Gå til innhold

[Fixed :)]Rotering av skjerm (Samsung 191T)

Blib

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har altså Samsung 191T som jeg kan vri og vende på. I følge manualen skal jeg også kunne sette en innstilling slik at skjermbildet også blir snudd, pg jeg da kan utnytte skjermen enda bedre ved f.eks surfing.

Problemet er bare at jeg ikke finner denne muligheten til å rotere skjermbildet, og blir seende ut som en dust med skjerm på høykant og bildet vent mot venstre ;)

Er det noen som har greid å rote frem denne innstilingen? Har installert driverne som fulgte med på CDen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Sitat
sjekk den andre cd'en som (forhåpentligvis) fulgte med som har merket "pivot software" på seg du :-)  (ikke den cd'en med driverne på)

Uhm, nei, ikke så jeg vet om. Kan ikke huske at det var andre CDer. Kanskje programvaren kan lastes ned fra Samsung sine sider da? *sjekker*

Edit: Neh. Kun drivere som lå der... :/

Lenke til kommentar

Heisan!

Jeg har Rage 3D Tweak installert. Når jeg åpner ATI kontroll panel så er det flere Tab´s som hører til det. Da kan jeg velge en Tab som heter Rage 3D Tweak, i menyen under er det et valg som heter Driver and Display, i den kan man hake for valget ATI Screen Rotation Tab. Da får man egen Tab i hovedmenyen til ATI kontrollpanelet som man kan bruke til å rotere skjermbildet.

Litt rotete forklart, men du forstår kanskje hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Hmm, ja, jeger mener å huske at jeg hadde noe lignende når jeg la inn Omega-driverene. Men jeg vil ikke legge inn disse igjen, eller noen andre drivere. Har bestemt meg for heller å holde meg til orginaldrivere. Og Rage3d Tweak, er det kun ekstra software det, eller er det alternative drivere det også?

Lenke til kommentar
  Sitat
Neida, det er ikke alternative drivere. Bruker Cat. 3.7.  Rage er et prog. som du bruker til å klokke kortet ditt med. Pluss noen andre innstillinger om man ønsker.

Okay, har lagt de inn. Men det er fremdeles ingen tab jeg kan trykke på. Så hvor må jeg lete for å finne rotasjon? :)

Edit: Fant det!

Men jeg får feilmelding :(

"The requested Rotation mode is not supported by your current display mode (resolution and/or refresh rate and/or colour depth). Please change the current display mode and try again"

Og vrining 180 grader fungerer. Men hvilken oppløsning må jeg ha da?

Lenke til kommentar
  Sitat
  Sitat
Neida, det er ikke alternative drivere. Bruker Cat. 3.7.  Rage er et prog. som du bruker til å klokke kortet ditt med. Pluss noen andre innstillinger om man ønsker.

Okay, har lagt de inn. Men det er fremdeles ingen tab jeg kan trykke på. Så hvor må jeg lete for å finne rotasjon? :)

Står i første innlegget mitt. Har du ATI kontroll panel installert?

edit: tror ikke du trenger ATI kontroll panelet, bare åpne R. 3D Tweak og finn valget Driver and Display, trykk på den, under kommer det flere valg man kan hake av på. Velg ATI Screen Rotaton Tab og trykk bruk.

Lenke til kommentar

Hmm, greit nok. Jeg fikk det til ved å endre oppløsning til 1024*786. Men nå er skjermbildet alt for lite og siden det er en LCD skjerm i feil oppløsning er bildet veldig, veldig uskarpt. Er det faktisk meningen at det skal være slikt? Er jo en skikkelig "halvveis"-løsning dette jo...

Edit: Aha!

Nå er det bare bra her gutter. Jg måtte sette ned fargedybden til 16bit for å kunne ha den i rett oppløsning. Tusen takk folkens! Herregud så langt skjermbildet ble :D:green:

Lenke til kommentar
  Sitat
Hmm, greit nok. Jeg fikk det til ved å endre oppløsning til 1024*786. Men nå er skjermbildet alt for lite og siden det er en LCD skjerm i feil oppløsning er bildet veldig, veldig uskarpt. Er det faktisk meningen at det skal være slikt? Er jo en skikkelig "halvveis"-løsning dette jo...

Bruker ikke snu skjermbildet selv, så jeg er ikke så inne på det med oppløsningene. Men vanlig oppløsning er jo 1280 x 1024, er det ikke mulig å velge 1024 x 1280, så burde det bli bra.

edit: Måtte bare prøve selv. Har jo samme skjerm som deg. Det gikk helt fint å kjøre 1024*1280*32. Fikk det valget etter skjermen var snudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...