Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har pr idag d90 og er veldig fornøyd med den, men kan få kjøpe en d300s av en bekjent, jeg har egentlig lyst på d7100 men har ikke råd akkurat nå. Så er d300s til 3000 kr bedre enn min d90?

Det spørs hva du er på jakt etter og hvor bra stand D300s er i. Jeg ville i utgangspunktet sagt nei, men ønsker du større solidere kamera, bedre autofokus og bedre seriebilder så er D300s fortsatt et bra kamera.

Lenke til kommentar

D90 gir litt bedre bilder, er mindre og lettere.

D300 har bedre værtetting, har bedre tilgang til manuelle instillinger med knapper og brytere, er raskere, har mer avansert autofokus, er mer robust, lengre batterilevetid, 1/8000s lukkertid.

Så hva som er best kommer an på bruken, for noen er D300 et mye bedre valg, for andre er D90 perfekt.

Lenke til kommentar

Har prøvd det, kameraet hat tatt 5589 bilder er uten merker av bruk og i veldig godt forfattning. Har det hjemme for prøving og tenker og beholde det pga værtetting og litt bedre ergonomi. Om bildene blir litt dårligere så tror jeg ikke jeg legger merke til det. Og der er det vel egentlig objektivet som gjør deb største forskjellen. Men skal selvfølgelig prøve meg fram, tenkte og bruke 50mm f1.8 som referanse. Så vi får se, får beholde det en stund det har vært ekstra kamera til en fotograf som har byttet til d800 ved siden av d4 kameraet han bruker.

Lenke til kommentar

Har prøvd det, kameraet hat tatt 5589 bilder er uten merker av bruk og i veldig godt forfattning.

D90 og D300s er omtrent samme genarsjon teknologimessig. D90 scorer litt bedre på DxO, men forskjellene er relativt små og du vil neppe merke noe særlig på bildekvaliteten. Det viktige er at du er klar over at du ikke får en oppgradering bildekvalitetsmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...