Gå til innhold

Blizzard utvider World of Warcraft med Warlords of Draenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

You can technically buy as many level 90s as you want if you buy another copy of the game, get the level 90, and then transfer the character to your main account each time. The team has talked about putting a level 90 purchase option in the store, but it hasn't been decided yet.

 

Please no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste nye er jo den garrisonen så vidt jeg forstår? Og det er jo mer eller mindre bare en gimmick. Jeg forstår ikke hvorfor det frister å spille wow igjen allerede nå ?

 

Det virker jo mer som en stor patch, fælt lite nytt.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

For oss som har sett "alt" av low lvl content så er jo dette med en gratis char til 90 helt greit og vi vil uansett ha en eller to nåværende favorittklasser på 90 fra før av.

 

Derimot er det veldig synd for eventuelle NYE spillere å gå glipp av så mye flott innhold. Den følelsen av å utforske og utvikle helten i spillet vil jo være helt borte for dem.. Husket da jeg lvlet mens jeg underveis leste/hørte historier fra de som samlet sammen 40 venner og dro på tokt for å knerte Onyxia etc... var stas å endelig komme til 60! Eller hvordan man gruet seg til Stranglethorn Vale som var kjent for å være et gank helvete? Skal den følelsen forsvinne? Er det kanskje ikke så farlig da ALLE som eventuelt vil spille WoD har vær der?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høres ut som en av de beste utvidelsene til nå spør du meg. Vet ikke helt hva jeg syntes om selve innholdet enda, men liker tanken på å dra tilbake til Draenor, her er det potensiale for veldig mye bra for de av oss som liker solid historieinnhold i spillet! Mange ikoniske karakterer involvert her for de av oss som er såpass gamle at vi vokste opp med de gode gamle WarCraft spillene. Dette gjør naturligvis fallhøyden veldig stor, for de belager seg ut på en ferd som vil involvere ikoniske karakterer som veldig mange har et ubestridt forhold til så de må trå veldig varsomt for å ikke spolere dette fullstendig, eller rævkjøre det inntrykket folk har av disse karakterene fra WarCraft spillene.

 

Det blir dog litt rot og jeg skjønner ikke helt hvordan dette egentlig skal foregå og utarte seg i praksis, er dette en form for alternativt univers skapt av Garrosh hvor han forhindrer Orc'ene fra å drikke Demon Blood også vil de på en eller annen finurlig måte kunne aksessere "vår verden" via The Dark Portal i nyere tid? Dette er den store ulempen med å rote med ting som det her, det gir ikke mye mening og selv om de kanskje finner en eller annen måte å forklare baktanken på så belager de seg ut på et minefelt uten like for det er så utrolig mange fallgroper her med tanke på historien og hvordan dette skal fungere i praksis at man nærmest kan garantere at det vil være tilfeller hvor ting rett og slett ikke kan stemme.

 

Hvordan reagerer Grom når Garrosh plutselig popper ut i fullvoksen skikkelse og skal drive å overtale han? Hvordan reagerer Durotan når Thrall plutselig dukker opp? Hva skjer når dette universets Garrosh og Thrall vokser frem upåvirket av Demon Blood problematikken, har vi plutselig dobbelt opp av flere nøkkelkarakterer i universet med to helt forskjellige personligheter? Det lukter jo kaos lang, lang vei.

 

 

 

Veldig spent på hvordan de løser dette, og jeg er stygt redd for at det kan bli mye rot og gigantiske polt holes hele veien her. Men når det er sagt så elsker jeg tanker på å kunne utforske et upåvirket Draenor, og jeg må si jeg er positiv til så godt som alle de forandringene de ser ut til å gjøre med spillet. Blizzard ser mer eller mindre ut til å fjerne ALT jeg har mislikt og irritert meg over i spillet og det er intet mindre enn fantastisk og vil jo gjøre spillopplevelsen så mye mer sømløs og effektiv at det i seg selv vil gjøre dette til kanskje den beste utvidelsen noensinne for min del. Bort med filler stats som bare er til for å "overkomplisere" helt unødvendig aspekter med spillet, bort med tullete reforging som gjorde disse overkompliserte stats'ene enda verre og gjorde utstyr temmelig meningsløst å få ettersom du nesten aldri kunne ta de på umiddelbart da alt nærmest krevde reforging før det ble brukanes. Et mye bedre og mer fleksibelt dungeon og raid system, endelig et langt mer oppegående bag system, heirlooms og mye annet organiseres i separate menyer som går på tvers av kontoer, trenger ikke lenger å bry seg om spec da utstyr omgjøres automatisk noe som burde vært i spillet helt siden de introduserte muligheten for dual spec osv osv.. Flere items vil kunne stacket til 100 istedenfor 20, du kan crafte rett fra banken uansett hvor du befinner deg, questitems vil ikke lenger ta opp plass i bags eller i banken, vesentlig mindre daily quests ved max level, langt mer story driven quests hvorav ting ikke er like "phased" lenger så du slipper å ta å gjøre en zone fra a til å for å få med deg de mest interessante aspektene med sonene.

 

 

Hva er det ikke å like?

Lenke til kommentar

Det eneste nye er jo den garrisonen så vidt jeg forstår? Og det er jo mer eller mindre bare en gimmick. Jeg forstår ikke hvorfor det frister å spille wow igjen allerede nå ?

 

Det virker jo mer som en stor patch, fælt lite nytt.

 

Om du definerer nytt som i "helt nye mekanikker og løsninger som aldri har vært i spillet tidligere" så er jeg enig, da er det vell stor sett Garrisons det går i. Men de introduserer altså et helt "nytt" området, med helt nye soner som baserer seg på hjerte av historien i hele WarCraft universet, med de mest ikoniske karakterene som har vært med å forme det forholde de fleste av oss har hatt til dette universet siden de første WarCraft spillene i sin tid. Om du ikke klarer å se på dette som nytt og spennende innhold, da tror jeg det knapt er noe som helst som ville kunne få deg engasjert i WarCraft universet åkkesom.

 

Og du overser jo glatt de uttallgie små forbedringene de gjør overalt her som vil forbedre spillbarheten, effektiviteten og opplevelsen dramatisk, noe som eksisterene spillere nok kommer til å verdsette veldig høy og sette vannvittig stor pris på og håpet til Blizzard ligger vell ikke lenger i det å kapre nye spillere, men å tilfredsstille og holde på de nåværende og tidligere spillerne og da har de jo helt riktig fokus her.

Lenke til kommentar

Hørte rykter at DPSen skulle minkes til 6% av det den er nå, stemmer dette? I så fall er det ganske drastisk (kan godt være de skulle minke den 6%)

Håper de gjør dette, for sånn det er nå er det helt drøyt. ALT formye som skjer på en gang.

 

Både ja og nei, det kommer til å bli en "item squish", som gjør at en med iLVL 530 har 30375 liv istedenfor 490873. Har samme karen 20640 intellect før WoD så vil han ha 1100 intellect etterpå. Tilsvarende med dps. (Google "Item Squish wow" og gå på bilder så får du eksempelet fra blizzcon.)

 

Det vil si at alle blir skalert ned ganske så mange prosent, mend et gjelder også mobs også. Så hvis du drepte en frosk på 4 sekunder før utvidelsen, så vil du fortsatt drepe den samme frosken på 4 sekunder etter utvidelsen, tallene vil bare se mindre ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...