Tmz Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har da fått en ny pc, og satt mine gamle rett inn. Men da ville den ikke starte, og jeg vet jeg egentlig burde formatert den, men jeg har ingen windows cder tilgjengelig, og heller ingen tom cd jeg kan brenne ut windows på, derfor lurer jeg på om det kanskje er mulig å innstalere ved at jeg legger inn windows fila på telefonen elns? Evt andre tin jeg kan prøve ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Legg windows på en minnepenn å start opp fra den. Prøv å endre fra ahci til ide mode i bios sine s-ata instillinger. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Har desverre ingen minnepenn tilgjengelig, derfor jeg lurte på om jeg kanskje kunne bruke telefonen istedet, eller om jeg eventuelt gjør det over nettverket. Blir det for mye styr venter jeg nok til imorgen og kjøper meg en cd jeg kan brenne ut på uansett, men skal prøve å endre innstillingene som du sa Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Om Windows ble installert mens IDE mode var valgt, vil det ikke fungere på AHCI. AHCI er den nye standarden, og det er den du burde bruke når du installerer Windows på nytt. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Å boote ny PC med gammel Windows HD funker dårlig. Husk at når du installerer Windows så installeres også drivere som matcher PCen's hardware. Så du må nok installere på nytt. Endret 10. november 2013 av helsten2 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Jeg er fullt klar over det, men har brukt samme fremgangsmåte tidligere, og da har jeg ihvertfall fått skrudd å¨PCen selv om alt av drivere osv selvfølgelig er feil, men nå er det riktignok veldig stor forskjell på disse pcene da, er vel enn 4-5 år imellom, men stikker å kjøper en dvd plate imorra så jeg får brent ut på den. Takker for svar folkens Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Fikk forresten startet opp når jeg byttet til IDE i bios ) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Fikk forresten startet opp når jeg byttet til IDE i bios ) Flott! Husk å bytte til ahci før du legger inn Windows på nytt. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Trenger ikke å legge inn Windows på nytt pga skifte fra IDE til AHCI. Det kan fikses med et lite registry triks. Her er samme trikset fra Microsoft. Etter på er det bare å installere AHCI drivere fra enten Intel eller AMD. Endret 11. november 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 Tror det er greit med en opprensing uansett, har nå fått fikset meg windows cd og skal til å formatere. For å innstalere med ahci er det bare å bytte tilbake i bios og så kjøre igang windows innstalasjonen? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Det er bare å bytte til AHCI i BIOS og installere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå