krotsi92 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hei! Har en stk Benq XL2411T som jeg er svært fornøyd med, og som har fungert brillefint de tre månedene jeg har hatt den. Men siden fredag har det dukket opp et problem som jeg ikke klarer å finne ut hvordan jeg kan løse. Fargen rød er helt ødelagt når jeg bruker silverlight i f.eks Netflix, TV2 sumo osv. Den heller mer mot burgunderrød/lilla enn rød, og dette plager meg noe helt vanvittig. Ingen andre programmer lider under denne feilen. Kan noen være så snill å hjelpe meg med dette. Det er forferdelig irriterende, og jeg har ikke lyst å sende skjermen i retur på garanti og måtte vente i flere uker på å få en ny. Peter Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har du sjekket om det kan være feil i nettleseren du bruker ? Firefox har gitt meg mye trøbbel i det siste , selv om det er av andre karakterer Så da har jeg brukt gogle chrome i stedet Lenke til kommentar
krotsi92 Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Har du sjekket om det kan være feil i nettleseren du bruker ? Firefox har gitt meg mye trøbbel i det siste , selv om det er av andre karakterer Så da har jeg brukt gogle chrome i stedet Det er crome jeg bruker, og nå har problemet dukket opp i alle spill også. Ved alle cutscenes i spill blir alle rødlige farger ekstremt mørke, og ødelegger hele fargebalansen. Er noe dritt, og tror jeg må sende skjermen tilbake på garanti, siden dette ikke er noe jeg har hørt om før. Lenke til kommentar
krotsi92 Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Legger ved et bilde for å vise fargen, og hvor mørk den er Endret 10. november 2013 av krotsi92 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Når skjermkortet ryker starter det med misfarging og tilslutt stripet. Jeg har prøvd en prosess for å reparere sånne kort, og det virker. Men langt fra alle holder lenge. Du må prøve en annen skjerm. Endret 10. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
krotsi92 Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Når skjermkortet ryker starter det med misfarging og tilslutt stripet. Jeg har prøvd en prosess for å reparere sånne kort, og det virker. Men langt fra alle holder lenge. Du må prøve en annen skjerm. Du har rett, det er mest sannsynlig skjermkortet som er ryki, siden det på en annen skjerm er samma dritten Lenke til kommentar
PeterA Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Nå har skjermkortet tatt kvelden helt. Den vil ikke vise bilde når jeg går inn i bios, og jeg får derfor ikke endret til den innebygde gpu-en i cpu. Lenke til kommentar
krotsi92 Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Da er det bestemt. Sender dritten tilbake dit den kom fra. Takk for hjelp på veien Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Nå har skjermkortet tatt kvelden helt. Den vil ikke vise bilde når jeg går inn i bios, og jeg får derfor ikke endret til den innebygde gpu-en i cpu. Jeg tror dette kan løses hvis du tar ut biosbatteriet og venter i 5 minutter og setter det inn igjen, bios blir da nullstilt. Dette bør du gjøre etter du har fjernet skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå