Gå til innhold

Barnløse menn

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

IQen i Norge er på veg nedover.

Per defininsjon er det umulig at IQen i en gitt populasjon er på tur nedover. Durde lese deg litt opp på normalfordelig av statistikk, og hvordan IQ måles før du kaster ut slike påstander.

IQ er per definisjon en normalfordelt kurve der gjennomsnittet er 100, uansett hva det relative nivået er. Snittet på befolkningen som brukes er 100, uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Per defininsjon er det umulig at IQen i en gitt populasjon er på tur nedover. Durde lese deg litt opp på normalfordelig av statistikk, og hvordan IQ måles før du kaster ut slike påstander.

IQ er per definisjon en normalfordelt kurve der gjennomsnittet er 100, uansett hva det relative nivået er. Snittet på befolkningen som brukes er 100, uansett.

Den er satt på dei aller fleste testar, og blir ikkje kontinuerlig forandra til å bli normalfordelt. Eg kjenner til normalfordeling og har hatt om det på universitetet. Millitærtestene er også eit bevis for dette.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Den er satt på dei aller fleste testar, og blir ikkje kontinuerlig forandra til å bli normalfordelt. Eg kjenner til normalfordeling og har hatt om det på universitetet. Millitærtestene er også eit bevis for dette.

Jo, den blir kontinuerlig endret for å være normalfordelt. IQ er bare et begrep for din inteligens relativt til befolkningen, og derfor blir det håpløst å si at befolkningens gjennomsnittelige IQ går ned, da selve definisjonen på IQ er at den er normalfordelt rundt 100.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jo, den blir kontinuerlig endret for å være normalfordelt. IQ er bare et begrep for din inteligens relativt til befolkningen, og derfor blir det håpløst å si at befolkningens gjennomsnittelige IQ går ned, da selve definisjonen på IQ er at den er normalfordelt rundt 100.

Dei bruker gamle tester da veit du. Men i allefall viser millitærtestene her i landet at nordmenn blir dummare. Og dei som blir født i dag har lavare IQ enn dei før.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Men vi kan iallefall trøste oss med at slikt alltid skaper negative implikasjoner også for dei andre i samfunnet, i form av kriminalitet, mindre fremtidsretta blikk, meir egoisme og at færre blir patriotar osv. Det blir jo i bunn og grunn noko alle kjem til å måtte betale for, ikkje berre dei som opplever det :wee:

Edit: Konkretisering

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg opplever at kulturen i dag ganske lett tar knekken på selvtilliten til folk, og dette er kanskje den mest grunnleggende egenskapen man kan ha for å gjøre det bra med venner, jobb, dating og familie.

Mobbing, skrytekultur og lignende er et enormt problem.

Ja, det er nok rett. Det er jo ikkje helt lett for damene heller, med tanke på at dei ofte er meir usikre og nervøse enn menn. Å gå bort til mennene for så å få kontakt. Når mennene så er usikkre i tillegg og har dårlig sjølvtillit vil det nok føre til at enkelte vil få fleire av damene rett og slett på grunn av at dei har sjølvtillit nok til å få god kontakt med dei. Så det handler ikkje nødvendigvis om kyniske damer. Men heller nervøse og usikre menn.

Noko som denna artikkelen viser: http://www.hegnar.no/kvinner/article741580.ece

Kanskje det like godt hadde vert mulig å få bukt med problemet ved å ta tak i denne usikerheten og nervøsiteten blant menn alt fra ung alder? Psykologsjekk av barn, slik som legetimer?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Det ligger nok noe i det at kvinner gjerne "Pimper" seg ut til de som har mye penger og status, mens menn i mye større grad konkurrerer om kvinner, men jeg tror det er ett like viktig poeng at kvinner kan velge å få barn frem til de blir for gamle mens menn må finne en kvinne som faktisk vil ha barn med dem.

Det er således mye enklere for en kvinne å dra med seg en snydens kar hjem fra byen og eventuelt kreve bidrag fra han i ettertid enn det er for en mann å finne en kvinne som vil leve med han og få barn med han. Det spørs om ikke statistikken hadde vært jevnere om også menn kunne spredd bena en fuktig kveld når de merket verpesjuka presset på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det er således mye enklere for en kvinne å dra med seg en snydens kar hjem fra byen og eventuelt kreve bidrag fra han i ettertid enn det er for en mann å finne en kvinne som vil leve med han og få barn med han. Det spørs om ikke statistikken hadde vært jevnere om også menn kunne spredd bena en fuktig kveld når de merket verpesjuka presset på.

Heller tvilsomt. Ingen kvinner vil ha barn aleine og spesielt ikkje med tilfeldige menn, det er nesten det verste du kan sei om ei kvinne trur eg :)

Lenke til kommentar

Det ligger nok noe i det at kvinner gjerne "Pimper" seg ut til de som har mye penger og status, mens menn i mye større grad konkurrerer om kvinner, men jeg tror det er ett like viktig poeng at kvinner kan velge å få barn frem til de blir for gamle mens menn må finne en kvinne som faktisk vil ha barn med dem.

Men menn kan få barn hele livet, noe kvinner ikke kan.

Ja, det er enklere, men ikke sammenlignbart. Det å dra noen med hjem fra byen og det å finne noen å leve sammen med. Uansett tviler jeg på at det er mange kvinner som oppfører seg slik.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Vi kan jo hindre det i å bli for mange skilsmisser, vi kan gjøre det vanskeligere å bli aleinemødre (avvikle støtteordninger), vi kan gjøre det kriminelt å ikkje ta vare på barna sine, vi kan kriminalisere promeskiøs oppførsel osv. Denne situasjonen vi har i dag er helt kunstig. Det skal ikkje være mulig for nokre menn å gi barn til mange kvinner så stikke av.

Samtidig synes eg det er svært rart at vi skal kunne gripe inn i det økonomiske liv og ikkje dette. Det er jo ingen forskjell.

Hva med å innføre Sharia med det samme?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men menn kan få barn hele livet, noe kvinner ikke kan.

Det hjelper deg strengt tatt lite om ingen vil ha barn med deg. Det er temmelig mye mer omfattende og utfordrende å skulle utvikle ett forhold der kvinnen faktisk vil ha barn med deg, enn det er for en kvinne å få seg ubeskyttet sex. En gammel mann er nok dessuten enda mindre atraktiv som barnefar.

Ja, det er enklere, men tviler på at mange kvinner drar med seg en snydings fyr for å bli gravid. Begge har ansvaret om dama blir gravid.

Man kan få inntrykk av at stadig flere velger denne løsningen:

Siden 2001 har antall barn født av alenemødre økt med over 50 prosent.

http://www.nrk.no/livsstil/stadig-flere-alenemodre-1.6583251

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hvis et flertall har ditt syn på denne saken trenger vi ikke innvandring for å få til det :)

Joda, vi tar inn så mange vi kan uansett. Så er vi sikre. Eg har personlig lite til overs for nordmenn som eit folk lenger uansett.

Lenke til kommentar

Troen din er veldig naiv. Du tror at det vi har representerer fremgang og at det er noe bedre, slik er det ikke. Muslimene tar vare på famileenheten og behandler det som noe hellig, om de skulle vike fra dette så er de heller ikke muslimer lengere. Alt tyder vel egentlig på at de blir mere muslimsk av å være med oss nordmenn da de ser hvor effed up vi er som samfunn.

Om jeg er naiv får den enkelte vurdere. Og nei, jeg tror ikke alt vi har er bedre. Men jeg tror at relativ velstand i et noenlunde fritt samfunn fører til liberalisering. For muslimene er kreftene som kjemper i mot selvsagt sterke, men selv deres døtre tar idag høyere utdannelse. En utdannelse de akter å bruke til noe, og da kan de ikke være hjemme med barna samtidig.

De må gjerne danne familie og repektere den, men det blir unngåelig en moderne familie basert på kjærlighet og like muligheter, ikke på burka og tvangsgifte.

Jeg tror vi vil se en øket spenning i de muslimske miljøene, mellom de konservative og det moderne, med reaksjonære og liberale som trekker i hver sin retning. Det vil bli flere islamister og fundamentalister, slik vi ser i andre land, men i lengden blir de utklasset av de moderate. Og jeg er rimelig sikker på at den eneste måten de konservative kan beholde makten i lengden, er hvis det stadig innvandrer nye fundamentalister fra hjemlandene.

Litt off topic dette.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...