Kveru Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Jeg har en pc som er et par år gammel (2011) og skal sette i en ekstra harddisk. i "gamle dager" var det kurant, bios oppdaget harddisken, og operativsystemet likeså. På den aktuelle maskinen, så er det en form for RAID kontroller i bios, og når jeg setter inn en ny disk, så sprør den om jeg skal endre raid-konfigurasjonen. Med tanke på at det er en del data på disken som allerede står i maskinen - hvordan kan jeg sette i ny harddisk og endre raid konfigurasjon og være sikker på at de eksisterende data ikke blir overskrevet? Dette er et hovedkort fra Asus, et Sabertooth x-58. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 satte du opp RAID i det hele tatt da maskinen i sin tid ble bygget? Lenke til kommentar
Kveru Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 satte du opp RAID i det hele tatt da maskinen i sin tid ble bygget? Jeg har ikke rørt diskoppsettet, maskinen ble satt sammen på Komplett.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå