Militant Bærplukker Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hva mener du med at ferdre ikke får lov? Hva mener du at skal ha lover mot å få barn uten å være gift? Skal man arrestere foreldrene og la barna sove på barnehjem da? Dette er jo helt sykt. Jeg tror egentlig han peker i retning av at samfunnet burde være mere giret i mot at folk burde gifte seg og vente med å ha sex etc. Hvilket egentlig sparer samfunnet for mye kaos. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Hva mener du med at ferdre ikke får lov? Hva mener du at skal ha lover mot å få barn uten å være gift? Skal man arrestere foreldrene og la barna sove på barnehjem da? Dette er jo helt sykt. Kvinner liker ikkje dei godt nok og vraker dei, og går i lag med ein mann som alt har fått barn. Så de fedrene som ønsker å ta vare på barna får aldri retten til å ta vare på dei, det er alltid kvinnene. Store bøter og så vidare, vanskelig å sei kva som er nødvendig. Endret 10. november 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Det der med at kvinner kan velge og vrake osv. Det er bare noe vas, det gjelder like mye menn. Hvor har du det fra at de aller flest som vil ut av forhold er kvinner? Det ble lagt frem statistikk på det for noen år siden. Tror tallet var oppe i 67% eller noe. Tror du kanskje at disse tallene er helt "likestilt" også? Trossalt er det lettere for kvinner å etablere seg i forhold på nytt enn for menn. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Dette var en rar tråd. Jeg hører som kjent til dem som tror at muslimer og andre innvandrere vil sekulariseres og liberaliseres over tid. Det er ufattelig at en (riktignok liten) del nordmenn synes å ville gå motsatt vei... Geir Andelen vil sikkert øke ettersom at dei lever ulykkelige heile livet. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Kvinner liker ikkje dei godt nok og vraker dei, og går i lag med ein mann som alt har fått barn. Store bøter og så vidare, vanskelig å sei kva som er nødvendig. Dette er jo helt sjukt. Kvinner skal ikke få lov å gå fra en mann hvis de ikke fungerer altså. Så kvinner skal bli tvunget til å bli i ekteskap som ikke er bra? 1 Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Dette var en rar tråd. Jeg hører som kjent til dem som tror at muslimer og andre innvandrere vil sekulariseres og liberaliseres over tid. Det er ufattelig at en (riktignok liten) del nordmenn synes å ville gå motsatt vei... Geir Troen din er veldig naiv. Du tror at det vi har representerer fremgang og at det er noe bedre, slik er det ikke. Muslimene tar vare på famileenheten og behandler det som noe hellig, om de skulle vike fra dette så er de heller ikke muslimer lengere. Alt tyder vel egentlig på at de blir mere muslimsk av å være med oss nordmenn da de ser hvor effed up vi er som samfunn. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Dette er jo helt sjukt. Kvinner skal ikke få lov å gå fra en mann hvis de ikke fungerer altså. Så kvinner skal bli tvunget til å bli i ekteskap som ikke er bra? Ja, nei. Spørst om det er best å lage lover slik at mennene ikkje skal kunne få enda fleir barn. Skilsmisser burde jo være lov dersom det er nødvendig, men vanskeligare burde det bli. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Med fremgangen av prevensjonsmidler og lignende er det de som har all styringen. Som det også ble påpekt over her med datingsider etc.. det forklarer egentlig det meste. Det er så enkelt som at mannen kan bruke kondom. Hva mener du med at de har all styringen? Om de får barn eller ikke? Ja, mer kontroll, ettersom det er kvinnen som faktisk føder barnet. Det er forsatt ikke noe bevis på at kvinnenes seksualitet har blitt dominerende. 1 Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Det er så enkelt som at mannen kan bruke kondom. Hva mener du med at de har all styringen? Om de får barn eller ikke? Ja, mer kontroll, ettersom det er kvinnen som faktisk føder barnet. Det er forsatt ikke noe bevis på at kvinnenes seksualitet har blitt dominerende. Han kan selvsagt det, han kan også stole på at kvinnen bruker p-piller om han er naiv nok og stoler på at kvinnens biologiske klokke ikke begynner å tikke, men ingen av disse prevensjonsmidlene har vært tilgjengelig siden tidenes morgen og begynnelsen på alle menneskeslekter. Kvinner kan stort sett velge å vrake, selv de stygge. Endret 10. november 2013 av Militant Bærplukker 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Kvinner kan stort sett velge å vrake, selv de stygge. Som sagt, bare fordi dette er delvis sant i ting som one night stands så er det ikke sant i forhold. AtW 2 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Han kan selvsagt det, han kan også stole på at kvinnen bruker p-piller om han er naiv nok og stoler på at kvinnens biologiske klokke ikke begynner å tikke, men ingen av disse prevensjonsmidlene har vært tilgjengelig siden tidenes morgen og begynnelsen på alle menneskeslekter. Kvinner kan stort sett velge å vrake, selv de stygge. Nei, hva har tidenes morgen å si her? Du påsto at kvinner har hatt all styringen etter at prevensjonsmidlene kom. Vell, da får mannen bruke kondom om han ikke vil ha barn. Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Som sagt, bare fordi dette er delvis sant i ting som one night stands så er det ikke sant i forhold. AtW Hvordan er det ikke det? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ting kunne jo gått bra om kvinnene faktisk forsto at det faktisk er ein grunn til at desse kvinnene først går i fra mannen. Kvifor i all verden finner dei mennene meir attraktive med tanke på det? Eg hadde jo aldri ville blitt i lag med ei skilt kvinne, ho hadde komen i bakerste rekke i min bok, uansett. Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Nei, hva har tidenes morgen å si her? Du påsto at kvinner har hatt all styringen etter at prevensjonsmidlene kom. Vell, da får mannen bruke kondom om han ikke vil ha barn. Det har ikke alltid vært slik at kvinnens seksualitet er den dominerende *edit* omformulert. Endret 10. november 2013 av Militant Bærplukker Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg er ikke en mann, men jeg har alltid hatt mange guttevenner og har aldri hørt noen av dem nevne noe i nærheten av disse påstandene som kommer på denne tråden. Virker mer som en tråd hvor menn som har vanskeligheter med å finne seg ei dame, får muligheten til å slenge dritt og lange ut mot damer generelt. Jeg har ikke noe mot kvinner/jenter og har mange venninner. At jeg for tiden er single, har ikke noe med saken å gjøre, da det jeg skriver her er noe jeg mener uavhengig av om jeg er i et forhold eller ikke. Jeg forventer heller ikke at jentene jeg faktisk skriver om innser dette selv da de færreste engasjerer seg og i det hele tatt ser et problem de ikke opplever selv, eller i det hele tatt vet at eksisterer. Og hadde jeg påstått noe slik overfor mine venninner eller eks-kjærester, hadde nok de nektet for at det er slik. Derfor hører de nok lite om det selv. Men blant oss cirka-midt-på-treet gutter og de under, er det en ganske kjent sak. Som sagt, jeg mener ikke at alle jenter er slik, men generelt sett er jenter mer overfladiske... eller kresne om du vil, enn det gutter er. Og det går stort sett på fysiske egenskaper. Om du må vite det, så mener jeg også at vi gutter har negative egenskaper man mer sjelden finner hos jenter. Men det er ikke de tingene vi snakker om så det er ingen grunn til å dra de inn i diskusjonen. Med andre ord, jeg er ingen kvinnehater, men jeg innser at det er store forskjeller på kjønnene, både negative og positive. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hvordan er det ikke det? Fordi tilbud og etterspørsel er noe helt annet i den situasjonen. AtW 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Det har ikke alltid vært slik at kvinnens seksualitet er den dominerende *edit* omformulert. Ja, men det at prevensjonsmidler har kommet betyr forsatt ikke at kvinnens seksualitet er den dominerende.Du har ikke kommet med noe som beviser dette. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Som sagt, bare fordi dette er delvis sant i ting som one night stands så er det ikke sant i forhold. AtW Det er nok det. Kan man velge og vrake for one-night stands, så kan man velge og vrake når det gjelder å bli kjærester også. En god del forhold starter også etter one-nights, og mange forhold starter etter en flørt (hvor også jenter kan velge og vrake i større grad enn gutter). 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Fordi tilbud og etterspørsel er noe helt annet i den situasjonen. AtW Nei, det viser seg og at kvinner heller vil vente i lange tider for å finne den rette enn å ta ein av dei som dei likar mindre. Så kjem mennene som er skilte, og dei blir så i lag. Kan ikkje klandre dei for det, men jaggu meg skaper det mykje vondt. Endret 10. november 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Fordi tilbud og etterspørsel er noe helt annet i den situasjonen. AtW Vi snakker ikke om varer og gods her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå