Gå til innhold

Tenger hjelp til å finne ett skjermkort !

Anbefalte innlegg

Hei, skal bygge meg en gaming-pc, men er litt usikker på valg av skjermkort. Jeg kommer til å spille alt av spill og jeg vil helst at skjermkortet skal kunne kjøre disse spillene på max setting, ikke bare for spill i dag, men også spill som kommer om 2-3 år. Hadde tenkt å bruke rundt 2300kr og om nødvendig kan jeg spytte ut noen hundre lapper mer. Har sett på Sapphire Radeon hd7950 vapor-x 3gb, men er litt usikker på om det vil holde i noen år. Vil legge til en link lengre ned i innlegget. Det hadde også vært fint om dere kunne ha funnet en strømforsyner til meg som vil passe til skjermkorte og i tillegg ha noen ekstra Watt på lager.

Sapphire Radeon hd7950 Vapor-X 3gb

http://cdon.no/elektronikk/sapphire-vapor-x-hd-7950-oc-with-boost-grafikkort-radeon-hd-7950-3-gb-p21459337

Tusen takk på forhånd! :D

Endret av kommmmer96
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men for eksempel Sapphire Radeon R9 280X, vil det være ett bedre alternativ i forhold til pris? Og jeg har sett litt rundt som for eksempel på Komplett.no og der står det at R9 280X krever en strømforsyning på minimum 750w, mens ander på forskjellige forumer mener rundt 550w. Er litt forvirret :p

Endret av kommmmer96
Lenke til kommentar

Hva som er anbefalt av PSU er noe helt annet enn hva man faktisk trenger. Selvom hele systemet trekker, samtidig med overklokket cpu og gpu, så er det ikke sikkert det trekker mer enn 550 fra veggen.

Hvordan PSU hgar du? Har du 550w så vil det holde, men man blir alltid anbefalt å velge kvalitet (gjerne gold/platinum) og en med litt ekstra krutt. en 650/750 vil være fint vettu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...