan en privatisteksamen i geofag 1 foregår?? Dette er jo en muntlig-praktisk eksamen, men utover det vet jeg veldig lite av hvordan dette utføres. Det er helt umulig å finne ut av også siden verken udir eller privatistweb vet hvordan dette foregår. Jeg har hørt rykter om at man skal forberede et foredrag på forhånd med utgangspunkt i kompetansemålene til området "geoforskning". Vet noen om dette stemmer?? Jeg har til og med hørt om noen som ble trukket 2 karakterer fordi de ikke hadde dette klart da de kom til eksamenslokalene. Er det noen som vet noe om dette????? Tok det som privatist i fjor. Kom inn, trakk ett tema og fikk en halvtime(tror jeg) til å forberede meg. Da jeg kom inn var det også meningen at jeg skulle ha ett annet prosjekttema på forhånd, noe jeg ikke hadde, så jeg tok det jeg husket fra en tidligere oppgave. Det utgjorde uansett en forsvinnende liten del av min muntlighøring, men du bør nok forberede noe. Lenke til kommentar
haipådeg Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 OK, takk! Det som er litt betenkelig er at verken udir eller privatistweb kan svare på hvordan en slik eksamen skal foregå. Privatistweb nekter også å gi kontaktinformasjon til sensor eller faglærer slik at man kunne spurt om hvordan de vil at man skal legge opp et slikt prosjekt. I tillegg virker det som om dette med prosjektarbeid vektlegges forskjellig fra sensor til sensor siden en venn av meg ble trukket 2 karakterer fordi han ikke hadde forberedt noe slikt prosjekt, mens du nesten ikke ble trukket for det samme. Du vet ikke noe mer om hvordan sensoren vil at et slikt prosjekt skal være?? F.eks lengde, tema osv.? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 OK, takk! Det som er litt betenkelig er at verken udir eller privatistweb kan svare på hvordan en slik eksamen skal foregå. Privatistweb nekter også å gi kontaktinformasjon til sensor eller faglærer slik at man kunne spurt om hvordan de vil at man skal legge opp et slikt prosjekt. I tillegg virker det som om dette med prosjektarbeid vektlegges forskjellig fra sensor til sensor siden en venn av meg ble trukket 2 karakterer fordi han ikke hadde forberedt noe slikt prosjekt, mens du nesten ikke ble trukket for det samme. Du vet ikke noe mer om hvordan sensoren vil at et slikt prosjekt skal være?? F.eks lengde, tema osv.? Vet egentlig ikke hva de ønsker da jeg ikke visste noe om det på forhånd selv. Jeg snakket om leirskred som mitt "prosjekt" i ett par minutter. Om du leser deg litt ekstra opp på ett tema skulle jeg tro du kan snakke litt om det, og knytte det til en bestem hendelse. Utrolig dårlig informasjon uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå