Jenserik Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ser at Sapphire Radeon 9800 pro 256 kommer i 2 utgaver... Noen som vet hva som er annerledes i Ultimate Edition?? Er det verdt 400?? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ultimate Edition kommer uten vifte. For meg skriker det helt klart ut at det er verdt 400kr, men sitter du med en 51dBs CPU vifte spiller det liten rolle. Så ta det i betraktning av det du allerede har Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 edit: jeg skal slutte å lese raskt gjennom innlegg mens jeg ser på tv. så lenge kjølingen fungerer like greit som løsningen med vifte så er det sikkert verdt det. hva annet følger med ? for å si det sånn, hvis den vifteløse versjonen får mer problemer med varme når man overklokker så hadde jeg holdt meg unna, hadde ikke betalt 400kr ekstra for et kort man ikke klarer å klokke noe spes. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det koster ikke 400kr da, men 400kr ekstra Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har du vifter i kabinettet ditt fra før, så tror jeg ikke du kommer til å merke noen vestentlig forskjell i dB fra maskinen. Så konklusjonen må da være at det ikke er verdt 400 kr ekstra, dessuten så klokker vel det kortet dårligere pga kjøllingen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 tja, man adderer dB hvis jeg ikke tar feil dvs. at hvis man har en 20dB kilde og en 15dB, så bråker det noe mer enn 20dB totalt...det er ikke mye mer enn 20dB, men det er mer... så mindre vifter = mindre støy eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
formann Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Heatpipen kjøler bedre enn den vanlige ribba med vifte, og kortet klokker som regel bedre. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 tja, man adderer dB hvis jeg ikke tar feil dvs. at hvis man har en 20dB kilde og en 15dB, så bråker det noe mer enn 20dB totalt...det er ikke mye mer enn 20dB, men det er mer... så mindre vifter = mindre støy eller tar jeg feil? Korrekt. Og du kan måle hvor mye på Overklokking.nos desibelkalkulator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå