Gå til innhold

oppblåst batteri s4


abooAyoob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har jobbet 9 år som mobiltekniker. Min kilde er min egen jobberfaring.

Og..... iløpet av de 9 årene så har du oppdaget hva som skjer med et batteri som blir utsatt for fukt eller støt, og deretter får det til å bli oppblåst? Jeg mener sånn rent teknisk, hva er det som skjer? Hvordan ser man at det er støt eller væske som er årsak, ift. batteriet.

Endret av theGreatest
Lenke til kommentar

Kjedene må nok sende inn både telefon og batteri. Dette fordi produsenten ønsker å sjekke at det ikke er noe noe feil med telefonen som er årsaken til at batteriet svulmer opp. I tillegg så vet produsent om støt og væskeskadeproblemet.

 

Når jeg jobbet som tekniker så fikk vi instruks av produsent å sjekke telefonene grundig for støt og fall ved oppsvulmede batteri siden de hadde statistikk som tilsa at det som oftes var støt og/eller væske som var årsaken til problemet. De hadde nok sjekket dette grundig på lab. Jeg åpnet ikke batteri (har gjort dette også, men ikke noe jeg hadde til vane om å gjøre siden det er kraftige krefter i litium og polymerbatterier. Det kan smelle godt for å si det sånn), men sjekket telefonene for skade, strømtrekk, motstand osv osv. Om vi ikke fant sammenheng mellom skade og oppsvulmet batteri, så byttet vi batteri for kundene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har det samme problemet med min s4, batteriet bare kutter ut selv omd et fult, snakket med samsung norge og fikk beskjed at mobilen må sendes inn. og da tar vel dette 2-3 uker, vurderer nesten å kaste telefonen i bakken og ta det på forsikringen og bestille en iphone, da har jeg den i løpet av 3 virkedager.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal være mulig og sende kun batteri dersom man sender med kjøps-dokumentasjon med IMEI , men også telefonens serie-nummer som står bak batteriet under IMEI-nummeret, blant annet. Men uten et ekstra batteri blir det ikke så enkelt og bruke telefonen uansett da.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Stort sett så må telefonen sendes inn, pga det som Flodec sier. Er en spesiell batch fra Kina som er feilprodusert, men om akkurat hennes telefon er av denne batchen, er det antakeligvis fuktskade.

 

Har ingen kilder på hvordan fuktskade kan oppblåse et batteri, men har en liten teori (kan være helt på tryne):

- Når fukt trenger inn i et batteri, og det blir utsatt for varme, så vil vel dette kondensere, og forårsake at batteriet blåses opp.

 

Mulig jeg er heeelt på jordet, så om noen vet det tekniske rundt hvorfor dette skjer, så vil jeg veldig gjerne vite :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...