Eivinde Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hei Jeg kjører Linux Mint 15, som generelt fungerer kjempefint på min gamle Dell Inspiron 9400 m/C2D T7200, 3GB RAM og GeForce Go 7900 GS. Problemet er Youtube-videoer som får svært lav FPS, spes. med stor størrelse på vinduet/fullscreen. Har googlet og søkt her på forumet, men finner ikke akkurat dette problemet/løsning beskrevet. Har lastet ned Nvidia-driverne fra Software Manager. Mange takk for svar! Eivind Lenke til kommentar
Occi Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har ingen tips til å "fikse" Flash, men du kan vurdere å bruke userscripts som erstatter spilleren med vlc eller mplayer, evt. bruke selve vlc for å spille av videoen ($ vlc <youtube-url>, eller Ctrl+n). Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Antar at du bruker Firefox eller en annen browser som bruker Adobe sin 64-bit FlashPlugin? Denne har ufattelig dårlig ytelse, og er vel abandoned sist jeg sjekket også. Ville anbefalt deg og installere enten Chromium eller Google-Chrome som har sine egne innebygde plugins. (Pepper-flash). Lenke til kommentar
Eivinde Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Takk! Det skal jeg prøve. Jeg har til nå brukt Firefox, fordi det er favorittbrowseren på hovedmaskina med W8.1. Har prøvd alternativ versjon av Adobe Flash fra 'Manager, uten at det gjorde noen forskjell. Lenke til kommentar
Eivinde Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Har prøvd både Chromium og Chrome nå. Landet på den siste fordi jeg liker Google-integrasjonen. Flash-ytelsen er bedre enn i Firefox, selvom det ikke flyter helt som det skal i fullskjerm på Chrome heller.. Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Flash og da gjerne høy kvalitetsvideoer via Flash er desverre et av de punktene der Linux ligger betraktelig bak de andre platformene m.t.p ytelse, men heldigvis er flere og flere store nettsteder i ferd med å integrere seg med HTML5 istedet for Flash, noe som er svært positivt. Om det er youtube du prøver å se, så har YouTube lansert støtte for html5: http://www.youtube.com/html5 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå