LeeHyori Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Hei, Jeg har en server som jeg har satt opp drupal, lokalt. Jeg overvåker drupal siden min med icinga. Jeg vil gjerne sette opp en wordpress side i tillegg til drupal, slik jeg har skjønt det så må jeg kanskje endre noe i apache instillingene. Når jeg skal inn på feks. drupal siden min så skriver jeg ip adressen til serveren i nettlesern, men når jeg prøver å få opp install siden til wordpress, men : http://'ip-adresse'/wordpress/wp-admin/install.php så får jeg meldingen : : The requested URL /wordpress/wp-admin/install.php was not found on this server. Men jeg har sjekket at install.php ligger i wp-admin...så jeg vet ikke hva som er feil. Serveren min er innstallert med ubuntu, og jeg bruker terminal only. Help please Lenke til kommentar
process Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Hepp! Mulig du allerede har fått svar andre steder, men vi får begynne et sted. Har brukeren som du kjører apache som tilgang til å lese filene til wordpress? Dette må også være tilgjengelig for hele stien ned til filene. Altså katalogene fra webroot, til og med /wordpress/wp-admin/. Lenke til kommentar
LeeHyori Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Ja fikk fikset det, måtte avinstallere alt og innstallere på nytt... mehh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå