cromen Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) I går kveld så sølte jeg cola på skrivebordet, tørket det opp og tenkte ikke mer over det.. MEN! jeg oppdaget idag at det er et sted hvor skrivebordet deler seg, og cola'en hadde kommet seg ned her og rett på toppen av pc'en (Hvor start-knappen er), Knappen fungerer å starte pc'en med, men det går ikke an å slå den av ved bruk av knappen lengere? Jeg kan komme meg inn på pc, men etter noen minutter så mister skjermen signal til PC... Kan det være at skjermkortet har gått til helv*te? Noen som vet om jeg får åpnet topp lokket for så å fjerne all væske som har kommet inn der?Kabinettet jeg har: http://www.coolermaster.com/product/Detail/case/mid-tower/haf-922.html Endret 10. november 2013 av cromen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Er du heldig kan du bare demontere front/topp-panelet hvor bryteren sitter og skylle det grundig i kokvarmt springvann. Evt. demontere viftekontroller først hvis den sitter der. Selve strømbryteren tar ikke skade av vann. Bare la det tørke skikkelig før det monteres igjen. Topp-delen pleier å bare sitte i plast-klips som du klemmer sammen fra undersiden. Nøyaktig hvordan det er på ditt er jeg usikker på men har to CM-kabinett selv hvor det er slik. Varmtvann fordet det løser opp sukker og fordamper fort. Lenke til kommentar
cromen Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Men det er også litt rart at pcen går, men jeg mister signalet på skjermen etter noen minutter, kan noe ha kortsluttet inne i pcen? :/ Takk for tipset, skal prøves Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Du må bare åpne og se. Colakliss er ganske lett synlig. Se om du har fått det på noen av komponentene. Hovedkort eller skjermkort f.eks. Kjenner en som fikk ertesuppe i PCI-sporene. Den ble også en smule ustabil. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ja demontér og få det rent du, gjerne med elektronikkrens/isopropanol Lenke til kommentar
cromen Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Ja demontér og få det rent du, gjerne med elektronikkrens/isopropanol Vet du hva prisen ligger på? tenkte en tur ned på bensinstasjon hvis det ikke er alt for dyrt Endret 10. november 2013 av cromen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 70kr. på BIltema for en sprayflaske med elektronikkrens. Ca. 30kr. for en flaske kondensfjerner. Tipper ca. 4 ganger prisen om du går på en bensinstasjon. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Cirka 70 kr på Clas Ohlson også. Det er alltids lurt å ha i hus, fort gjort at det kommer cola i et tastatur eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå