silinox Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Hei, jeg har prøvd å fikle litt med modemet til Telenor. Etter en ørten timeout meldinger iløpet av 10 min så gikk jeg lei av dette ubruklige routermodemet og valgte å erstatte det med en TP-Link TL-WR1043ND Det skal også nevnes at jeg har VDSL hvis det har noe å si Zyxel P2812 TP-Link TL-WR1043ND (Installert DD-WRT) Prøvd to forskjellige ideer til å kunne få det til men ingen har fungert. #1 -Direkte kobling fra vegg til TP-Link Routeren nekter å oppdage noe form for signal fra veggen. #2 -Bridge fra Zyxel til TP Jeg satte Zyxel i bridge både på ADSL og VDSL Vegg -> Zyxel(DSL) ->TPLink(WAN) -> PC TPLink lyser grønt på WAN og ETH. Jeg får kontakt fra pc'en til TPLink og fortsetter da å confige nettverket. Den ber meg velge mellom DHCP eller Static IP. Ettersom jeg bruker IPoE på Zyxel valgte jeg DHCP men den finner ikke noe ip. spammet renew et par tusen ganger uten at det fungerer Kan nevnes at jeg får nett på Zyxel sitt WiFi men ingen respons fra Gateway hvis jeg bruker ipconfig. Kjører forøvrig Windows 7 på maskina. Endret 10. november 2013 av silinox Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Metode to høres logisk ut. Man setter som du sier VDSL i bridge og kobler til din egen routers WAN. Det skal bare være dette som kreves for å få IP på WAN, men det kan ta litt tid før det fungerer. Du kan jo prøve å slå av og på modem, mens routeren kan stå på for å hente IP automatisk (IPoE). Du kan alternativt prøve PPPoE i router med [email protected] og passord. Både IPoE og PPPoE skal fungere mot VDSL svsjv. Lenke til kommentar
silinox Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Kan ikke huske hva PPPoE infoen er, er noen år siden jeg tok i bruk det. Jeg skal prøve å skru av og på Zyxel mens TP-Link prøver å skaffe IPoE kommer med en rapport senere idag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Kan nevnes at jeg får nett på Zyxel sitt WiFi men ingen respons fra Gateway hvis jeg bruker ipconfig. Dersom du fortsatt får WiFi fra Zyxel, står det ikke i bridge mode. Lenke til kommentar
silinox Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Dersom du fortsatt får WiFi fra Zyxel, står det ikke i bridge mode. Skrudde av WiFi før jeg satte den i bridge, ser ut som om det fungerte! Tack så mycket for hjelpen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Hei, jeg har prøvd å fikle litt med modemet til Telenor. Etter en ørten timeout meldinger iløpet av 10 min så gikk jeg lei av dette ubruklige routermodemet og valgte å erstatte det med en TP-Link TL-WR1043ND Det skal også nevnes at jeg har VDSL hvis det har noe å si Zyxel P2812 TP-Link TL-WR1043ND (Installert DD-WRT) Nå er jeg heller ikke enig i at P2812 er ubrukelig. Jeg har brukt det noen år selv nå, både som routermodem med WiFi, som router uten WiFi for separat aksesspunkt, og i bridge mode for egen router. Jeg har kjørt (som routermodem med WiFi) med 2 gjestenett, og det har vært stabilt og fint hele tiden. Ny firmware kan være løsningen dersom du har problemer. Endret 11. november 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå