gurubashi arena Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Budsjett: Opptil 1700, aller helst mindreStørrelse: Full størrelse, heldekkendeAkustisk design: Etter hva jeg har lest, ville jeg likt lyden på åpne klokker, men vil helst ikke slippe så mye lyd ut. Lyd inn er ikke så farlig. Semiåpne, kanskje? Skal bare brukes hjemme, men vil uansett ikke at veldig mye lyd lekker ut.Bruksområde: Alt mulig, men ta kun hensyn til musikk Kilde: Har planer om å få Fiio E10 eller lignende til jul Streamer fra Spotify. Har "high quality streaming" aktivert Bør jeg bytte til Wimp lossless eller begynne å laste ned Flac ulovlig? Hvor mye har det å si?Tillegsinfo: Jeg hører på alternativ/indie rock, og av og til litt hardere rockvarianter. Noen eksempellåter: Coldplay, Viva la vidaBreaking Benjamin, Breath The White Stripes, There is no home for you here 10 years, Fix me Radiohead, Creep Nirvana, Come as you are Weezer, Say it ain't so Ønsker et lydbilde der bassen ikke er veldig dominant, med mye detaljer (liker å lytte etter detaljer i musikken). Naturlig. Ikke Beats Vil bare si at jeg ikke har muilghet for å prøve særlig mange hodetelefoner. Vet om én plass hvor det er mulig, men der har de bare Bose QC. Jeg kommer sannsynligvis til å bestille på internett, så da har man jo uansett angrerett. Jeg er fristet til å kjøpe K242 HD på tilbud hos Soundgarden, men er litt usikker på lydlekkasje på disse siden de er "semiåpne". Hvor mye lyd lekker ut? Vi bor mange mennesker i en liten leilighet, og jeg har ikke mulighet for å flytte (Jeg er 15). Vet heller ikke hvorvidt de er særlig bra til rock. Har også vurdert Beyerdynamic DT770 og DT880. De er vel lukkede? Passer de til min musikk? Hvilken versjon bør jeg i så fall kjøpe? Hvor mange Ohm? Fra før har jeg Monster Turbines og ATH-ES7. Liker ATH best, men det virker som at de "faller av" på gitarmusikk, spesielt på de mørkere tonene. Kanskje det bare er musikken som er sånn? Endret 11. november 2013 av alexwb Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 (endret) DT880 er å foretrekke fremfor DT770, men de er semiåpne og lekker derfor en del. DT770 er lukkede. Endret 11. november 2013 av Sentenza Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Ble forbløffet over den åpne lyden i AKG K551, burde være mulig å finne den til 1200,- Lenke til kommentar
gurubashi arena Skrevet 11. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Ble forbløffet over den åpne lyden i AKG K551, burde være mulig å finne den til 1200,- Leser på en test at denne har en viss forsterking av bassen, men ikke i like stor grad som Soul og Beats. Det høres bra ut. Noen andre som har erfaringer med K551? Kjøper nok K550 hvis jeg skal ha disse, da 550 er beregnet på hjemmebruk En i klassen lånte lærerens AKG K141 i dag. Synes ikke de lekket noe særlig lyd, og de er vel semiåpne slik som 242 og DT880? Noen som har hatt K141? Lekker de veldig lite lyd i forhold til andre semiåpne klokker? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Hvis du har en lokal Elkjøp eller Soundgarden har de nok K551 der slik at du kan teste de Endret 11. november 2013 av Dassen Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 K550 er ikke et dumt valg, men de er ganske store og jeg har hørt at flere av den grunn har slitt med passformen. Selv hadde jeg, med mitt lille hode, ikke noen slike problemer, men det kan jo være verdt å prøve før innkjøp. Når det kommer til forskjellen mellom semiåpne og åpne hodetelefoner så er den ikke nødvendigvis så stor. Lenke til kommentar
gurubashi arena Skrevet 11. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Hvis du har en lokal Elkjøp eller Soundgarden har de nok K551 der slik at du kan teste de Tja, har i hvert fall en Elkjøp jeg kan dra til Får dra og prøve dem en dag. Har en Fiio E5 jeg kan ta med, er den sterk nok til å gi et realistisk inntrykk av hodetelefonen? Endret 11. november 2013 av alexwb Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Ja, de trenger ikke mye effekt, og vil klare seg fint uten E5 også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå